باغ فیلارمونیک؛ از جاذبه های زیبای باکو

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، این باغ در یک دوره از تاریخ تنها باغ شهر باکو بود و قبلا با نام باغ فرماندار شناخته می شد چون روبروی خانه فرماندار شهر قرار داشت. حالا بیش تر به خاطر آبنمای زیبا و طاق کلاسیک مرمرینش دل بازدیدکنندگان خود را می برد.

باغ فیلارمونیک؛ از جاذبه های زیبای باکو

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا یک طبقه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

امروزه حوالی عصر این مکان با نورپردازی ویژه و نوای دلنشین موسیقی کلاسیک پر می شود و لحظات خوشی را برای بازدیدکنندگان رقم می زند. اگر بلیط هواپیما باکو خریده اید و به دنبال مکان دنج، کوچک و زیبایی می شد تا از شلوغی شهر فرار کنید و در عین حال از بافت شهری دور نشوید، باغ فیلارمونیک یا فیلارمونیا باغی را مقصد بعدی خود قرار دهید.

چرا بازدید از باغ فیلارمونیک پیشنهاد می شود؟

برخی روزها موسیقی زنده در باغ فیلارمونیک اجرا می شود.

اینجا می توان سوژه های جالبی برای عکاسی پیدا کرد.

ذوق هنری به کار رفته در ساخت فواره و طاق این باغ شما را به وجد می آورد.

اگر برای سفری مقرون به صرفه برنامه ریزی نموده اید، به باغ فیلارمونیک هم سر بزنید.

باغ فیلارمونیک مکان دنجی برای فرار از شلوغی های شهر است.

تاریخچه باغ فیلارمونیک

تاریخ ساخت باغ فیلارمونیک به سال 1830 برمی شود و در آن موقع تنها مقامات دولتی و ثروتمندان اجازه داشتند هر زمانی که بخواهند به این باغ بروند ولی مردم عادی فقط یک روز در هفته اجازه بازدید داشتند. جالب آنکه می گویند در آن موقع در ازای یک کیسه خاک سیاه به کشتی هایی که از ایران به باکو می آمدند، اجازه لنگر انداختن می دادند و با همین خاک هم گل های باغ را پرورش دادند. در دهه 60 و 70 قرن نوزدهم به وسعت این پارک اضافه شد و 10 سال بعد هم یک حوض، صحنه نمایش، پاویلیون و تراس به این باغ اضافه شد. Philharmonic Park طی چند دوره در سال 1970 و 2007 بازسازی شد و شرکتی فرانسوی یک آبنمای کلاسیک را برای این باغ طراحی کرد.

معماری و مشخصات باغ فیلارمونیک

باغ فیلارمونیک با وسعت 4.6 هکتاری اش از فضای دلباز و دلنشینی برخوردار بوده و کیوسک های متعدد، کافه و رستوران هایی را در دل خود جای داده است. در سال 2009 و به دستور رئیس جمهور آذربایجان، آبنمای بزرگی وسط باغ ساخته شده که کمپانی اینتر آرت فرانسه کار ساخت و طراحی آن را به عهده گرفت. در سال 1910 تا 1912 هم با اضافه شدن سالن فیلارمونیک به این باغ، محبوبیتش روزافزون شد. نمای خارجی این سالن سبک معماری رنسانس ایتالیایی و سبک روکوکو آلمانی را به نمایش گذاشته و حالا پس زمینه زیبایی برای عکس های گردشگران به حساب می آید.

در باغ فیلارمونیک از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟

یکی از زیباترین مکان های پایتخت آذربایجان همین باغ فیلارمونیک است، اینجا عطر گل ها، آواز طوطی های رنگارنگ و سایه درختان فضای دلنشینی را برای سپری کردن یک بعدازظهر پر از آرامش مهیا نموده اند و شما می توانید علاوه بر بناهای خوش ساخت و جذابش از هارمونی زیبایی که صدای موسیقی با صدای آب های فواره می سازد، لذت ببرید.

باغ فیلارمنویک در دل اهالی شهر باکو هم جای خاصی دارد چون هم حس نوستالژیکی به آن ها منتقل می نماید و هم با فضای زیبایش آن ها را از تنش و دوندگی های روزانه می رهاند. اینجا پاتوق بیشتر جوانان باکو و حتی خریداران بلیط هواپیما باکو است و بیشتر گردشگرانش معمولا مشغول عکاسی و ثبت سلفی هستند. یکی از مفرح ترین برنامه هایی که در باغ فیلارمونیک شاهد آن خواهید بود، اجرای موسیقی کلاسیک به صورت زنده است که هنرمندان معروفی در فضای باز و روی صحنه نمایش به اجرای آن مشغول می شوند. البته این برنامه فقط برخی از روزهای هفته برگزار می شود.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ فیلارمونیک چه قدر است؟

برای بازدید از پارک فیلارمونیک باکو هزینه ای از بازدیدکنندگان دریافت نمی شود و حدود 1.5 ساعت، زمان کافی برای سپری کردن در این پارک خواهد بود.

فصل مناسب برای بازدید از باغ فیلارمونیک چه زمانی است؟

بهتر است بازدید از باغ فیلارمونیک را به روزهای خوش آب و هوایی موکول کنید که در این صورت باید بلیط هواپیما باکو را برای ماه های بهاری یا پاییزی رزرو کنید.

چگونه به باغ فیلارمونیک برویم؟

گستردگی شبکه متروی باکو رفت و آمد در این شهر را بسیار راحت نموده و کافیست کارت باکو یا همان باکی کارت بخرید و با مترو به هر نقطه از شهر که می خواهید بروید. نزدیک ترین ایستگاه مترو به باغ فیلارمونیک، ایستگاه ایچری شهر و نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس هم ایستگاه ایچری شهر است.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

کاخ شیروان شاه: 550 متر

موزه دولتی هنر: 700 متر

موزه نظامی گنجوی: 900 متر

موزه فرش باکو: 1 کیلومتر

برج های شعله باکو: 1.8 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی باغ فیلارمونیک برای اقامت وجود دارند؟

هتل اولد گیتس باکو: 100 متر

هتل سیتی والز باکو: 100 متر

بوتیک هتل رویال کسل: 150 متر

هتل ایچری شهر: 200 متر

هتل داوینچی: 200 متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ فیلارمونیک هستند؟

رستوران هان: 300 متر

رستوران موغام کلوب: 550 متر

رستوران آیونگو: 700 متر

رستوران بیران: 1 کیلومتر

رستوران دبی دابا: 1.2 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 4240

به "باغ فیلارمونیک؛ از جاذبه های زیبای باکو" امتیاز دهید

1 کاربر به "باغ فیلارمونیک؛ از جاذبه های زیبای باکو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ فیلارمونیک؛ از جاذبه های زیبای باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید