ایرانی ها در حسرت آیفون12 و عجایبش می مانند؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: موقع تنظیم این مطلب هنوز خبر ممنوعیت ورود گوشی های با ارزش بالای 300یورو به ایران، نیامده بود و این مطلب درباره خصوصیات فنی آیفون12 است، گوشی که شاید هیچوقت به ایران نرسد!

ایرانی ها در حسرت آیفون12 و عجایبش می مانند؟

تعیینات فنی آیفون 2020

انتظار می رود در بخش تعیینات فنی شاهد بدنه ای ضد آب از گوشی موبایل آیفون 12 تاشو باشیم که با یک بدنه با طراحی شیشه ای نیز همراه شده است. علاوه بر این بسیاری از کارشناسان از حضور درگاه USB-C نیز در گوشی های اپل آیفون 12 صحبت می نمایند. در بخش شارژ گوشی هم براساس خبر های منتشر شده انتظار می رود که قابلیت شارژ معکوس به ویژگی های آیفون اضافه گردد. همچنین باتری در گوشی های جدید اپل ارتقا خواهد یافت و قابلیت های دوربین مانند ثبت تصاویر باکیفیت تر در نور ضعیف نیز بهتر خواهد شد.

آیفون های 2020 یا حداقل یکی از نسخه های این دستاورد جدید از شبکه 5G پشتیبانی خواهد نمود و با حضور پردازنده A14 اپل نیز شاهد پردازشی سریع تر از قبل در گوشی های اپل آیفون 12 خواهیم بود. وجود سیستم عامل iOS 14 هم از دیگر ویژگی های آیفون 12 به شمار می رود و قابلیت پشتیبانی از قلم اپل (Apple Pencil) نیز دیگر ویژگی مورد انتظار از اپل آیفون 12 خواهد بود. به نظر شما تعیینات گوشی آیفون 12 چگونه خواهند بود؟

نمایشگر آیفون 12

نمایشگر آیفون های 2020 احتمالا از پیشرفت هایی که نمایشگر های امروزی داشته اند، پشتیبانی کند. درواقع براساس شواهد و توییتی که از افشاگر معروف Ice Universe منتشر شده است، اپل میخواهد نمایشگر آیفون های 2020 را با نرخ رفرش 120 هرتز رونمایی کند. همچنین این خبر توسط خبر دیگری از DigiTimes که به بکارگیری نرخ رفرش 120 هرتز در آیپد پرو اشاره داشت، تقویت می گردد. در ادامه توییت Ice Universe را در این زمینه مشاهده خواهید کرد.

نمایشگر آیفون با نرخ رفرش 120 هرتز باعث کارایی بهتر نمایشگر در میان نمایشگر سایر رقبا در این زمینه خواهد شد. در خصوص ارتقای نرخ رفرش نمایشگر گوشی های رقیب هم باید اشاره کنیم که وان پلاس 7 پرو و ان پلاس 7 تی از نرخ رفرش 90 هرتز پشتیبانی می نمایند و گوشی راگ فون ایسوس نیز دارای نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتز است. در اینجا می توانید در خصوص تفاوت دو پرچمدار اشاره شده از وان پلاس را بخوانید. در خصوص راگ فون هم باید بگوییم که یک گوشی گیمینگ است و اطلاعاتی در خصوص آن در اینجا آمده است.

علاوه بر نرخ رفرش، شایعاتی نیز اشاره دارند که نمایشگر آیفون های 2020 در همه نسخه ها از نوع اولد (OLED) خواهند بود. خوب است بدانید که در حال حاضر آیفون 11 دارای نمایشگر LCD بوده و آیفون 11 پرو و پرو مکس از نمایشگر OLED بهره می برند. از طرفی براساس شایعات، اندازه آیفون های 12 نیز معادل 5.42، 6.06 و 6.67 خواهد بود. علاوه بر این حضور حسگر اثر انگشت ادغام شده نیز از دیگر خبر ها و شایعات در خصوص نمایشگر آیفون است.

دوربین های آیفون 2020

با توجه به اینکه اپل برای اولین بار از دوربین سه گانه در بدنه پشتی گوشی های خود به عنوان دوربین اصلی در سه نسخه آیفون 11 استفاده کرد، انتظار می رود که در گوشی آیفون 12 اپل نیز شاهد بکارگیری آرایش چندگانه دوربین باشیم؛ چرا که انتظار می رود یک سنسور دیگر موسوم به سنسور ToF (زمان پرواز) به دوربین های اصلی آیفون اضافه گردد. فزونی این سنسور این است که اندازه گیری دقیق بین اجسام یا چهره یک کاربر به خوبی صورت می پذیرد و باعث خواهد شد امکان بوکه نیز کارایی بهتری داشته باشد. همچنین گفته می گردد که دوربین های آیفون در سال 2020 از نوع سنسور های 3 بعدی هستند. با این حال تقویت فناوری واقعیت افزوده نیز در دوربین های اپل دور از انتظار نخواهد بود.

امکان عظیمنمایی پریسکوپی که دامنه زوم بیشتری خواهد داشت در سایه بهره مندی از لنز تله فوتو از دیگر برآورد هایی محسوب می گردد که براساس پتنت های مختلف از سوی بلومبرگ در اینجا منتشر شده است. همچنین خوب است بدانید که در ماه نوامبر سونی سنسور پرچمدار جدیدی به نام IMX686 را مورد آزمایش قرار داد که می تواند یکی از سنسور های مورد استفاده در گوشی های اپل آیفون 12 نیز باشد.

این سنسور، 64 مگاپیکسلی و از نوع Quad Bayer بوده و امکان عکاسی با حساسیت بالا را نیز فراهم خواهد نمود؛ در نتیجه با بهره مندی از آن، تصاویری روشن و شفاف با حداقل نویز توسط دوربین ثبت خواهند شد. خوب است بدانید دوربین های گوشی آیفون دارای یک سیر تکاملی بوده است که در اینجا می توانید اطلاعاتی در این باره کسب کنید و نتیجه بگیرید که حتما محصول جدید دوربین بهتری خواهد داشت.

تعیینات چهار مدل آیفون 12 همراه با قیمت تمامی مدل ها لو رفت

آیفون 12 و آیفون 12 مکس

اسم این دو گوشی در اطلاعاتی که روز گذشته منتشر شده بود، تصور می شد آیفون 12 و آیفون 12 پلاس باشد، اما گویا آن اطلاعات اشتباه بودند و اپل تصمیم گرفته از پسوند مکس در نسخه 6.1 اینچی از آیفون 12 اشاره کند تا نام گذاری این خانواده همخوانی داشته باشد.

اندازه نمایشگر همانطور که تقریبا از ماه ها پیش می دانیم، 5.4 اینچ در مدل کوچک تر و 6.1 اینچ در مدل عظیم تر خواهد بود. هردوی این نمایشگر ها هم تکنولوژی OLED دارند تا به این ترتیب سال جاری اولین سالی باشد که آیفون های سال دیگر نمایشگر LCD ندارند. اما نکته حائز اهمیت این است که این نمایشگر ها توسط شرکت BOE Displays چین ساخته خواهد شد. دلیل انتخاب BOE به عنوان تامین نماینده این نمایشگرها، احتمالا ارزان تمام شدن هزینه نهایی است.

یک سوالی که از همین حالا وجود دارد این است که آیا پنل های BOE می توانند کیفیتی در حد و اندازه پنل های گران قیمت سامسونگ داشته باشند؟ همچنین جدا از این موضوع، این نمایشگر ها حداکثر سرعت نرخ تجدید 60 هرتزی خواهند داشت.

جدا از نمایشگر، مطابق انتظارات این دو گوشی به پردازنده جدید اپل یعنی A14 مجهز خواهند شد. حافظه رم در این دو مدل هم 4 گیگابایت تعیین شده که با سه مدل آیفون 11 یکسان است و شاهد افزایش حافظه رم نیستیم. فریم دور بدنه این گوشی ها از جنس آلومینیوم خواهد بود و در بخش پشتی هم دارای دو دوربین هستند که آن ها به احتمال بسیار زیاد، شامل دوربین اولترا واید و دوربین معمولی می شوند. پشتیبانی از 5 G نیز نکته مهم دیگری است که سال جاری تمام چهار مدل آیفون 12 از جمله این دو مدل، آن را دارا هستند.

در نهایت نکته مهم دیگری که درباره این گوشی ها لو رفته، قیمت و حافظه هایی است که iPhone 12 و iPhone 12 Max در آن ها عرضه می شوند. مدل پایه این گوشی ها برخلاف مدل های آیفون 11، دیگر حافظه 64 گیگابایتی ندارد و به حافظه 128 گیگابایتی ارتقا پیدا نموده اند. این ترندی است که سال جاری اپل در تمامی کامپیوتر ها و محصولات دیگر خود پیش گرفته و تقریبا میزان حافظه را در تمامی محصولات جدید خود، به جز آیفون SE جدید، دو برابر نموده است.

همچنین این دو گوشی تنها در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی عرضه می شوند که مدل کوچک تر به ترتیب قیمت های 649 و 749 دلاری دارد و مدل عظیم تر، به ترتیب قیمت های 749 و 849 دلار خواهد داشت.

آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس

نام این دو گوشی نیز مطابق با مدل های رده بالای آیفون 11 است با این تفاوت که عدد 11 با 12 جایگزین شده. اندازه نمایشگر در این دو گوشی هم مثل شایعات قبلی، 6.1 و 6.7 اینچی خواهد بود، اما با پنل های بسیار بهتری نسبت به دو مدل پایه از این گوشی روبرو هستیم.

اول از هرچیز، این پنل ها ساخت سامسونگ هستند و اپل هم نام Super Retina XDR را برای آن ها انتخاب نموده است. نکته بعدی، پشتیبانی از رنگ های بیشتر یا به صورت دقیق تر، رنگ های 10 بیتی است. مهم ترین ویژگی، اما ProMotion خواهد بود که این یعنی این پنل ها از سرعت نرخ تجدید 120 هرتزی پشتیبانی می نمایند.

البته مثل گوشی های اندرویدی، قرار نیست دکمه ای در ستینگ گوشی قرار بگیرد که با آن بتوان بین سرعت های مختلف نرخ تجدید جابه جا شد تا مثلا عمر باتری بهتری داشت بلکه در عوض، خود گوشی این کار را به صورت هوشمندانه انجام می دهد. این ویژگی اگر دقیقا مثل آیپد پرو باشد، نرخ تجدید متغیر است؛ به این معنی که اگر مثلا در حال تماشای یک ویدیو با سرعت 24 فریم در ثانیه باشید، نرخ تجدید نمایشگر هم 24 هرتزی می گردد تا در مصرف باتری صرفه جویی گردد.

تا اینجا همه چیز خوب به نظر می رسد، اما آنطور که Jon Prosser به نقل از منبع خودش می گوید، اپل هنوز نتوانسته به شکل بهینه پشتیبانی از پروموشن را در این دو گوشی نهایی کند تا به شارژدهی گوشی هم صدمه ای وارد نگردد. درواقع شارژدهی باتری در حال حاضر عظیمترین چالش پیش روی پروموشن است و شاید اگر اپل از نتیجه راضی نباشد، ProMotion را در این گوشی ها نبینیم با وجود آنکه پنل نمایشگر گوشی از این ویژگی پشتیبانی می نماید!

جدا از این اطلاعات، دو مدل آیفون 12 پرو هم مثل مدل های معمولی، دارای پردازنده A14 هستند. البته میزان حافظه رم آن ها به 6 گیگابایت افزایش خواهد یافت و گفته شده پشتیبانی از 5 G نیز در این دو مدل سریع تر خواهد بود. دوربین های پشتی در این گوشی نیز سه تایی هستند که احتمالا دوربین تله فوتو در این بین دارای زوم سه برابری اپتیکال می گردد. در کنار این سه دوربین هم دوربین LiDAR قرار می گیرد که پیش تر آن را در آیپد پرو جدید دیده ایم. فریم بدنه در این گوشی ها نیز از جنس استیل ضد زنگ خواهد بود تا رده بالا بودن آن در ظاهر هم تعیین باشد.

در نهایت، این گوشی در سه حافظه 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه خواهد شد که از نظر قیمتی، تفاوتی با دو مدل آیفون 11 پرو ندارد و قیمت های آن را در عکس زیر می توانید ببینید.

در خاتمه، لو رفتن این اطلاعات یعنی توسعه این گوشی مراحل خاتمهی خود را پشت سر می گذارد، اما به دلیل پاندمی ویروس کرونا و محدودیت های به وجود آمده، عرضه این گوشی احتمالا با یک تا دوماه تاخیر نسبت به نسل قبلی روبرو خواهد بود. ممکن است همچنان اپل مراسمی در ماه سپتامبر برای معرفی این گوشی ها برگزار کند، اما بعید به نظر می رسد که در ماه سپتامبر شاهد عرضه چهار مدل آیفون 12 باشیم. شما درباره این گوشی ها و تعیینات آن ها چه فکر می کنید؟

آخرین اخبار و شایعات اپل آیفون 12

به تازگی مینگ چی کو، یکی از مشهورترین تحلیل گران حوزه فناوری، از تصمیم اپل مبنی بر حذف هدفون ها و شارژر ها از بسته بندی آیفون 12 صحبت نموده است. کو عقیده دارد که اپل به زودی یک شارژر 20 واتی با درگاه USB، که به صورت جداگانه فروخته خواهد شد، را معرفی خواهد نمود. او سخنی از قیمت این شارژ به میان نیاورد. شارژر 18 واتی کنونی اپل با قیمت 30 دلار به فروش می رسد.

این کمپانی به زودی فراوری شارژر های 5 و 18 واتی خود را متوقف خواهد نمود. به احتمال زیاد، این تصمیم تجاری در قالب حمایت از محیط زیست تبلیغ خواهد شد. در واقع، افزودن فناوری 5G به آیفون 12 منجر به افزایش هزینه های ساخت آن گشته است. این در حالی است که اپل محصول جدید خود را با قیمتی برابر با مدل های سال گذشته به فروش خواهد رساند. حذف هدفون و شارژر نیز در این راستا انجام گرفته است.

به گفته بعضی منابع، تنها وسیله جانبی موجود در جعبه اپل آیفون 12 یک آداپتور USB-C به لایتنینگ خواهد بود؛ قطعه ای که پاسخ اپل به فشار های اتحادیه اروپا برای عرضه شارژری مشابه با دیگر کمپانی ها است. در حال حاضر، گوشی آیفون SE جدید به همراه شارژر های 5 واتی عرضه می گردد. بر اساس صحبت های کو، به زودی شارژر های جدید جایگزین نمونه های قبلی خواهند شد.

منبع: پلازامگ، زومیت

منبع: برترین ها
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 4027

به "ایرانی ها در حسرت آیفون12 و عجایبش می مانند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها در حسرت آیفون12 و عجایبش می مانند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید