استقلال به مواجهه با واقعیت نیاز دارد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، احمد سعادتمند نمی داند که وعده ها حتی دیگر در رسانه های هواداری مجازی کاربرد ندارند و هیچ کس مشتاق شنیدن این حرف ها نیست.

استقلال به مواجهه با واقعیت نیاز دارد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

فرشاد کاس نژاد| احمد سعادتمند یا هر مدیر دیگری که قدم به باشگاه استقلال می گذارد، بدیهی است که بداند چه پروژه هولناکی را آغاز می کند. باشگاه استقلال در اوج بحران های مالی است و باید نگران فردایش باشد، مگر آنکه نگاهی به آینده نداشته باشد.

استقلال با بدهی های انباشته، عادت به پیش خور کردن درآمدها و هزینه هایی که تناسبی با درآمدها ندارند، روزها و ماه های سختی را پیش رو دارد و تعطیلی فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا لابد بخشی از درآمدهای تبلیغاتی باشگاه را می سوزاند. در چنین وضعیتی، مدیرعامل نمی تواند امیدوار باشد که به سرعت تغییرات اساسی در باشگاه ایجاد کند اما عجیب است که سعادتمند در روزهای کم شمار حضورش در استقلال از اعلام وعده ها هراس ندارد.

استقلال یا هر باشگاه دیگری در ایران نمی تواند با تصویری رویایی درباره خود روزگارش را سپری کند و باید با واقعیت ها روبرو شود، واقعیت هایی که به وضوح خبر از اتفاقات ناگوار می دهند.

یک پرده از ماجراهای آینده نزدیک در باشگاه استقلال شاید این باشد که در تابستان امسال نتواند در پروژه راستی آزمایی ای اف سی مجوز حرفه ای بگیرد. بحرانی که بسیاری از باشگاه های ایران برای فصل جدید با آن روبرو خواهند شد. وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل دریافت اطلاعات دروغین درباره تیم های ایرانی، فدراسیون فوتبال ایران را جریمه می کند، یعنی فدراسیون فوتبال در فصل جدید لیگ نمی تواند مماشات با باشگاه ها را تکرار کند و مجوزهای حرفه ای باشگاه ها به جنجال بزرگ تابستان در فوتبال ایران تبدیل می شود. بدهی های استقلال همین امروز بیش از توان مالی باشگاه هستند و به زودی با اضافه شدن آندره آ استراماچونی به فهرست طلبکاران این بدهی ها بیشتر و بیشتر خواهند شد.

استقلال طبق آخرین وعده وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی باید در سال 99 واگذار شود و اگرچه بعید است که این وعده آخر چیزی بیشتر از وعده های انجام نشده سالیان اخیر یا دهه های اخیر باشد اما باید تغییر رفتار باشگاه را برای ورود به بورس ببینیم. استقلال فقط با ورزشگاه مرغوبکار و سند کمپ حجازی از ورشکستگی نجات پیدا نمی کند بلکه مهم تر این است که رفتار مالی باشگاه تغییر کند. باشگاهی که همیشه بسیار بیشتر از درآمدهایش هزینه می تراشد و نگران پرداخت بدهی ها نیست و یک عمر به مماشات فدراسیون فوتبال عادت کرده، حالا می داند که با روش های پیشین نمی تواند روزها را سپری کند و این عادات غلط خاتمه به بحرانی بزرگ تبدیل خواهد شد.

احمد سعادتمند نمی داند که وعده ها حتی دیگر در رسانه های هواداری مجازی کاربرد ندارند و هیچ کس مشتاق شنیدن این حرف ها نیست. اگر اشتیاقی برای شنیدن وعده ها وجود داشت، علی فتح الله زاده که سال ها تلاش کرده بود تا به استقلال برشود، به آسانی کنار نمی کشید. او تا وعده خرید لیونل مسی هم پیش می رفت اما واقعیت های باشگاه داری با شوخی های اینستاگرامی تفاوت های اساسی دارند.

باشگاه استقلال بیشتر از امیدها و وعده ها، به روبروه با واقعیت ها نیاز دارد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2566

به "استقلال به مواجهه با واقعیت نیاز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال به مواجهه با واقعیت نیاز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید