ادامه حضور نظامیان آمریکا در افغانستان، هشدار طالبان به آمریکا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- سرپرست سفارت آمریکا در افغانستان، ادامه حضور ششصد نظامی آمریکایی را در این کشور تایید کرد.

ادامه حضور نظامیان آمریکا در افغانستان، هشدار طالبان به آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، راس ویلسون سرپرست سفارت آمریکا در افغانستان در مصاحبهی برخط با بعضی رسانه های جمعی در افغانستان، هدف از ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان را حفاظت از سفارت آمریکا و کارمندان آن اسم کرد.

وی در همین حال گفت: هنوز بحث درباره قابلیت ها و تعداد نظامیان آمریکایی که به حضور خود در افغانستان ادامه می دهند زود است، اما بحث حضور حدود ششصد نظامی آمریکایی مطرح است.

سرپرست سفارت آمریکا در کابل بعلاوه درباره موضوع فرودگاه بین المللی کابل گفت: مذاکرات آمریکا با ترکیه در این زمینه ادامه دارد، اما تا زمان رسیدن به توافق، آمریکا از تاسیسات خود در فرودگاه کابل حفاظت می نماید.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که رسانه های آمریکایی هم از ادامه حضور ششصد و پنجاه نظامی آمریکایی در افغانستان پس از یازدهم سپتامبر سال جاری خبر داده اند.

قرار است خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان یازدهم سپتامبر سال جاری تکمیل گردد.

این در حالی است که طالبان همیشه به عواقب ادامه حضور نظامیان خارجی در افغانستان هشدار داده و آن را نقض جدی توافقنامه آمریکا با طالبان و ادامه اشغالگری افغانستان می داند.

آمریکا تامین امنیت فرودگاه کابل را برعهده می گیرد

سرپرست سفارت آمریکا در کابل خاطرنشان کرد یک نیروی آمریکایی به طور موقت تامین امنیت فرودگاه کابل را برعهده می گیرد.

به گزارش تلویزیون الجزیره، رسانه های افغانستان به نقل از سرپرست سفارت آمریکا در کابل خاطرنشان کردند واشنگتن با مقامات ترکیه درباره تامین امنیت فرودگاه کابل رایزنی می نماید و به صورت موقت، یک نیروی آمریکایی تامین امنیت این فرودگاه را برعهده خواهد گرفت.

سرپرست سفارت آمریکا اضافه کرد: واشنگتن با همکاری شرکای منطقه ای خود کوشش می نماید طالبان را به سمت مشارکت در مصاحبه های هدفمند سوق دهد.

امنیت فرودگاه کابل از شش سال قبل به عهده نیرو های ناتوی مستقر در افغانستان است، در عین حال رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد تآمین امنیت فرودگاه کابل از سوی نیرو های ترکیه مستقر در افغانستان اعلام آمادگی نموده و خواهان حمایت دیپلماتیک و لجستیکی آمریکا از ترکیه شده است.

طالبان: به اقدامات تحریک آمیز آمریکا پاسخ خواهیم داد

طالبان خاطرنشان کرد که آمریکا در چندین ولایت افغانستان مواضع این گروه را بمباران نموده و در صورت تکرار این اقدام پاسخ مناسب را خواهد داد.

طالبان خاطرنشان کرد آمریکا در چندین ولایت افغانستان مواضع این گروه را بمباران نموده است.

طالبان این اقدامات را تحریک آمیز خواند و گفت تمرکز نیروهای آمریکا باید بروی خروج این کشور از افغانستان باشد و در صورت تکرار این اقدام عواقب آنها بر عهده این کشور است.

این در حالی است که شبکه خبری فاکس نیوز شامگاه آدینه به نقل از یک مقام پنتاگون مدعی شده آمریکا مواضع طالبان در شمال افغانستان را هدف حملات پهپادی قرار داده است.

این حمله ادعایی ساعاتی قبل از سفر اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به واشنگتن برای ملاقات با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید صورت گرفته است.

مقام آمریکایی گفته تعداد نامشخصی از اعضای طالبان در ولایت های بغلان و قندوز که این دو حمله در آنها رخ داد کشته شدند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8768

به "ادامه حضور نظامیان آمریکا در افغانستان، هشدار طالبان به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه حضور نظامیان آمریکا در افغانستان، هشدار طالبان به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید