اندونزی نخستین مورد آبله میمونی را گزارش می نماید ، شناسایی نخستین مورد بیماری در بچه ها در نیویورک

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سخنگوی وزارت بهداشت اندونزی اعلام نمود این کشور نخستین مورد عفونت آبله میمونی را در شخصی که از کشوری نامبرده نشده که آبله میمونی در آن شیوع دارد، بازگشته بود، شناسایی نموده است.

اندونزی نخستین مورد آبله میمونی را گزارش می نماید ، شناسایی نخستین مورد بیماری در بچه ها در نیویورک

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز این سخنگو گفت یک مرد 27 ساله در شهر جاکارتا مرکز اندونزی در اواخر روز آدینه آزمایش مثبت آبله میمونی پیدا نموده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت اندونزی این تبعه اندونزی حال عمومی خوبی دارد و فقط علائم خفیفی دارد و در خانه خودش را ایزوله نموده است، اما کشوری را که او از آن بازگشته بود، ذکر ننموده است.

وزارت بهداشت اندونزی خواهان آرامش مردم شده است و به مردم اطمینان خاطر داده است که این بیماری قابل درمان است. تا به حال 22 مورد مشکوک به آبله میمونی در سراسر اندونزی شناسایی شده اند که همه آنها در نهایت آزمایش منفی پیدا کردند.

کشور همسایه اندونزی، سنگاپور نخستین مورد محلی آبله میمونی را ماه گذشته گزارش کرد و تا 5 اوت شمار موارد تایید شده بیماری در آن به 15 مورد رسید. دو کشور دیگر آسیای جنوب شرقی یعنی فیلیپین و تایلند نیز موارد تاییدشده بیماری را گزارش نموده اند.

سازمان جهانی بهداشت با وجود شناسایی بیش از 40000 مورد آبله میمونی در بیش از 80 کشور که ویروس در آنها شیوع بوم گیر یا آندمیک نداشته است، شرایط اضطرار بهداشت جهانی اعلام نموده است.

اداره بهداشت استان نیویورک نخستین مورد شناخته شده آبله میمونی در نیویورک را گزارش نموده است. بر اساس داده های نو، یک کودک زیر 18 سال برای آبله میمونی آزمایش مثبت پیدا نموده است. سن کودکی یا بخشی از استان در آن زندگی می نماید، اعلام نشده است. این مورد در شهر نیویورک رخ نداده است.

در مجموع 2798 مورد تاییدشده آبله میمونی تا روز آدینه در نیویورک گزارش شده است که 2596 مورد آن مربوط به شهر نیویورک بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 13522

به "اندونزی نخستین مورد آبله میمونی را گزارش می نماید ، شناسایی نخستین مورد بیماری در بچه ها در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی نخستین مورد آبله میمونی را گزارش می نماید ، شناسایی نخستین مورد بیماری در بچه ها در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید