انتخاب یک دانشمند ایرانی به ریاست یکی از زیرمجموعه های IEEE

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مهتا مقدم محقق ایرانی و استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به ریاست یکی از زیرمجموعه های موسسه مهندسان برق و الکترونیک(IEEE) انتخاب شد.

انتخاب یک دانشمند ایرانی به ریاست یکی از زیرمجموعه های IEEE

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وبسایت رسمی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، مهتا مقدم محقق و استاد دانشکده مهندسی ویتربی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی(USC) به ریاست یکی از زیرشاخه های موسسه مهندسان برق و الکترونیک(IEEE) انتخاب شد.

این زیرمجموعه که APS نام دارد، در زمینه تجزیه، تحلیل طراحی، توسعه و اندازه گیری امواج الکترومغناطیسی و رادیویی فعالیت می نماید و با داشتن بیش از هشت هزار عضو، یکی از بزرگترین زیرمجموعه های موسسه IEEE است.

وی قرار است از تاریخ یک ژانویه سال 2019 میلادی به مدت یک سال به عنوان رئیس منتخب و از ژانویه 2020 به عنوان رئیس رسمی و آتی APS فعالیت کند.

موسسه مهندسان برق و الکترونیک که معروف به IEEE است، یک سازمان بین المللی حرفه ای و سازمان غیرانتفاعی در شهر نیویورک است.

مرکز اجرایی این موسسه نیز در ایالت نیوجرسی آمریکا قراردارد.

این موسسه در سال 1963 میلادی از ادغام موسسه مهندسان برق آمریکا و موسسه مهندسان رادیو به وجود آمد.

IEEE ازسال 2018 میلادی تاکنون با داشتن بیش از 423 هزار عضو در بیش از 160 کشور در سراسر جهان، به عنوان بزرگترین موسسه تخصصی و حرفه ای جهان فعالیت می نماید.

از اهداف این موسسه، پیشرفت فنی و آموزشی در مهندسی برق و الکترونیک، ارتباطات از راه دور، مهندسی رایانه و رشته های مرتبط است.

مهتا مقدم در دانشکده برق دانشگاه کالیفرنیا ویتربی یو.اس .سی مدیر سیستم های مایکروویو، حسگرها و آزمایشات تصویربرداری(MiXIL) است.

دانشکده مهندسی ویتربی یواس سی(Viterbi School of Engineering) یکی از دانشکده های دانشگاه کالیفرنیای جنوبی(یواس سی)، است که به پاس یاری مالی 52 میلیون دلاری از اندرو ویتربی، مهندس برق آمریکایی-ایتالیایی بدین نام تغییر یافته است.

وی همچنین مدیریت تحقیقات خلاقانه این دانشکده و مرکز تحقیقات آب وهوای خشک را بر عهده دارد.

محور تحقیقات مهتا مقدم در حوزه سیستم های رادار، مایکروویو، برنامه های کاربردی محیط زیست، تصویربرداری پزشکی و سیستم های نظارت بر عمل جراحی است.

این محقق ایرانی در سال2016 از سوی ناسا جایزه افتخار کسب کرد. مقدم بیش از 100 مقاله بازبینی شده و بیش از 300 مقاله در کنفرانس ها دارد.

وی اخیرا به سردبیری مجله IEEE Antennas and Propagation نیز درآمده است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 158

به "انتخاب یک دانشمند ایرانی به ریاست یکی از زیرمجموعه های IEEE" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب یک دانشمند ایرانی به ریاست یکی از زیرمجموعه های IEEE"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید