ایرانیان هوشیار باشند، کشور عمان ویزای کار ندارد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ویزای کار کشور عمان

فعالان در حوزه گردشگری ایران و عمان اعلام کردند که برخلاف اینکه ویزای کار کشور عمان وجود نداشته، اما دلالانی هستند که با همدستی بعضی از شرکت های حاضر در عمان ویزای 350 ریالی را به جویندگان کار 1500 ریال عمان (معادل 48 میلیون تومان) می فروشند. ابراهیم محفوظی، از فعالان بازار عمان در این خصوص گفته است: هیچ کدام از این افراد با این نوع از ویزا نمی توانند شغلی پیدا نموده و آنها در نهایت خواهند توانست در کشور عمان به طور آزادانه گردش نمایند. افراد زیادی شاهد ورود ایرانی هایی هستند که بدون به همراه داشتن پول کافی وارد خاک عمان شده اند، اما دلیل ورود این افراد بدون داشتن توان اقتصادی کافی چی چیزی است؟ با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این خبر بیشتر بدانیم.

ایرانیان هوشیار باشند، کشور عمان ویزای کار ندارد

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

اینگونه به نظر می رسد که سوء استفاده از جویندگان ایرانی کار توسط بعضی از دلالان ایرانی، باعث شلوغ شدن دادگاه های عمان شده و پیش از این نیز سفارت ایران در عمان نسبت به این موضوع هشدار داده بود. فعالان گردشگری در این حوزه درخواست کرده اند تا مسئولان اجازه ندهند که بازار عمان نیز دچار اتفاقاتی همچون بازار ترکیه، گرجستان، صربستان، ارمنستان و غیره شود، زیرا این اتفاقات در نهایت باعث شد تا صربستان لغو ویزا ایرانی ها را پس بگیرد. علاوه بر اینکه سرازیر شدن افراد بیکار به عمان، گردشگری و فروش صنایع دستی ایران را تهدید می نماید، حتی با ورود این قشر از افراد، دادگاه های عمان از پفراینده شکایت ایرانی ها از دیگر ایرانی ها پر شده است. محفوظی معتقد است که گردشگران ایرانی برای ورود به عمان می بایست بررسی شوند و ویزای فرودگاهی نیز برای آنها باید لغو شود. وقتی مسافران به وسیله دفاتر گردشگری وارد عمان شوند، علاوه بر تعهد این دفاتر به حضور مسافر ایرانی در عمان، وقوع دزدی و دعوا بین این افراد نیز کاهش پیدا می نماید.

محفوظی در ادامه اضافه کرد: برخلاف تصور بعضی که فکر می نمایند همانند امارات، ویزای کار کشور عمان را می توان دریافت کرد، گفتنی است در این کشور چیزی به نام ویزای کار کشور عمان وجود ندارد. در عمان تنها شرکت ها می توانند درخواست نیروی کار داشته باشند، بر اساس درخواست یک شرکت، نیروهای کار با ویژگی های تعیین استخدام می شوند. بنابراین ما چیزی به نام ویزای کار آزاد در عمان نداریم ولی متاسفانه مردم این آگاهی را نداشته و فکر می نمایند اگر بیایند کار پیدا می نمایند. او همچنین شرح داده است که یک سری از شرکت ها که مجوز استخدام نیروی انسانی اضافه دارند، متاسفانه با بعضی دلال ها همکاری کرده و ویزای کارمندهایشان را به افرادی که نمی شناسند می فروشند، اما هم مشکل برای فرد خریدار پیش آمده زیرا نمی تواند کار پیدا کند و علاوه بر این اگر دولت عمان متوجه شود، شرکت را مجازات می نماید چون فرد را استخدام نمی نماید.

محفوظی در پایان اشاره نمود: کسانی که از شهرهای جنوبی در تور دلالان شرکت های حاضر در عمان می افتند، با قانون آشنا نیستند و کمتر به سراغ اداره کار می فرایند تا جهت این دلالی بسته شود. بهتر است ایران از تجربه اعزام نیروی کار به آلمان، کانادا و استرالیا استفاده کند. این کشورها از وزارت کار درخواست نیرو کردند و در نهایت وزارت کار با گزینش نیروها، آنها را به کشورهای درخواست نماینده ارسال کرده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2197

به "ایرانیان هوشیار باشند، کشور عمان ویزای کار ندارد" امتیاز دهید

6 کاربر به "ایرانیان هوشیار باشند، کشور عمان ویزای کار ندارد" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانیان هوشیار باشند، کشور عمان ویزای کار ندارد"

1 دیدگاه

امیر عباس 16 بهمن 1399

درود بر شما . برای اشتغال در عمان برای اینجانب کاری پیدا میشود؟

پاسخ به امیر عباس
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید