اشکانی چله می گیرد؛ گرایی یا پشتام؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، علی اشکانی 40 روز تا مسابقات جهانی مجارستان زمان دارد؛ 40 روز سخت و سخت که باید در این مدت چندین معادله مهم را حل نماید اما شاید مهمترین آن در وزن 77 باشد؛ جائی که گرایی و پشتام هستند

اشکانی چله می گیرد؛ گرایی یا پشتام؟

به گزارش خبرنگاران ، تیم ملی کشتی فرنگی بعد از پشت سر گذاشتن حاشیه هایی بعد از بازی های آسیایی جاکارتا حالا برای حضور در مسابقات دنیای آماده می گردد. مسابقاتی سخت و سخت که کار را برای کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی برای انتخاب نفرات اعزامی به این مسابقات سخت نموده است.

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت های دنیای مجارستان روزهای 18 تا 29 شهریورماه در محل خانه کشتی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می گردد. این آخرین اردوی تابستانه تیم ملی کشتی فرنگی است که باید در یک ماه مانده به مسابقات دنیای به سرانجام برسد.

بر این اساس علی اشکانی اسامی 24 کشتی گیر را برای حضور در اردوی تیم ملی اعلام نموده است. از نکات جالب توجه این اردو دعوت دوباره از بهنام مهدی زاده است. کشتی گیری که در بازی های آسیایی ناامید کننده ظاهر شد اما با این حال یکبار دیگر مهدی زاده از سیو اشکانی به اردوی تیم ملی دعوت گردیده است.

در این اردو خبری از برادران سعید عبدولی نیست اما خود سعید به این اردو دعوت گردیده که البته شاید او هم شانس رسیدن به ترکیب تیم ملی در مسابقات دنیای را داشته باشد. او و برادرانش بعد از درگیری در انتخابی مرحله نهایی محروم گردیده بودند اما مورد بخشش زودهنگام قرار گرفتند و حالا سعید یکبار دیگر به اردو دعوت گردیده است.

نکته مهم دیگر این مرحله از اردو دعوت از محمد علی گرایی و پژمان پشتام در وزن 77 کیلو گرم است. قبل از بازی های آسیایی شورای فنی به صراحت اظهار داشت؛ پژمان پشتام که نفر اول انتخابی است ، برای حضور در مسابقات دنیای انتخاب گردیده و محمد علی گرایی فقط به بازی های آسیایی اعزام می گردد اما حالا باید دید در روزهای آینده در این وزن چه اتفاقی رخ می دهد. گرایی در جاکارتا خیلی خوش درخشید و از آمادگی بالایی برخوردار است و باید دید که آیا کادر فنی می تواند از این آمادگی بالا چشم پوشی کند و پای حرفی که شورای فنی زده بماند یا نه؟

روزهای سخت علی اشکانی تازه آغاز گردیده است. او باید در این 40 روز باقی مانده تا مسابقات دنیای یک راه سخت را انتخاب کند؛ یا پای حرف شورای فنی بماند و فرآیند انتخابی را رعایت کند و یا اینکه به فکر مدال دنیای برای گرایی و کسب نتیجه در مجارستان باشد و یا شاید از همه این ها مهمتر با انتخاب گرایی و کسب مدال احتمالی در این وزن او به حفظ صندلی متزلزل خودش در تیم ملی کشتی فرنگی فکر کند.

در وزن 97 کیلو گرم اوضاع به همین شکل است . در این وزن به رغم دعوت از علی اکبر حیدری اما مهدی علیاری شانس اول رسیدن به مسابقات دنیای است. کشتی گیری که در انتخابی ها به میدان نرفت اما بعد از مسئله ای که برای مصطفی صالحی زاده رخ داد کادر فنی مجبور به دعوت از مهدی علیاری شد. علیاری در مسابقات بین المللی ترکیه خوش درخشید و حالا امیدوار است که به ترکیب تیم ملی در مجارستان برسد. عملکرد ضعیف و دور از انتظار علی اکبر حیدری در بازی های آسیایی به علیاری یاری می نماید تا راحت تر به تیم ملی برسد.

رقابت های دنیای کشتی قهرمانی دنیا روزهای 28 مهر تا 6 آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می گردد. به طور تقریبی 40 روز سخت تا مسابقات دنیای مانده است که باید ترکیب تیم ملی را تعیین کند.

نفرات دعوت گردیده به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی

55 کیلوگرم: مسلم نادری خادم (خراسان رضوی) رضا خدری (البرز)

60 کیلوگرم: مهرداد مردانی (خوزستان) شیرزاد بهشتی طلا (تهران)

63 کیلوگرم: محسن حاجی پور (مازندران) میثم دلخانی (فارس)

67 کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس) محمد الیاسی (خوزستان)

72 کیلوگرم: علی ارسلان (مازندران) برومند اصلان (مرکزی) اصغر عالی محمدی (خوزستان)

77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس) پژمان پشتام (تهران)

82 کیلوگرم: یوسف قادریان (البرز) کیوان رضایی (فارس) سیاوش دوستداریان (لرستان)

87 کیلوگرم: حسین نوری (البرز) مهدی فلاح (تهران) ایمان انصاری (تهران)

97 کیلوگرم: علی اکبر حیدری (قم) مهدی علیاری (تهران) امیرحسین حسینی (مازندران)

130 کیلوگرم: شهاب قوره جیلی (تهران) بهنام مهدی زاده (تهران)

کشتی گیران مدعو: سعید عبدولی (خوزستان) امیر قاسمی منجزی (خوزستان)

5، 2

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 69

به "اشکانی چله می گیرد؛ گرایی یا پشتام؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشکانی چله می گیرد؛ گرایی یا پشتام؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید