کبک کانادا ، فرانسه کوچک در وسط انگلیس

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، کبک یکی از عظیم ترین و پر جمعیت ترین ایالت های کاناداست. این ایالت تنها ایالت فرانسوی زبان در کاناداست که به همین علت به آن فرانسه کوچک (از نظر جمعیت) نیز میگویند. در بین کانادایی ها اهالی کبک به فرانسوفون ها و دیگر اهالی انگلیسی تبار کانادا با آنگولوفون ها معروف هستند.

کبک کانادا ، فرانسه کوچک در وسط انگلیس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این استان از نظر مساحت عظیم ترین استان کانادا است و از نظر جمعیت دومین استان کانادا به شمار می رود.، جمعیت کبک کانادا در حدود 7٬669٬100 نفر است. تراکم جمعیت کبک بسیار کم و درحد 4.9 نفر در هر کیلومتر مربع است. در شمال آن سکونت بسیار کم است و 80 درصد از جمعیت کبک در سواحل رودخانه سن لورن سکونت دارند. نیمی از جمعیت کبک در ناحیه کلان شهری مونترال- کبک سیتی سکونت دارند. کبک حدود 3 برابر فرانسه مساحت دارد و تقریبا مساحتش برابر کل ایران است.

آب و هوای کبک کانادا

در کبک چهار برخلاف بیشتر ایالت های کانادا فصل بسیار متضاد جای یکدیگر را می گیرند، از جمله یک بهار آرام و لطیف و کوتاه و یک پاییز سرد و رنگین. فصلهای تعیین تر زمستان و تابستانند.

تابستانها گرم و اغلب نمناک، و زمستانهای سرد و نسبتاً طولانی و برفی و همچنین نمناک. در این فصول بسیار متناقض گاهی درجه دمای هوا به 35 سانتی گراد در تابستان و -35 درجه سانتیگراد در زمستان می رسد. دوره برف و سرما در جنوب (در مونترال) چهار ماه و در شمال (در رادیسون) شش ماه است. میزان بارش برف در این مدت در کبک یا مونترال به همان مقدار است که در روسیه، هلسینکی یا حتی اسلو است. به طور کلی این باد سرداست که درجه متوسط دما را سرد می نماید. (برف کمی همراه با باد می آید).

شهرهای ساحلی (شبه جزیره ای) از هوای معتدل و دمای بسیار لذتبخش اقیانوس بهره مندند که یک زمستان لطیف و تابستان خنکتر را ایجاد می نماید؛ و شهرهای کوهستانی با روزهای کوتاه دارد.

معرفی شهر مونترال کانادا

مونترال به وسیله تورنتو به عنوان یکی از مراکز مهم سرمایه گذاری تجاری کانادا شناخته شده است که علاوه بر آن یک مرکز مهم تجاری، هنری، فرهنگی و معماری نیز می باشد.

از لحاظ جغرافیایی شهر مونترال در جنوب غربی استان کبک واقع شده است. این شهر در 190 کیلومتری شرق پایتخت کانادا یعنی اتاوا و در 539 کیلومتری شمال شرقی شهر تورنتو واقع شده است.

شهر مونترال درون جزیره ای به همین نام یعنی مونترال جای گرفته است و به همین دلیل به این نام شناخته شده است. حدود 75 جزیره کوچک و عظیم دیگر نیز در اطراف جزیره اصلی وجود دارد که در مجموع مونترال عظیم را تشکیل می دهند که عظیم ترینِ این جزایر ایل بیزارد (Île Bizard) است.

مونترال دارای آب و هوای قاره ای چهار فصل با زمستان های سرد و برفی و تابستان های گرم است. مونترال به آب های آزاد دسترسی داشته و یک شهر چند ملیتی است که 67 درصد ساکنان آن فرانسوی زبان هستند.

مونترال با نام های مختلفی از جمله شهر صدها برج یا The City of a Hundred Steeples ، کلانشهر کبک یا Quebecs Metropolis و شهر مقدسین یا The City of Saints خوانده شده است. اگر زندگی در یک شهر مشهور جهان برای شما جذابیت دارد، مونترال می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

چیزهای زیادی در مورد زندگی در مونترال با محیط محبت آمیز، روبه ترقی و لیبرال وجود دارد که باعث جذابیت زندگی کردن و مهاجرت در این شهر می گردد. با این حال در کنار این جوانب و نکات مثبت، برخی نکات منفی نیز در ارتباط با زندگی در مونترال وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در این مقاله به تعدادی از مزایا و معایب زندگی در مونترال اشاره می کنیم.

مزایای زندگی در مونترال

1) اجاره های پایین

اگر قصد کار یا تحصیل در مونترال را دارید و مجرد هستید، مونترال می تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت شما باشد زیرا اجاره آپارتمان در مونترال نسبت به سایر شهرهای کانادا ارزان قیمت تر است. متوسط هزینه اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر مونترال حدود 960 دلار است؛ این در حالی است که در اتاوا پایتخت کانادا، همان آپارتمان در مرکز شهر تقریباً 1,150 دلار ماهیانه برای شما هزینه خواهد برد. همچنین هزینه اجاره فضای تجاری یا مغازه در مونترال پایین تر از سایر شهرهای کانادا و ایالات متحده است.

اما با این وجود اگر به فکر خرید خانه هستید، همه چیز کمی گران تر می گردد. براساس آمارهای اخیر، شما برای خرید راحت خانه در مونترال باید حدود 78,473 دلار درآمد در سال داشته باشید. در حالی که در برخی از شهرهای دیگر کانادا مانند کلگری، تورنتو و ونکوور قیمت خرید خانه به اندازه مونترال گران نیست.

2) فرهنگ کلاس جهانی

تعداد زیادی از هنرمندان جهان به هنرهای پر جنب و جوش شهر مونترال و اجاره های پایین آن جذب می شوند. مونترال مکان مناسبی برای ارتباط با افراد متفکر فرهنگی است.علاوه بر این، بارها ها تا 3 صبح باز می مانند. این شهر به کلیه خیابان ها و محلات و رستوران ها و کلوپ های خود می بالد. برخی از این محلات شامل La Petite-Patrie ، Old Montreal ، Saint-Henri Mile-Ex و Plateau می باشند.

3) برگزاری فستیوال های فراوان

مونترال از آنجا که شهری فرهنگی است، محل برگزاری فستیوال های عظیم و مستقر زیادی است. تقریباً همیشه فستیوال خاصی در تمام طول سال در مونترال برگزار می گردد. همچنین برخی از این فستیوال ها کاملاً خانوادگی هستند.

4) حمل و نقل عمومی ارزان قیمت

هزینه رفت و آمد ماهانه با وسایل نقلیه عمومی در مونترال کمتر از سایر شهرهای کانادا است. در تورنتو در حال حاضر هزینه رفت و آمد یک عظیمسال در ماه حدود 141 دلار و در مونترال 83 دلار است. متروی مونترال نیز بیشتر نقاط شهر را سرویس می دهد و همچنین قطار هر 5 دقیقه یکبار در ایستگاه های مختلف می رسد، بنابراین رفت و آمد به مکان ها آسان است. از طرفی با وجود سیستم حمل و نقل عمومی گسترده مونترال، شما به راحتی می توانید بدون احتیاج به خودروی شخصی به تمام نقاط شهر رفت و آمد کنید.

5) شهر دوچرخه دوست

از مزایای دیگر زندگی در مونترال این است که می توانید به شکل دیگری از حمل و نقل یعنی دوچرخه خود تکیه کنید! مونترال تنها شهر کانادایی در بین 20 شهر برتر دوچرخه سواری جهان واقع شده است. مونترال دارای خطوط جهت دوچرخه ای است که از جهت تردد وسایل نقلیه جدا شده و از امنیت در سفر برخوردار هستند.

معایب زندگی در مونترال

1) باید دو زبان انگلیسی و فرانسوی را بلد باشید

برای زندگی در مونترال بهتر است هر دو زبان رسمی را بلد باشید زیرا در غیر این صورت یافتن مشاغل با درآمد برایتان بسیار سخت خواهد بود.

2) اقتصادیات های بالا

گرچه هزینه زندگی در مونترال نسبتاً کم است اما اقتصادیات مونترال از سایر شهرهای کانادا بالاتر است. به گونه ای که یک سوم از پرداختی اقتصادیاتی شما فقط شامل اقتصادیات بر درآمد شماست. اگر در سال 2016 درآمدبالای 42,390 دلار داشته باشید، 16 درصد از این درآمد شما باید بابت اقتصادیات به دولت مونترال پرداخت گردد. به اینها 15 درصد اقتصادیات های فدرال نیز اضافه می گردد که تقریباً در همان براکت اقتصادیاتی واقع شده است. از این گذشته، اقتصادیات فروش نیز در مونترال بسیار زیاد است. در حالی که اقتصادیات فروش کبک تقریباً 10 درصد همراه با پنج درصد اقتصادیات کالاها و خدمات (GST) می باشد.

3) زمستان های به شدت سرد

با زندگی در مونترال باید میزبان زمستان های بی رحمانه، طولانی، برفی و سخت باشید! دمای هوا در ماه ژانویه در حدود 10 - درجه سانتیگراد است، اما با وزش بادهای زمستانی این دما به 30- هم می رسد.

4) زیرساخت های فرسوده

مونترال به معنای واقعی کلمه در حال تجزیه است. جاده های پر از حفره، بسته بودن مداوم پل Champlain و مشکلاتی از این قبیل که مربوط به زیرساخت های نامناسب و تخریب شدنی مونترال می باشد از دیگر معایب زندگی در مونترال است.

5) حمل و نقل عمومی مونترال اغلب غیرقابل اعتماد است

مترو مونترال معمولاً دارای تاخیر در خدمات است. در سال 2015، 956 حادثه بین قطارها باعث شد قطارها 5 دقیقه یا بیشتر به تأخیر بیفتند. حتی برخی اوقات تمام خط مترو ممکن است ساعت ها تعطیل شوند!

سازمان اتوبوس رانی مونترال نیز رو به فرسودگی است، بنابراین تقریباً 25 درصد اتوبوس ها در هر زمان معینی در حال تعمیر هستند. این بدان معناست که تعداد کمتری اتوبوس در خیابان ها حرکت می کنند. با این وجود اگر می توانید برای این اختلال در خدمات برنامه ریزی کنید، هزینه حمل و نقل پایین تر ممکن است این را برایتان جبران کند و مونترال را تبدیل به مقصد مناسبی برای مهاجرت شما کند.

تحصیل در مونترال کانادا

برای تحصیل در مونترال کانادا ضروری است تا افراد از سن 5 سالگی برای آموزش وارد مدارس شوند و در نهایت پس از اتمام 11 سال دوران مدرسه، برای ادامه تحصیلات در دانشگاه های مونترال، یک دوره 2 ساله در کالج را بگذرانند. با وجود اینکه زبان اصلی و رایج بیشتر مدارس دولتی در مونترال کانادا، فرانسوی است اما مدارس دولتی به زبان انگلیسی نیز در مونترال وجود دارد.البته زبان انگلیسی در مدارس فرانسوی زبان نیز همیشه به عنوان زبان دوم به دانش آموزان آموزش داده می گردد به گونه ای که بسیاری از مدارس موجود در مونترال کانادا بصورت دو زبانه هستند. همچنین مهاجران در صورت تحصیل در مدارس انگلیسی زبان، می توانند از مدارس بین المللی موجود در مونترال کانادا استفاده کنند.

مونترال دارای برنامه ­های متنوع پیش­ دانشگاهی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. علاوه بر مقاطع تحصیلی، گواهینامه ­های تخصصی، دوره­ های غیر اعتباری و آنلاین، مطالعات تابستانی در مونترال وجود دارد. دانشجویان می ­توانند در برخی از بهترین دوره­ های بین المللی MBA در مونترال نیز شرکت کنند.

دانشگاه های مونترال کانادا

امروزه شهر مونترال کانادا به جهت برخورداری از 12 کالج و 6 دانشگاه برتر در سطح جهان به مقصد مناسبی برای تحصیل دانشجویان تبدیل شده است. شهر مونترال که دارای رتبه چهارم شهرهای برتر دانشگاهی در جهان می باشد با ارائه بیش از 600 رشته تحصیلی پذیرای دانشجویان از سراسر جهان می باشد.

همچنین باید توجه گردد که زبان اصلی و رایج داشگاه ها و کالج های مونترال کانادا نیز فرانسوی می باشد که افراد در صورت تسلط نداشتن به این زبان ضروری است تا در ابتدا با داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 5.5، پذیرش خود را از دانشگاه مورد نظر دریافت کنند و سپس بعد از اتمام دانشگاه، برای ادامه تحصیل، جهت فراگیری زبان فرانسوی نیز اقدام کنند.

دانشگاه های انگلیسی زبان مونترال

به جهت رایج بودن زبان فرانسوی در مونترال، تعداد دانشگاه ها و کالج های انگلیسی زبان در این شهر محدود می باشد به گونه ای که از بین 6 دانشگاه این شهر، دانشگاه McGill و Concordia در همه مقاطع و رشته ها، به زبان انگلیسی آموزش داده می گردد.

کالج های انگلیسی زبان مونترال

از بین 12 کالج مونترال کانادا، کالج های Dawson College ،John Abbott به زبان انگلیسی تدریس می شوند. همچنین افرادی که تمایل به تحصیل و فراگیری زبان فرانسوی را دارند می توانند از دانشگاه هایی چون دانشگاه مونترال (UQAM ،Sherbrooke University ،(UdeM نیز استفاده کنند.

هزینه تحصیل در مونترال کانادا

هزینه تحصیل در مونترال کانادا بسته به مقطع تحصیلی و نوع رشته انتخابی، متغیر است اما بطور کلی این میزان شهریه مبلغی بین 12 الی 19 هزار دلار کانادا در سال می باشد. همچنین در صورت تحصیل در مدارس بین المللی ضروری است تا میانگین 25 هزار دلار کانادا به صورت سالیانه پرداخت نمایید.

بورسیه تحصیل در مونترال کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا پذیرش تحصیلی، به میزان درجه علمی و صلاحیت دانشجو بستگی داره به گونه ای که بر این اساس در حال حاضر به دانشجویان کارشناسی ارشد، 6 الی 15 هزار دلار کانادا و به دانشجویان مقطع دکترا، 9 الی 18 هزار دلار کانادا بورسیه تعلق می گیرد.

زبان فرانسه در مونترال

مونترال دومین شهر فرانسوی زبان در جهان است. برنامه ­ها و دوره ­های زیادی به زبان انگلیسی در این شهر وجود دارد و حتی می ­توانید بسیاری از برنامه ­های مطالعه دو زبانه را پیدا کنید. علاوه بر این از مصاحبه با مردم در خیابان ­ها به زبان فرانسه نترسید، اغلب مردم در شهر مونترال دو زبانه هستند.

فرصت­های کاری در مونترال

مونترال به عنوان یکی از عظیمترین مراکز تجارت، جهانگردی و سایر بخش­های اقتصادی در کانادا فرصت­های شغلی مناسبی برای دانشجویان فراهم می­ کند. این شهر دارای برخی صنایع تأثیرگذار مانند هوافضا، الکترونیک، مهندسی نرم­افزار، داروسازی، طراحی، ارتباط از راه دور، نساجی و حمل و نقل است. همچنین قبل از فارغ ­التحصیلی، دانشجویان در مونترال به راحتی می­توانند یک شغل پاره­ وقت وفرصت­های کارآموزی پیدا کنند.

هزینه­ های زندگی برای دانشجویان در مونترال

برای دانشجویان بین­ المللی آگاهی داشتن از میزان بودجه­ لازم برای تامین هزینه ­های زندگی بسیار مهم است. در مورد هزینه­ های زندگی، مونترال شهری مناسب برای دانشجویان است. با حداقل بودجه ماهانه 1000 دلار کانادا می­توانید هزینه ­های محل اقامت، غذا و فعالیت­های مرتبط با اوقات فراغت را تأمین کنید. مواد غذایی به مدت یک ماه برای شما هزینه­ای در حدود 350 دلار کانادا خواهد داشت و یک وعده غذایی ارزان در یک رستوران به طور متوسط 12 دلار کانادا هزینه دارد.

مزایای تحصیل در مونترال کانادا

  • استاندارهای بالا در سطح آموزشی
  • 6 دانشگاه برتر در سطح جهان
  • ارزان بودن هزینه تحصیل در شهر مونترال کانادا واقع در استان کبک
  • معتبر بودن دانشگاه ها برای مشاغل و کاریابی

کالج های برتر انگلیسی زبان در شهر مونترال

کالج شامپلن Champlain Regional College: کالج شامپلن یک کالج انگلیسی زبان حرفه ای که حدود 2500 دانشجودر آن تحصیل می کنند. این کالج دارای سه دانشکده در بخش های مختلف استان کبک است. این کالج برنامه های پیش دانشگاهی و فنی حرفه ای را ارائه می دهد و دارای برنامه هایی برای دریافت گواهی نامه AEC است.

کالج داوسن Dawson College: کالج داوسن یک کالج حرفه ای انگلیسی زبان واقع در westmount کبک با حدود 10000 دانشجو می باشد. این مرکز در نزدیکی شهر مونترال واقع شده است. این مرکز دارای 8000 دانشجوی روزانه و 2000 دانشجوی شبانه در 30 رشته مختلف است.

کالج جان آبوت John Abbott College: کالج جان آبوت یک کالج عمومی انگلیسی زبان با حدود 7500 دانشجو که در نزدیکی نواحی غربی جزیره مونترال واقع می باشد. این کالج یکی از 8 کالج عمومی انگلیسی زبان در استان کبک است. این کالج دارای محوطه ای مشترک با دانشگاه مک گیل می باشد و زیر نظر دانشگاه مک گیل فعالیت می نماید.

کالج ونیر Vanier College: کالج ونیر، کالج عمومی انگلیسی زبان با بیش از 6100 دانشجو که در شهر مونترال کبک واقع شده است. این کالج در سال 1970 به عنوان دومین کالج عمومی انگلیسی زبان پس از کالج دانسون تاسیس شده است.

کالج ماریانوپلیس Marianopolis College: کالج ماریانوپلیس یک کالج خصوصی انگلیسی زبان در استان کبک است که بیش از 1700 دانشجو در این کالج تحصیل می کنند. این کالج در westmount کبک واقع شده است.

LaSalle College

این کالج در قلب شهر دانشجویی مونترال واقع شده است که با هدف اصلی ایجاد شغل برای جمعیت مقیم کبک در سال 1959 تاسیس شد. این کالج با فراهم کردن تحصیلاتی که کاملا با احتیاج بازار کار مطابقت دارد از مهمترین مراکز آموزشی این شهر می باشد. در سال 1981 وزارت علوم کبک به طور رسمی این سازمان را تایید کرد و هم اکنون این کالج با ایجاد شعبات گسترده که شامل 18 شعبه در 9 کشور جهان بالغ بر 60 دوره آموزشی را به بیش از 10.000 دانشجو ارایه می دهد. در 5 دهه گذشته از رسالت های مهم این کالج آماده سازی نیروی کار جهت ورود به بازار کار بوده است. رشته های تحصیلی در کالج های کانادا بسیار متنوع می باشد و از منشی گری گرفته تا آشپزی و رستوران داری و مهارت های مدیریتی و رهبری یاری های اقتصادی تمام دوره هایی که در این کالج در راستای تامین نیروی کار ماهر و مورد احتیاج بازار کار برگزار می شوند.

بیشتر بخوانید:

بورسیه تحصیلی در کانادا

دوره های co op در کانادا

کالج های فنی حرفه ای عظیم شهر مونترال

  • Delta College
  • Herzing College
  • LaSalle College

CAQ چیست؟

CAQ مخفف واژه Quebec Acceptance Certificate است که به معنی گواهینامه پذیرش دانشگاهی از استان کبک در کانادا است. افراد پذیرش شده از دانشگاه های این ایالت باید گواهی نامه (CAQ) را از دولت کانادا دریافت کنند تا بتوانند مجوز انجام سایر مراحل مربوط به دریافت ویزا و مهاجرت تحصیلی خود به کبک را نیز فراهم کنند. نکته دیگر این است که گواهی نامه پذیرش دانشگاهی همراه با اجازه تحصیل یا study permit از سوی دولت کانادا صادر می گردد.

گفتنی است دانشجویانی که قصد تحصیل به مدت بیش از 6 ماه را در کبک را داشته باشند ملزم به اخذ CAQ می باشند. همچنین معمولاً در وبسایت دانشگاه های استان کبک کانادا، می توانید به راهنماهای مناسبی در رابطه با شرایط و چگونگی دریافت گواهینامه پذیرش استان کبک دست یابید.

مراحل و نحوه دریافت گواهینامه پذیرش کبک (CAQ)

جهت دریافت این گواهینامه ابتدا باید در وبسایت پذیرش کبک کانادا ثبت نام نموده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. سپس فرم های مرتبط با CAQ را که به صورت آنلاین برای شما نمایش داده می شوند را پر نمایید. .

سوالات موجود در فرم ها معمولا درباره تعیینات فردی و اطلاعات اولیه فرد متقاضی است. از دیگر نکات حائز اهمیت می توان به این نکته شاره کرد که اگر دانشجویی پذیرش تحصیلی خود را برای ترم بعدی موکول کند دیگر احتیاجی به اخذ CAQ نمی باشد.

در مرحله آخر برای صدور CAQپس از پر کردن فرم های مربوطه، نام کاربری و رمز عبوری انتخاب می گردد و سپس هزینه مربوط به صدور گواهینامه جهت پرداخت به شما نمایش داده خواهد شد.

برای صدور CAQ مدارک زیر را به آدرس اداره مهاجرت پست کنید. (در نظر داشته باشید که تا قبل از رسیدن مدارک، پرونده CAQ آنالیز نمی گردد.)

  1. چک لیست موجود در اکانت کاربری شما (Your personal check list)
  2. نامه پذیرش (پرینت مهر و امضادار نامه Admission)
  3. یک قطعه عکس
  4. کپی از صفحات تعیینات پاسپورت

هزینه دریافت گواهینامه پذیرش استان کبک (CAQ)

پرداخت هزینه CAQ به صورت آنلاین بوده و با کارت های ارزی مستر کارت یا ویزا کارت قابل پرداخت است. این هزینه در امسال یعنی 2020 میلادی برابر با 116 دلار کانادا می باشد.

نکات دریافت گواهینامه CAQ

  1. برای صدور CAQ تمکن اقتصادی افراد مورد آنالیز قرار نمی گیرد و Bank statement توسط بخش صدور ویزای سفارت کانادا در آنکارا مورد آنالیز قرار می گیرد.
  2. در فرآیند دریافت گواهینامه CAQ احتیاجی به ارسال مدارک تحصیلی و ریز نمرات نمی باشد.
  3. هزینه گواهینامه پذیرش دانشگاهی کبک جدا از هزینه های سفارت و اپلیکیشن فی است و همچنین به هزینه ای که برای دریافت اجازه تحصیل (استادی پرمیت) به دولت کانادا پرداخت می کنید، ربطی ندارد.
  4. حتی در صورت پذیرفته نشدن شما برای دریافت CAQ هزینه پرداختی شما عودت داده نخواهد شد و در صورت انصراف نیز بازگردانده نمی گردد
  5. مدت زمان صدور گواهی پذیرش کبک از زمان پرداخت، بین 1 تا 1 ماه و نیم می باشد. از این رو با توجه به فشرده بودن مراحل اپلای، پیشنهاد می گردد بلافاصله بعد از دریافت پذیرش اقدام به پرداخت کنید.
  6. مدت زمان فعال بودن اکانت برای پرداخت CAQ تا پیش از پرداخت، حدبیشتر 90 روز است.
  7. زمان پر کردن فرم هایی که در سایت برای شما نمایش داده می گردد نهایت 30 دقیقه است و در صورت باز بودن فرم ها بیش از این مدت، صفحه غیرفعال می گردد و فرآیند پر کردن فرم ها باید مجددا صورت گیرد. بنابراین ضروری است پیش از آغاز پر کردن فرم ها، مدارک زیر در دسترس شما باشند:
  • پاسپورت
  • اطلاعات کامل دانشکده (Department) و دانشگاهی که در ایالت کبک به شما پذیرش داده است.
  • اطلاعات برنامه درسی (Program) که در آن پذیرفته شده اید: نام برنامه، تاریخ آغاز و خاتمه، هزینه شهریه
  • اطلاعات کامل شخص یا نهاد مسئول در رابطه با هزینه تحصیلات شما در کبک
  • اطلاعات کامل شخص یا نهاد مسئول در رابطه با اپلیکیشن شما
  • در صورت داشتن گواهی قبلی CAQ، آخرین گواهی پذیرش قبلی کبک

پس از تایید نهایی و صدور گواهی پذیرش، ایمیلی از CAQ دریافت خواهید کرد که قادر خواهید بود از آن برای ارائه در مراحل بعدی اپلای مثل ارائه به دانشگاه مقصد و تکمیل مراحل پذیرش بهره ببرید.

برنامه PEQ از سال 2018 را ه اندازی شده است و برای افرادی که شرایط مهاجرت از راه های دیگر مهاجرت به کانادا همچون اسکیلد ورکر کبک، اسکیلد ورکر فدرال، اکسپرس انتری کانادا و … را ندارند و تمایل به مهاجرت به کانادا را در کوتاه ترین زمان ممکن می باشند، بسیار مناسب است زیرا شرایط برنامه PEQ نسبت به روش های دیگر مهاجرت به کانادا ساده تر و کوتاه تر است.

برنامه PEQ چیست؟

برنامه PEQ که مخفف Programme de lexpérience Québécoise است و به آن Quebec Experience Program یا برنامه تجربه کبکی نیز گفته می گردد مختص دو دسته از افراد می باشد: 1.نیروی کار خارجی که سابقه کار در کبک را دارند، 2.دانشجویان بین المللی که تحصیلات تکمیلی خود را در دبیرستان یا دانشگاه های کبک گذرانده اند.

هر کدام از این دسته از افراد که طبق الزامات زیر واجد شرایط برای برنامه PEQ باشند می توانند در نهایت اقامت دائم کانادا را از آن خود کنند.

1) چگونگی واجد شرایط شدن برای برنامه تحصیلی PEQ

دانشجویان بین المللی که سابقه تحصیل در کبک کانادا را دارند و قصد اخذ اقامت دائم کانادا با برنامه تحصیلی PEQ را دارند باید شرایط زیر را داشته باشند تا برای این برنامه واجد شرایط شناخته شوند:

  1. تمایل به زندگی و کار در کبک داشته باشد
  2. در حین تحصیل در کبک زندگی نموده باشد
  3. در کبک به مدت 1800 ساعت برابر 2 سال تحصیل نموده باشد.
  4. مدرک تحصیلی خود را در طی 36 ماه گذشته از یکی از موسسات آموزشی مورد تایید وزارت آموزش کبک گرفته باشد.
  5. نشان دهد که به صورت پیروزیت آمیز کسب دانش زبان فرانسه را در موسسات آموزشی کبک به انجام رسانده است.البته افرادی که به فرانسه تحصیل نموده اند مستثنی هستند.
  6. شش ماه قبل از ارائه درخواست CSQ در حال تحصیل در کبک باشد
  7. دارای دانش زبان فرانسه در حد عالی باشد و مدرک زبان فرانسه در حد B2 داشته باشد
  8. بتواند هزینه های تحصیل و زندگی برای خود و خانواده اش را برای حداقل 3 ماه تامین کند
  9. دارای 18 سال سن به بالا و پاسپورت معتبر باشد
  10. در هنگام ارائه درخواست این برنامه ساکن کبک باشد

مدارک تحصیلی مورد احتیاج برنامه تحصیلی PEQ

دانشجویان بین المللی که قصد اخذ اقامت دائم کانادا به وسیله برنامه تحصیلی PEQ را دارند باید حداقل یکی از مدارک تحصیلی زیر را داشته باشند:

  • مدرک کارشناسی
  • مدرک کارشناسی ارشد و MBA
  • مدرک دکترا
  • دیپلم مطالعات حرفه ای شامل 1800 ساعت مطالعه
  • DVC و پس از آن یک گواهینامه تخصص حرفه ای در مجموع 1800 ساعت مطالعه
  • دیپلم از کالج، آموزش فنی (دیپلم مطالعات فنی کالج)
  • DEC یا دیپلم مطالعات دانشگاهی (آموزش فنی)
  • DEP یا دیپلم مطالعات شغلی(مطالعات حرفه ای 1800 ساعت یا 2سال مطالعه پیوسته)
  • DEP یا دیپلم مطالعات شغلی و به دنبال آن ASP (گواهینامه تخصصی شغلی) و حداقل 1800 ساعت آموزش مداوم که منجر به کسب تجارب خاص گردد

الزامات مهارت زبان برای برنامه PEQ

متقاضیان برنامه تجربه کار یا تحصیل در کبک باید مهارت زبان فرانسه خود که در حد B2 یا intermediate می باشد را به یکی از روش های زیر اثبات کنند:

  • گذراندن حداقل سه سال تحصیل تمام وقت به زبان فرانسه در سطح متوسطه یا بعد از متوسطه.
  • دوره زبان فرانسه پیشترفته در کبک را که توسط وزرات آموزش پرورش و ورزش و یا وزارت علوم ، تحقیقات و آموزش عالی ارائه شده باشد را با پیروزیت تکمیل و پشت سر گذاشته باشد .
  • با پیروزیت گذراندن یک آزمون استاندارد نشان دهنده مهارت پیشترفته زبان فرانسه که مورد تایید اداره مهاجرت کانادا باشد .

الزامات اقتصادی مورد احتیاج برنامه PEQ

برای ادامه تحصیل در کبک، مدارک لازم برای اثبات تمکن اقتصادی جهت پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی ضروری می باشد. لذا شرایط زیر از الزامات اقتصادی برنامه PEQ هستند:

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های کبک حدود 15000 دلار در سال تخمین زده شده است و این مقدار بین موسسات و برنامه های تحصیلی متفاوت است.
  • علاوه بر هزینه های تحصیل، شما باید منابع اقتصادی کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده خود همراه داشته باشید.
  • همچنین هنگامی که درخواست PEQ را ارسال می کنید باید تعهد نامه ای مبنی بر اینکه می توانید حداقل 3 ماه احتیاجهای اولیه خود و در صورت لزوم کسانی که همراه شما هستند را تامین کنید را امضا نمایید. این در واقع به صورت یک قرارداد با توجه به صلاحیت اقتصادی خود شما می باشد.

2) چگونگی واجد شرایط شدن برای برنامه کاری PEQ

افراد دارای ویزای کار موقت کبک باید شرایط زیر را دارا باشند تا برای شرکت در برنامه PEQ واجد شرایط شناخته شوند:

  1. در هنگام ارسال پرونده در کبک زندگی کند و استخدام باشند.
  2. اثبات دانش زبان فرانسه
  3. در شغلی شاغل باشند که در فهرست مشاغل مورد احتیاج و واجد شرایط PEQ وجود دارد
  4. اگر در شغلی شاغل هستند که سطح مهارتی آن در دسته بندی ملی مشاغل 0 ، A و B است، آن شغل باید حتما در فهرست مشاغل مورد احتیاج و واجد شرایط PEQ وجود داشته باشد و فرد متقاضی طی 24 ماه قبل از ارائه درخواست باید حد اقل 12 ماه در آن شغل سابقه کار داشته باشد.
  5. اگر در شغلی شاغل هستند که سطح مهارتی آن در دسته بندی ملی مشاغل C و D است و آن شغل در فهرست مشاغل مورد احتیاج و واجد شرایط PEQ وجود دارد، باید طی مدت 24 ماه قبل از ارائه درخواست حد اقل 18 ماه در آن شغل سابقه کار داشته باشند. و چنانچه در مشاغل احتیاجمند مجوز و گواهی کار یا به اصطلاح مشاغل Regulated شاغل هستند باید شرایط شغلی و استخدامی و نیز پیشنهاد کار را رعایت نموده باشند.

نحوه امتیاز گیری مهاجرت کاری به کبک کانادا

فاکتورها امتیاز
تحصیلات از -2 تا 14
زمینه کاری تا 12
پیشنهاد کار معتبر تا 10
سابقه کار تا 8
سن تا 16
زبان تا 22
خانواده و ساپورتر تا 8
همسر و پارتنر تا 17
فرزند تا 8
تامین اقتصادی تا 1 امتیاز

تحصیلات در مهاجرت کاری به کبک

دبیرستان 2 امتیاز تا دکترا 14 امتیاز

تاثیر نوع شغل در مهاجرت به کبک

رشته کاری امتیاز
شغل های رده A مثل پزشکی، مدیریت، برخی از شغل های مهندسی 12
شغل های رده B مثل پیراپزشکی، روانشناسی، برخی از شغل های مهندسی، برخی از شغل های فنی 9
شغل های رده C مثل آشپز، حسابدار تازه کار، تعمیرکار، برق کار 6
شغل های رده D مثل کارگر متخصص جوشکاری 2
شغل های رده E G F 0
حدبیشتر 12

پیشنهاد کاری قابل قبول در کبک

پیشنهاد کاری امتیاز
پیشنهاد کاری در متطقه کلان شهر مونترال 8
پیشنهاد کاری در خارج از مونترال 10
حدبیشتر 10

سابقه کار

سابقه امتیاز
کمتر از 6 ماه 0
از 6 ماه تا 11 ماه 4
از 12 تا 23 ماه 4
از 24 تا 36 ماه 6
از 36 تا 47 ماه 6
بالای 48 ماه 8
حدبیشتر 8

فاکتور سن در مهاجرت به کبک کانادا

سن امتیاز
از 18 تا 35 16
36 14
37 12
38 10
39 8
40 6
41 4
42 2
بالای 43 0
حدبیشتر 16

زبان فرانسوی

French Proficiency (B2) (C1) (C2)
Listening 5 6 7
Speaking 5 6 7
Reading 1 1 1
Writing 1 1 1

Maximum

16 امتیاز

B2- High Intermediate

C1- Advanced

C2- Advanced

سابقه بودن در کبک و خانواده

شرح امتیاز
کار یا تحصیل تمام وقت به مدت 3 ماه در کبک 5
کار یا تحصیل تمام ومقت به مدت 6 ماه در کبک 5
ویزای برنامه کاری تعطیلات بیشتر از سه ماه کبک 5
بودن در کبک به مدت 2 هفته تا 3 ماه 1
بودن در کبک 2
حدبیشتر 5

خانواده در کبک

نوع رابطه امتیاز
همسر 3
خانواده درجه یک 3

خانواده درجه دو

3
خانواده درجه 3 0
حدبیشتر 3

فاکتور های مربوط به همسر یا پارتنر و فرزند

تحصیلات : حدبیشتر 4 امتیاز

نوع کار: حدبیشتر 4 امتیاز

سن همسر حدبیشتر 3 امتیاز

زبان : حدبیشتر 6 امتیاز

براساس همان جدول بالا

داشتن فرزند زیر 12 سال هر فرزند 4 امتیاز

داشنتن فرزند تا 19 سال هر کدام 2 امتیاز

امتیاز اقتصادی مهاجرت کاری به کبک

یک امتیاز تمکن اقتصادی

برای مهاجرت کبک چند امتیاز ضروری است؟

برای درخواست این برنامه ، داوطلب مورد نظر باید حداقل نمره لازم را بدست آورد ، یعنی امتیاز مهارت های نیروی کار کبک که دارای امتیاز می باشد برای دریافت این شبکه باشد. در صورت مجرد بودن ، حداقل 50 امتیاز لازم دارید. اگر با همسر خود درخواست می کنید ، باید حداقل 59 امتیاز را کسب کنید. شما می توانید امتیاز خود را به وسیله ماشین حساب امتیاز مهاجرت کارگر ماهر کبک محاسبه کنید تا نمره خود را بدانید.

امکان تحصیل زبان فرانسوی رایگان همسر و فرزندان

در صورتی که پیروز شوید امتیاز لازم را کسب کنید میتوانید در ایالت کبک از امکان تحصیل رایگان زبان فرانسوی استفاده نموده و حقوق بگیرید!

مقایسه هزینه های زندگی و کیفیت زندگی در کبک (مونترال) با تهران

قیمت مصرف کننده در مونترال 65.13 درصد بالاتر از تهران است.

قیمت مصرف کننده از جمله اجاره در مونترال 51.44 درصد بالاتر از تهران است.

قیمت اجاره در مونترال 25.24 درصد بالاتر از تهران است.

قیمت رستوران ها در مونترال 115.44 درصد بالاتر از تهران است.

قیمت مواد غذایی در مونترال 102.38 درصد بالاتر از تهران است.

قدرت خرید محلی در مونترال 404.17٪ بیشتر از تهران است.

مقایسه دو شهر مهم ایالت کبک : کبک سیتی و مونترال

قیمت مصرف کننده در مونترال 3.59 درصد بالاتر از شهر کبک است

قیمت های مصرفی از جمله اجاره در مونترال 14.67 درصد بالاتر از قیمت در کبک سیتی است

قیمت اجاره در مونترال 57.10٪ بیشتر از کبک سیتی است

قیمت رستوران ها در مونترال 8.71٪ بالاتر از شهر کبک است

قیمت های مواد غذایی در مونترال 2.77٪ بالاتر از شهر کبک است

قدرت خرید محلی در مونترال 0.85٪ بیشتر از شهر کبک است

برنامه سرمایه گذاری در کبک کانادا

برخلاف دیگر نقاط کانادا که احتیاج به 500 هزار دلار برای سرمایه گذاری دارد کبک با 350 هزار دلار این امکان را فراهم نموده است.

وکیل مهاجرتی کبک کانادا، چگونه به کبک مهاجرت کنیم؟

شما میتوانید خودتان برای هر یک از روش های بالا اقدام کنید یا بعد از مشاوره رایگان با موسسه خبرنگاران اقدام به عقد قرارداد برای انجام مراحل مهاجرت خود نمایید.

شماره موسسه خبرنگاران: 02122225334

ساعات تماس: از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر شنبه تا 5 شنبه

منبع: اینترنت
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 4847

به "کبک کانادا ، فرانسه کوچک در وسط انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کبک کانادا ، فرانسه کوچک در وسط انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید