افزایش تعداد کشته های انفجار موگادیشو به 100 نفر

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، شمار تلفات انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در پایتخت سومالی، که صبح امروز به وقوع پیوست، دست کم به 100 کشته افزایش یافته است.

افزایش تعداد کشته های انفجار موگادیشو به 100 نفر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک نهاد بین المللی فعال در سومالی بیان کرد که شمار کشته شده های حادثه انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در جنوب غربی موگادیشو به دست کم 100 نفر افزایش یافته است.

وزارت اطلاع رسانی سومالی نیز بیان کرد، بمب گذاری خودرویی در نزدیکی یک مقر ایست و بازرسی پلیس در بزرگراه منتهی به شهرک آفگویه در موگادیشو، به کشته شدن بیش از 100 نفر از جمله 17 پلیس، 4 تبعه خارجی و بسیاری از دانش آموزان در حال تردد از این جهت منجر شد.

پیش از این، عبدالقادر عبدالرحمن مدیر خدمات اورژانس در موگادیشو اعلام نموده بود که در نتیجه انفجار یک کامیون در موگادیشو دست کم 76 تن کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شده اند.

بعضی مسئولان در سومالی بیان کردند که کامیون بمب گذاری شده، صبح امروز نزدیکی یک ایست و بازرسی شلوع در پایتخت منفجر شد که در نتیجه آن، ده ها تن از جمله زنان و بچه هایی کشته و یا زخمی شدند.

منابع امنیتی نیز بیان کردند که در میان قربانیان این حادثه، 4 تبعه تُرک وجود دارد.

تا به امروز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است ولی معمولا گروه تروریستی الشباب، که با القاعده در ارتباط است، دست به چنین عملیات هایی می زند. این گروه تندرو سال هاست که از پایتخت سومالی بیرون رانده شده است ولی عناصر آن به حملات های شان به مناطقی تعیین از جمله مراکز ایست- بازرسی و هتل ها در این شهر ساحلی ادامه می دهند.

حادثه تروریستی امروز بار دیگر به نگرانی ها درباره میزان آمادگی نیروهای سومالی برای به عهده دریافت مسئولیت تامین امنیت این کشور طی ماه های آینده دامن زده است.

این دومین حادثه تروریستی در موگادیشو طی چند روز اخیر محسوب می گردد. هفته گذشته نیز طی انفجاری نزدیکی مقر ریاست جمهوری در پایتخت، که الشباب مسئولیت آن را بر عهده گرفت، دست کم 10 نفر جان شان را از دست دادند و 11 نفر دیگر مجروح شدند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1791

به "افزایش تعداد کشته های انفجار موگادیشو به 100 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد کشته های انفجار موگادیشو به 100 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید