ایبنا می تواند حال کتاب را خوب کند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، در آستانه 17 مرداد ماه روز خبرنگار، همایون امیر زاده، رئیس مرکز روابط عمومی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرنگاران تنها خبرگزاری تخصصی حوزه کتاب بازدید کرد.

ایبنا می تواند حال کتاب را خوب کند

ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در این بازدید امیر زاده را همراهی کرد.

دهقان کار ضمن تبریک روز خبرنگار با اشاره به اهمیت و رسالت خبرنگاران اعلام کرد: واژه نبی که از واژه نباء آمده به معنای خبر است که نشان دهنده اهمیت خبر است؛ بنابراین خبرنگاران تا زمانی که به دنبال حقیقت باشند، رسالت پیامبران را انجام داده اند؛ بنابراین همان طور که معلمی، شغل انبیا است فعالیت در عرصه خبر نیز در این زمره تعریف می گردد.

وی اهمیت فعالیت خبری را ویژگی پیش برانگی آن دانست و اضافه کرد: منشا اتفاق بودن و اصلاح و تغییر بودن در فعالیت خبری بسیار با اهمیت است به عبارت دیگر خبرنگاران می توانند از یک سو می توانند عامل پیشگیری از بروزس اتفاقات بد باشند و از سوی دیگر می توانند منشا ایجاد تغییرات باشند.

دهقانکار با بیان این مطلب که همه تلاشم را برای تحقق اهداف والای ایبنا به کار می بندم، ادامه داد: شاید بسیاری از فعالیت مدیران و مسئولان در سطوح مختلف دیده و یا شنیده نگردد اما مخاطبان قابل توجه رسانه ای مانند ایبنا، ظرفیت قابل توجهی است و می تواند به عنوان بازوی توانمند حوزه فرهنگ به ویژه کتاب دیده گردد. با توجه به ظرفیت بالای خبرگزاری کتاب، مطمئنم این رسانه به تنهایی می تواند حال کتاب و حوزه نشر را بهبود ببخشد؛ به عبارت دیگر منشا خیر برکت و عامل تغییر و نقش راهنمایی گیری داشته باشد. به اعتقاد من ایبنا به تنهایی برای ارتقا صندلی فرهنگ به ویژه کتاب کافی است.

همایون امیرزاده، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ آزاده نظر بلند، معاون کتاب و فرهنگ؛ حسینعلی سالاری، معاون اداری و اقتصادی؛ حسین صفری، معاون اقتصاد و فرهنگ و رجبعلی سالاریان، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران حضور داشتند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 4329

به "ایبنا می تواند حال کتاب را خوب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایبنا می تواند حال کتاب را خوب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید