باغ وحش پکن، مکانی برای تماشای پانداهای بامزه!

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، باغ وحش پکن | Beijing Zoo

یکی از مکان های بسیار دیدنی و جذابی که دولت چین بسیار تبلیغ آن را انجام می دهد، باغ وحش پکن است. چرا که در این باغ وحش، یک حیوان بسیار دیدنی، بامزه و دوست داشتنی به نام پاندا زندگی می نماید. تقریبا می توان گفت که همه بچه ها، عاشق پانداهای مهربان هستند. بنابراین یکی از مهم ترین جاذبه های چین و پکن برای خانواده های مسافر، باغ وحش است. در مجله گردشگری خبرنگاران شما را با یکی از مناطقی که برای بازدید، بسیار تماشایی است، آشنا کرده تا اگر به باغ وحش پکن رفتید، بدانید چه حیواناتی را می توانید از نزدیک ببینید.

باغ وحش پکن، مکانی برای تماشای پانداهای بامزه!

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

باغ وحش پکن، بهشتی برای حیوانات

در محوطه ای به ابعاد 90 هکتار، بیش از 400 گونه حیوان و حدود 5000 حیوان مختلف نگهداری می گردد. اگر چه بیشتر حیوانات بومی چین هستند که برای اغلب مسافران، گردشگران و جهانگردان جذابیت دارند اما دیگر گونه های حیوانات جهان را هم می توانید در این باغ وحش ببینید. مثلا خرس قطبی از جمله حیواناتی که به طور عجیبی در این باغ وحش و آب و هوای گرم چین می توانید از نزدیک ببینید.

پانداها معروف ترین خرس های این باغ وحش هستند. این حیوان در معرض خطر انقراض است و با توجه به مراقبت هایی که در این باغ وحش انجام می گردد، امید است که پانداها نجات یافته و دوباره به جمعیت طبیعی خود بازگردند. از دیگر حیوانات جالب توجهی که در باغ وحش پکن خواهید دید، ببرهای شمال شرقی چین، گوزن میلو، میمون های طلایی و دیگر حیوانات بومی چین هستند.

علاوه بر این، حیوانات مختلف دیگری مانند زئیر آفریقایی، بیسون های آمریکایی، خرس های قطبی، زرافه ها، کانگروها و حتی فیل ها در باغ وحش پکن وجود دارند.

خانه پانداها

اگر به هر باغ وحشی در جهان بروید، شاید بتوانید دیگر حیوانات را ببینید اما پاندا، این خرس های سیاه و سفید را به ندرت خواهید دید. پانداها در باغ وحش های محدود و انگشت شماری در جهان یافت می شوند و منبع اصلی همه آن ها، کشور چین است. بنابراین کجا بهتر از چین، برای دیدن پانداها می توان پیدا نمود. خانه پاندا مکانی است که در باغ وحش پکن برای نگهداری و بهبود این حیوان دوست داشتنی و در دهه 1980 ساخته شده است.

برای رسیدن به این قسمت از باغ وحش، باید به ناحیه شرقی محوطه رفته تا به منطقه بسیار بزرگی (به اندازه 2.5 هکتار) برسید. این منطقه را به عنوان بهشتی برای پانداها می دانند. محیط امن و تمیزی که می توانند در آن زندگی و رشد نمایند. زاد و ولد نمایند و در برخی از موارد بیماری بهبود یابند. به همین دلیل در این محوطه پر از عناصری از محیط طبیعی زندگی آن ها قرار می دهند. درختان بامبو و انواع گیاهانی که جزو مواد غذایی و البته اسباب بازی پانداها هستند، در این محوطه کاشته شده اند.

در مجموع و در حال حاضر حدود 6 پاندای بزرگ و بالغ در این محوطه و به صورت جداگانه زندگی می نمایند که از هر یک به خوبی مراقبت می گردد. هر پاندا محوطه تمیز و مجزای مخصوص به خود را دارد که با درختان و تنه های آن ها پر شده اند. توصیه می گردد که بهترین زمان برای تماشای پانداها در باغ وحش پکن پس از ساعت 3 بعد از ظهر است. چرا که در دیگر زمان ها به دلیل گرمای هوا، پانداها بسیار خواب آلود هستند و به سختی از جای خود تکان می خورند.

این حیوانات به شدت در کشور چین مراقبت می شوند.

آکواریوم پکن

یکی از بخش های جذاب و دیدنی برای تمام گردشگران و مسافرانی که وارد پکن می شوند، آکواریوم پکن در باغ وحش این شهر است. در این مکان، شاهد جهانی زیر آب ها خواهید بود. در نزدیکی دروازه شمالی باغ وحش پکن آکواریوم واقع شده است. این آکواریوم در سال 1999 ساخته شد و دارای یکی از امکانات برتر کشور چین است.

این آکواریوم، به عنوان بزرگترین آکواریوم درون خشکی جهان شناخته می گردد.

به 7 بخش مختلف تقسیم شده است. بخش حیوانات آبزی، تئاتر اقیانوسی، بخش کوسه ها، سالن استخر چینی، جهانی عجایب زیر ماسه های کف دریا، تنگه برینگ و خلیج نهنگ ها و دلفین ها نام این بخش هاست. گونه های نادر آبزی جهان را می توانید در این آکواریوم ببینید و بیشتر با جهانی زیر آب ها آشنا شوید. گونه های حیوانات و ماهی هایی مانند عروس دریایی، ماهی های چینی، فیل آبی، ماهی های خوراکی و البته کوسه ها، وال ها، شیرهای دریایی و دلفین ها در آکواریوم باغ وحش پکن قابل مشاهده هستند.

ساختمان و موقعیت باغ وحش پکن

مکانی که باغ وحش پکن در آن ساخته شده است، تنها برای کسانی که عاشق محیط زیست و حیات وحش هستند، جالب نیست. چرا که اینجا شما با یک سایت و محوطه تاریخی روبرو هستید. گردشگرانی که عاشق بناهای تاریخی هستند، در اینجا می توانند دروازه ای تاریخی را ببینند که از آن به عنوان دروازه باغ و حش استفاده می گردد. به خصوص کسانی که علاقه مند به تاریخ چینی اواخر سلسله چینگ و جمهوری چین (1914-1949) هستند، بسیاری از سازه ها و ساختمان های این دوره را در باغ وحش پکن پیدا خواهند نمود.

به طور مثال لامارک هال (سالن لامارک) که در سال 1930 در این منطقه به عنوان یادبودی برای تاریخدان های طبیعی ساخته شد، را حتما ببینید. یا برج یادبود سونگ جیائورن (Song Jiaoren) برای یکی از رهبران چین ساخته شده و در محوطه باغ وحش قرار گرفته است.

و کاخی که پادشاهان هنگامی که می خواستند به سمت کاخ تابستانی بروند، در این کاخ توقف نموده و استراحت می کردند. نام این کاخ و ساختمان، برج چانگگوآن (Changguan Tower) است.

همچنین در این باغ وحش می توانید اطلاعات بسیار کاملی از زندگی حیوانات مختلف به دست آورید و با زندگی آن ها بیشتر آشنا شوید.

به هنگام ورود به باغ وحش پکن اگر برای تویحات بیشتر، راهنمای انگلیسی زبان می خواهید می توانید از اطلاعات باغ درخواست دهید.

  • آدرس: No. 137 Xizhimen Main Street, Xicheng District, Beijing 100044

نحوه دسترسی به باغ وحش

به راحتی می توان به این باغ وحش رفت. اتوبوس های عمومی پکن می توانند شما را در کنار باغ وحش پیاده نمایند. اگر در منطقه شمالی دروازه باشید، می بایست اتوبوس های شماره 16 یا 26 را به سمت دانشگاه بیجینگ جیائوتونگ سوار شوید.

اگر هم در قسمت جنوبی دروازه کاخ تابستانی بودید، با اتوبوس های شماره 27، 87، 105، و بسیاری دیگر یا مترو خط 4 می توانید به باغ وحش پکن برسید.

هزینه ورودی
  • هزینه ورودی برای هر نفر: 10 یوان
  • نکته: اگر بلیط دیگری با هزینه 19 یوآن را خریداری کنید، هزینه ورودی خانه پاندا را هم پرداخت نموده اید.
ساعات بازدید

در فصل های شلوغ از ساعت 07:30 تا 18:00 باز است.

در فصل های دیگر از ساعت 07:30 تا 17:00 باز است.

نکته های بازدید از باغ وحش پکن

در طول تابستان، باغ وحش پر از جمعیت گردشگران و توریست ها با خانواده هایی است که با بچه ها خود به این مکان آمده اند.

تنها اطلاعات انگلیسی که در اینجا می بینید، تنها نام حیوانات بر روی تابلوهاست.

در نمایش زیردریایی، می توانید به تماشای دلفین ها و یا گذر شیرها از درون حلقه بروید. اگر این نمایش ها برای شما جذابیتی ندارد، از آن عبور کنید.

منبع: chinatravel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 575

به "باغ وحش پکن، مکانی برای تماشای پانداهای بامزه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ وحش پکن، مکانی برای تماشای پانداهای بامزه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید