باکس آفیس؛ نفرت انگیز دوست داشتنی به سینماها آمد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، هفته گذشته کمپانی یونیورسال توانست به صدر باکس آفیس راه پیدا کند. اتفاقی که سال گذشته همین موقع هم افتاده بود؛ اما این بار برگ برنده شان یک انیمیشن بود. فیلم نفرت انگیز (Abominable) بیشترین فروش را داشت و فیلم دانتون ابی از کمپانی فوکوس در دومین هفته اکرانش در رده دوم جدول نهاده شد. در همین حال کمپانی رودساید با پخش فیلم جودی توانست حضور قدرتمندی داشته باشد و با یک اکران متوسط به جمع ده فیلم پرفروش راه پیدا کند. فیلم های شیادان و آن: قسمت دوم هم در سومین و چهارمین هفته اکران شان همچنان قدرتمند بودند.

باکس آفیس؛ نفرت انگیز دوست داشتنی به سینماها آمد

انیمیشن نفرت انگیز محصول کمپانی دریم ورکز است که یونیورسال آن را پخش می نماید. فروش افتتاحیه فیلم معادل 20.58 میلیون دلار بود. در شرایطی که سال جاری انیمیشن های اریجینال حرف چندانی برای گفتن نداشتند نفرت انگیز بزرگترین افتتاحیه را برای یک فیلم انیمیشن اریجینال در سال 2019 رقم زد و به دیگر محصولات یونیورسال از جمله فیلم ما و پسران خوب پیوست که تنها فیلم های اریجینال سال بودند که سال 2019 در جدول فروش توانستند صدرنشین شوند.

علاوه بر این نفرت انگیز هفتمین فیلمی است که یونیورسال عرضه نموده و در گیشه آمریکای شمالی صدرنشین شده است. به این ترتیب یونیورسال با این عناوین پیروز ترین کمپانی پخش کننده سال 2019 می گردد.

البته نفرت انگیز با بودجه 75 میلیون دلاری ساخته شده و هنوز کار دارد تا به سوددهی برسد و با توجه به این که اکران انیمیشن خانواده آدامز (The Addams Family) هم به زودی فرا می رسد باید خیلی زود عمل کند.

این انیمیشن ماجراجویانه داستان نوجوانی به نام یی است که با یک پاگنده، از همان غول های معروف روبرو می گردد. کجا؟ روی پشت بام آپارتمانش در شانگهای. یی و دوستانش اسم پاگنده را اورست می گذارند و دست به سفر می زنند تا این موجود جادویی را به خانواده اش در بالاترین نقطه زمین برسانند.

فیلم امتیاز A را از تماشاگران در افتتاحیه اش در سایت سینمااسکور دریافت کرد و 96 درصد کاربران هم در سایت روتن تومیتوز به فیلم امتیاز مثبت دادند. فیلم برای جمعیتی به نمایش درآمد که 56 درصد آن را زنان تشکیل می دادند. منتقدان هم به نسبت از فیلم راضی بودند و امتیاز 62 از 100 را به آن دادند. آن ها معتقدند این انیمیشنی است که بیشتر دل بچه ها را می تواند به دست آورد. منتقد سانفرانسیسکو کرونیکل می نویسد: فیلم همه انتظاراتی را که شما این روزها از یک انیمیشن خانواده پسند دارید برآورده می نماید و خوشبختانه حتی چیزهای بیشتری هم به آن اضافه نموده است. طبیعت گرم و برنده خانواده چینی قهرمان فیلم را نمی گردد انکار کرد و با وجود این که انیمیشنی با عناصر قابل پیش بینی است ارزش دیدن دارد.

در بازارهای بین المللی بعد از این که فیلم هفته گذشته در چند کشور اکران شد نفرت انگیز حالا در 30 کشور دنیا به نمایش درآمده است و حدود 8.8 میلیون دلار توانسته این آخر هفته در بازارهای دنیای بفروشد. در صدر این کشورها مکزیک با فروش با فروش 1.98 میلیون دلاری واقع شده است. به دنبال آن فیلم در برزیل هم 1.45 میلیون دلار فروخته است. هنوز کشورهایی مثل روسیه و ایتالیا مانده اند که فیلم باید در آن ها اکران گردد و احتمالا بعضی معادلات را تغییر بدهد.

نفرت انگیز فعلا روی بورس است اما منتظر هفته آینده هستیم که قرار است جوکر تاد فیلیپس اکران گردد.

یونیورسال از رتبه دوم جدول فروش هم با فیلم دانتون ابی فراوری فوکوس لذت می برد. فیلمی که فروش قدرتمندانه هفته اولش را با 14.5 میلیون دلار ادامه داد و درآمد کلی فیلم از گیشه سینماهای آمریکا به 58.5 میلیون دلار رسیده است. این فروش باعث شد که دانتون ابی تبدیل به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ استودیوی فوکوس گردد آن هم در حالی که فقط ده روز از اکرانش گذشته است.

به علاوه در بازارهای بین المللی هم ده میلیون دلار به فروش فیلم اضافه شده است. فروش فیلم در آن سوی آب ها به 48.6 میلیون دلار رسیده است.

فیلم شیادان از سومین هفته فروش اش لذت می برد و فقط 32 درصد افت فروش داشته است و تقریبا 11.47 میلیون دلار فروش داشته است و فروش آن در آمریکا به بالای 80 میلیون دلار رسیده است. شیادان در حال حاضر سومین فیلم پرفروش کمپانی STX است و به زودی تبدیل به سومین فیلم این استودیو می گردد که فروش آن در گیشه آمریکا به بالای 100 میلیون دلار می رسد. در بازارهای بین المللی فقط سه میلیون دلار به فروش فیلم اضافه شده است. فروش کل فیلم در بازارهای دنیای به 95 میلیون دلار رسیده است.

در صندلی چهارم جدول آن: قسمت دوم محصول مشترک برادران وارنر و نیولاین، آخر هفته فوق العاده ای را پشت سر گذاشت. فیلم در هفته چهارم اکرانش فقط 32 درصد افت فروش داشت و حدود 10.4 میلیون دلار فروخت. این رقم باعث شد که فیلم به فروش داخلی 193.9 میلیون دلار برسد و یک گام دیگر به فروش 200 میلیون دلاری نزدیک گردد. در بازارهای بین المللی هم 11 میلیون دلار دیگر به فروش فیلم اضافه شد تا فروش دنیای آن به 223.5 میلیون دلار برسد.

اگر بخواهیم پنج فیلم اول جدول را آنالیز کنیم رتبه پنجم در اختیار به سوی ستارگان است که در هفته دوم فروش اش 47 درصد افت فروش داشته است. فیلم در عرض هفته گذشته 10.1 میلیون دلار فروخت و فروش کلی آن به 35.5 میلیون دلار رسیده است. فیلم در 50 کشور 18 میلیون دلار در بازارهای بین المللی فروخت.

این فیلم ماجراجویانه علمی-تخیلی بعد از روزی روزگاری در هالیوود تارانتینو دومین برگ برنده برد پیت در فصل جوایز سال جاری است تا بتواند راهش را به سوی اسکار باز کند. جیمز گری درباره این فیلم گفته بود که می خواهد واقع گراترین تصویر از یک سفر فضایی را در فیلمش تصویر کند. داستان یک فضانورد به اسم روی مک براید (با بازی برد پیت) که به خارج از منظومه شمسی سفر می نماید تا پدر گمشده اش (تامی لی جونز) را پیدا کند و رازی را حل نماید که در حال حاضر بقای بشر روی کره زمین را تهدید می نماید. سفر او باعث کشف رازهایی می گردد که طبیعت بشر و صندلیش در کهکشان ها و فضا را به چالش می کشد.

از پنج فیلم پرفروش که بگذریم در صندلی هفتم فیلم جودی را داریم. فیلم روپرت گولد که در آن رنه زلوگر نقش جودی گارلند بازیگر و خواننده مشهور را بازی می نماید. فقط در 461 سالن سینما به نمایش درآمد و 3.09 میلیون دلار فروخت. به علاوه در سایت سینمااسکور هم امتیاز A- را دریافت نموده است. 60 درصد مخاطبان فیلم را زنان تشکیل می دادند و 79 درصد از آن ها بالای 35 سال داشتند. فیلم در هفته های آینده اکران گسترده ترش را تجربه می نماید.

قصه فیلم در حقیقت داستان زمانی است که گارلند افول نموده و به همین دلیل به یک سری کنسرت در زمستان سال 1968 تن می دهد. کنسرت هایی که بلیت هایشان در پیش فروش تمام می گردد و گارلندی که تمام کوشش اش را می نماید مثل همواره بدرخشد.

منتقدان به فیلم امتیاز 65 از 100 را داده اند. آن ها به خصوص بازی رنه زلوگر را ستایش نموده اند. زلوگر به همراه روپرت گولد چیزی تاثیرگذار و غیرمعمول از فیلم جودی بیرون کشیده اند: تصویری بیوگرافیک که در آن سوژه و اجراکننده نیمه راه به یکدیگر می رسند و در این پروسه هر کدام دیگری را شرح می دهد.

در اکران محدود هم فیلم چیزی برای از دست دادن نیست 2 (Nothing to lose 2) را داریم که از نمایش در 97 سالن حدود 581 هزار دلار فروش داشت.

هفته آینده فیلم جوکر با اکران در 4 هزار سالن سینما کارش را آغاز می نماید.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
نفرت انگیز 1 20.9 20.9
دانتون ابی 2 14.5 58.5
شیادان 3 11.5 80.6
آن: قسمت دوم 4 10.4 193.9
به سوی ستارگان 2 10.1 35.5
رمبو: آخرین خون 2 8.6 33.2
جودی 1 3.1 3.1
پسران خوب 7 2 80.4
شیر شاه 11 1.6 540
انجل سقوط نموده است 6 1.5 67.2

باکس آفیس هفته گذشته:

سریال پیروزی که حالا روی پرده سینماست

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1003

به "باکس آفیس؛ نفرت انگیز دوست داشتنی به سینماها آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس؛ نفرت انگیز دوست داشتنی به سینماها آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید