بازسازی خانه بدون تخریب

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بازسازی بدون تخریب به معنی تغییر ظاهر خانه بدون از بین بردن سازه های اصلی آن مانند دیوارهای اصلی، باربر و… است.

بازسازی خانه بدون تخریب

با بازسازی خانه در کنار ترمیم و زیباسازی آن می توان هزینه های اضافه ناشی از نقل مکان به یک خانه دیگر را کاهش داده و در عین حال دکوراسیون را هم به دلخواه خود تغییر دهید. اما امکان بازسازی خانه بدون تخریب هم وجود دارد؟ البته؛ بازسازی الزاماً احتیاجی به تخریب نداشته و می توان با انجام یک سری تغییرات کوچک تأثیرات بسیار بزرگ و چشمگیری را در محل سکونت ایجاد کرد. البته به شرط اینکه از یاری یک تیم حرفه ای مثل زمان استودیو برای بازسازی خانه در تهران بهره ببرید.

مفهوم بازسازی خانه بدون تخریب چیست؟

بازسازی بدون تخریب به معنی تغییر ظاهر خانه بدون از بین بردن سازه های اصلی آن مانند دیوارهای اصلی، باربر و… است. با این حساب تغییرات اجرا شده در این نوع بازسازی می تواند شامل آنالیز شرایط سیم کشی، تغییر در نورپردازی، بهبود سیستم سرمایش و گرمایش، تعویض و نوسازی کابینت ها یا تعمیر لوله های آب باشد.

حال باید دید که پیگیری این کارها چه تأثیری بر ظاهر نهایی منزل و افزایش طول عمر آن خواهد داشت.

مراحل کلی بازسازی خانه بدون تخریب

گروه معماری زمان استودیو بازسازی خانه در تهران را در دو مرحله کلی پیگیری می نمایند:

  • بازسازی اساسی که با زیرساخت ساختمان مرتبط است.

  • بازسازی دکوراسیون که به جنبه زیبایی شناختی آن می پردازد.

همان طور که تعیین است مرحله اول می تواند هزینه های زیادی را در پی داشته باشد؛ چرا که امکان خرابی لوله کشی، سیم کشی و مواردی از این دست و احتیاج به تعویض آن ها وجود دارد. اما مرحله دوم بدون هیچ گونه تخریبی اجرا شده و با صرف هزینه ای پایین تأثیر شگفت انگیزی را ایجاد می نماید.

هزینه بازسازی خانه

نتیجه نهایی و خروجی کار بازسازی خانه در تهران تا مقدار زیادی به بودجه اختصاص داده شده به وسیله مشتریان بستگی دارد. در صورتی که برآورد هزینه ها به درستی انجام نگردد ممکن است پروژه در اواسط خود به صورت ناتمام رها گردد.

کارشناسان زمان استودیو در طی یک فرآیند بازسازی برنامه ریزی شده، بودجه مشتریان را در نظر گرفته و مراحل مختلف کار را با توجه به آن پیش می برند تا پروژه بدون مشکل و در موعد مقرر خود به اتمام برسد.

تهیه لیستی از خواسته ها و ایده ها پیش از بازسازی

پیش از آغاز کار بازسازی بهتر است لیستی از خواسته ها، ایده ها و احتیاجهای خود تهیه نموده و آن را در اختیار مشاوران زمان استودیو قرار دهید. در حقیقت وجود این لیست می تواند زمان مورد احتیاج برای بازسازی منزل شما را کوتاه تر نموده و منجر به نظم دهی بیشتر به مراحل مختلف آن گردد.

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که زیرساخت های منزل ممکن است قدیمی و فرسوده باشند؛ بنابراین پیش از تغییر دکوراسیون آنالیز شده و در صورت احتیاج تعمیر یا تعویض می شوند. در نتیجه باید مقداری از بودجه خود را به این هزینه های غیرمنتظره اختصاص دهید.

ایده های مختلف بازسازی خانه

در بازسازی خانه بدون تخریب می توانید ایده های مختلف زیر را پیگیری نموده و از نتیجه نهایی شگفت زده شوید:

1. تغییر در نورپردازی

نورپردازی نقش اساسی در زیبایی یک سازه ایفا می نماید؛ در نتیجه اگر نورپردازی منزل شما چندان مناسب نیست با تعویض آن می توانید تغییر شگفت انگیزی در خانه خود ایجاد کنید. جالب است بدانید که کم نور بودن یک فضا می تواند آن را کوچک نشان دهد، در چنین شرایطی با یک تغییر ساده مثل اضافه کردن چراغ رومیزی یا افزایش تعداد چراغ ها می توان فضا را بزرگ تر نشان داد.

2. تعویض کابینت ها

هر ساله سبک تازهی از کابینت ها روانه بازار می شوند؛ بنابراین اگر مدت زمان زیادی است که در منزل خود ساکن هستید با تعویض کابینت ها می توانید تغییر بزرگی در فضای آن ایجاد کنید. شاید تا پیش از این نمی دانستید اما انتخاب کابینت مناسب می تواند فضای آشپزخانه شما را بزرگ تر و دل بازتر نشان دهد.

3. بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه است؛ چرا که خانم ها و اعضای خانواده بخش عمده ای از روز خود را در آن سپری می نمایند. در کنار تعویض کابینت ها می توانید موارد مختلفی را در زمان بازسازی آن در نظر بگیرید که شامل موارد زیر هستند:

  • اصلاح دکورهای سقفی

  • اپن کردن آشپزخانه

  • کاشی کردن پشت کابینت ها

  • توجه به مثلث طلایی آشپزخانه و تعبیه میزکار در محل مناسب

  • تغییر دکوراسیون موجود در آشپزخانه

  • تعویض لوازم برقی و غیربرقی

  • تعویض پوشش کف و…

4. رنگ کردن بخش های مختلف

معمولاً رنگ خانه بعد از گذشت مدت زمان تعیینی کیفیت و زیبایی اولیه خود را از دست می دهد؛ بنابراین می توانید نقاشی منزل خود را به عنوان یکی از روش هایی که می تواند تغییر چشمگیری ایجاد کند در نظر بگیرید. البته بهتر است برای رسیدن به برترین نتیجه به موارد زیر توجه کنید:

  • به هارمونی و هماهنگی کلی رنگ ساختمان توجه کنید.

  • نوع رنگ انتخابی شما بر روی قیمت تمام شده کار مؤثر است.

  • پیش از تعیین کردن رنگ با افراد خانواده خود مشورت نموده و نظر آن ها را هم جویا شوید.

  • نوع رنگ انتخابی در کنار اثر بر روی هزینه نهایی می تواند بر روی نتیجه کار هم اثر بگذارد؛ پس با کارشناسان زمان استودیو مشورت نموده و رنگ مناسب را انتخاب کنید.

5. بازسازی سرویس بهداشتی

در صورت تمایل می توانید نوسازی سرویس بهداشتی را هم به پروژه بازسازی منزل بدون تخریب اضافه کنید. برای این منظور بهتر است به سراغ مدل های تازه کاشی برای کف و دیوار رفته و رنگ های ساده و روشن را انتخاب کنید.

انواعی از شیرآلات ساده و مدرن در بازار موجود هستند که تغییر بزرگی در فضا ایجاد می نمایند. به علاوه در صورت داشتن فضا می توانید یک وان هم در حمام خود قرار دهید. به علاوه قراردادن وسایل و اکسسوری های تزئینی مثل شمع و گلدان هم می تواند درخشش و زیبایی فضا را دو چندان کند.

6. تعویض نرده های قدیمی

با تعمیر پله ها و تعویض نرده های آهنی قدیمی می توان فضایی شیک و مدرن ایجاد کرد. در حال حاضر در بیشتر فضاهای مدرن از نرده های استیل یا ترکیبی استفاده می گردد.

7. تعویض در و پنجره ها

تعویض در و پنجره های قدیمی در کار زیبایی بیشتر فضای منزل شما منجر به بهینه سازی مصرف انرژی هم می گردد. از آنجایی که در و پنجره های قدیمی عایق انرژی و صدا نیستند، تعویض آن ها می تواند آرامش بیشتری برای خانه شما به ارمغان آورده و مصرف انرژی را هم به مقدار چشمگیری کاهش دهد.

8. تعمیر اتاق خواب ها

دیوار اتاق خواب های منزل خود را با رنگ های آرامش بخش یا کاغذدیوارهای ساده بپوشانید. اتاق خواب شما محلی برای آرامش است، پس از شلوغ کاری پرهیز نموده و دکوراسیون تازه ولی ساده در آن به کار ببرید.

در صورت تمایل می توانید به سراغ موکت هاس نرم بروید؛ در غیراینصورت می توانید استفاده از کف پوش های مناسب را به جای موکت در نظر بگیرید. به علاوه بهتر است پرده های اتاق را ضخیم کنید تا از ورود نور و سرما جلوگیری گردد.

9. تغییر دکوراسیون پذیرایی

پذیرایی هم یکی دیگر از قسمت هایی است که افراد خانواده و مهمانان در آن با یکدیگر وقت گذرانی می نمایند؛ بنابراین می توانید با انتخاب کف پوش هایی با رنگ گرم احساس صمیمیت بیشتری به آن ببخشید.

در بخش مبلمان هم به سراغ مدل هایی شیک و راحت بروید که برای مهمانی ها و جمع های خودمانی انتخاب مناسبی هستند؛ به علاوه نباید از اهمیت انتخاب پرده و فرش هماهنگ با دکوراسیون و مبلمان غافل شوید.

10. تغییر سیستم تهویه

در حال حاضر استفاده از پکیج و اسپلیت به عنوان سیستم گرمایش و سرمایش هواداران زیادی دارد؛ چرا که فضای کمتری را اشغال نموده و تنظیم آن ها هم به راحتی انجام می گردد.

سخن آخر

در صورتی که از فضای فعلی منزل خود خسته شده اید، کافی است به سراغ بازسازی آن به وسیله کارشناسان و طراحان زمان استودیو بروید. همان طور که ملاحظه کردید بازسازی خانه بدون تخریب و صرف هزینه های هنگفت هم امکان پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از هزینه حدودی بازسازی می توانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

منبع: هفت گنج
انتشار: 1 آبان 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 16906

به "بازسازی خانه بدون تخریب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه بدون تخریب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید