با این نکات برترین نوع مدیریت را داشته باشید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، با این نکات برترین نوع مدیریت را داشته باشید

مطمئنا رسیدن به موفقیت های بزرگ و پیشرفت در کار از آرزوی همه مدیران است. برای رسیدن به موفقیت های بیشتر و بیشتر باید یک شیوه مدیریتی کارآمد را به کار برد تا پیشرفت هر روزه ما را تضمین کند. اگر می خواهید برترین نوع مدیریت را تجربه کنید باید بتوانید با کلیه اعضای تیم ارتباطی موثر برقرار کنید این نکته تا حدی مهم است که حتی اگر برترین دستورالعمل ها و تحصیلات را هم داشته باشید اگر نتوانید تیم را مدیریت کنید شاید روی هیچ موفقیتی را نبینید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا اگر مدیری تازه کار هستید نکاتی را یاد بگیرید و به یاری آن ها برترین نوع مدیریت را تجربه کنید.

با این نکات برترین نوع مدیریت را داشته باشید

مدیریت کار پیچیده است البته اگر قرار باشد فقط کارهای شخصی خودتان را به شیوه ای درست انجام داده و مدیریت کنید کارتان کمی ساده تر است اما وقتی پای مدیریت دیگران وسط می آید مساله کمی چالش برانگیز می گردد. جذابیت های مدیریت باعث می گردد که خیلی ها تمایل به مدیر شدن داشته باشند. این که بتوانید به کارمندان دیگر یاری کنید تا به رشد و پیشرفت برسند و یا پروژه ای را کامل نمایند از مزیت های بیشمار این شغل است. یکی از آسان ترین روش های مدیریت که می تواند شما را به راحتی به هدفتان برساند این است که راه و روش و فوت کوزه گری مدیریت را از مدیرهایی که قبل از شما این سمت را بر عهده داشتند یاد یگیرید. البته ممکن است به مدیرهای قبلی دسترسی نداشته باشید اما نگران نباشید چون با خواندن نکات زیر هم می توانید برترین روش برای مدیریت را پیدا کنید.

گوش دادن را دست کم نگیرید

مدیران تازه کار که به تجربه هنوز به ارزش گوش دادن به کارمندان پی نبرده اند شاید یکی از دغدغه های اصلی شان چگونه حرف زدن باشد. اینکه چطور با کارمند درباره مسائل مختلف حرف بزنند و صحبت را از کجا آغاز نمایند. این مدیران آنقدر درگیر چگونه حرف زدن هستند که از مساله گوش دادن به سادگی عبور می نمایند غافل از اینکه با گوش دادن کنجکاوانه و با دقت می توان احساس تعهد بیشتری را در کارمند ایجاد کرد.

هر کسی قابلیت های بالقوه ای دارد که باید به آن توجه گردد

در جهان به هر مدیر برجسته و خارق العاده ای که برمی خورید این توانایی را دارد که استعدادهای کارمندانش را شکوفا کند. مطمئنا کارمندی که روی استعداد کشف نشده اش کار گردد می تواند کارهایش را خیلی بهتر انجام دهد. کافی ست جلسه ای با کارمندتان ترتیب دهید تا کمی درباره استعدادهایش حرف بزند در این صورت قابلیت های او هم برای خودش و هم برای شما روشن می گردد. عده ای بر این اصل معتقد هستند که کارمندان تا جایی که مدیران از آن ها انتظار داشته باشند پیشرفت می نمایند.

به تیم خود توجه کنید

تیم فقط در صورتی احساسات مثبت شما را حس می نماید که با شما دیدار داشته باشد. ممکن است فکر کنید اگر فقط با ایمیل با کارمندان ارتباط برقرار کنید هم می توانید حجم کاری بیشتری را پیش ببرید و هم ارتباط فعالانه خود را حفظ کردیده اید اما این طرز فکر فقط مخصوص مدیران تازه کار است چون مدیران مجرب به تجربه به خوبی درک نموده اند که باید اولویت های خود را در مکالمه های حضوری برای کارمندان شرح دهند تا نتیجه همان چیزی گردد که انتظار دارند. درست است که ایمیل ها می توانند منظور شما را به کارمندان برسانند اما هیچ حسی به طور صد در صد به وسیله ایمیل منتقل نمی گردد. ممکن است کارمندانی دور کار داشته باشید در این صورت می توانید هر از چند گاهی امکان ویدئو کنفرانس را برقرار و با آن ها صحبت کنید.

مثبت اندیشی را تقویت کنید

با تحقیقاتی که تا به حال اجرا شده هر حال و هوایی که داشته باشید می تواند به راحتی به اطرافیان شما سرایت کنید مخصوصا حالا که سمت شما مهم تر هست و مدیر هستید حال و هوای شما با قدرت بیشتری به دیگران منتقل می گردد. اگر صبح زود حالتی پرانرژی به خود بگیرید می توانید به راحتی این احساس را به کارمندان منتقل کنید و اگر احساسی بد و بد اخلاق داشته باشید با احتمال بیشتری همه کارمندتان تا عصر با همین حال و هوا کار خواهند کرد. نیازی به گفتن نیست که هر چه کارمندان شاداب تر و سرزنده تر کار نمایند بازدهی آن ها بالاتر می رود و موفقیت های شرکت بیشتر و بیشتر می گردد.

اهداف معین کاری داشته باشد

مطمئنا هر چه هدف شفاف تر و دقیق تری داشته باشید عملکردتان بالا تر می رود و می توانید برنامه ریزی های لازم برای رسیدن به هدف را انجام دهید. به کارمندانتان شرح دهید که کوچکترین کاری که آن ها انجام می دهند قسمت کوچکی از معما را حل می نماید و کل تیم قدمی به هدف نهایی نزدیک می شوند. البته باید قبل از اینکه دیگران را تشویق به کار بیشتر کنید هدف برای خودتان کاملا معین باشد. هر چقدر شما به کاری که در پیش گرفته اید تعهد بیشتری داشته باشید تعهدات کارمندان هم برای انجام کار بالا تر می رود. می توان یکی از ویژگی های تعهد را هم سرایت آن از مدیر به دیگران دانست. حتما هفته ای و یا ماهی یک بار به اهداف کاری و شخصی خود فکر کنید تا این اهداف برای خودتان کاملا روشن گردد و حتما این نکته را از قلم نیاندازید که اطرافیان شما باید کسانی باشند که انگیزه کافی برای رسیدن به هدف را در شما ایجاد نمایند. ممکن است در روزهایی از کار، به دوران سختی بر بخورید اما با تمرین و انجام نکات بالا به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا می کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11411

به "با این نکات برترین نوع مدیریت را داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این نکات برترین نوع مدیریت را داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید