بهترین رنگ فرش برای پذیرایی کدام است و 7 عامل مهم در انتخاب آن

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، برای انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی خانه خود مشکل دارید؟ بیشتر مالکان هر پنج تا 10 سال یک بار فرش خود را جایگزین می کنند، بنابراین جای تعجب نیست که این فرایند می تواند کمی دلهره آور باشد. پس انتخاب فرش یکی از آن موارد مهمی است که زیبایی و تناسب دکوراسیون منزل به آن بستگی دارد. برای هر نوع دکوراسیون سنتی یا مدرن و اینکه چقدر از فضای آن را باید اشغال کند، انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی عامل مهمی است که اغلب مورد غفلت قرار می گیرد؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی کدام است و 7 عامل مهم در انتخاب آن

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

هفت نکته در انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

کافی است این هفت مورد اساسی اما ساده را در زمان خرید در نظر بگیرید تا انتخاب بهتر و مؤثرتری داشته باشید:

1- رنگ فرش را به همراه سایر اعضای خانواده انتخاب کنید

فرش قلب خانه شما است. در حقیقت، رنگی که برای فرش خود انتخاب می کنید، به خصوص برای فضای پذیرایی، رنگ و تِم بقیه دکوراسیون منزل را شکل می دهد. از آنجا که ممکن است اعضای خانواده زمان زیادی را در فضای پذیرایی بگذرانند (منازلی که فضای نشیمن ندارند) یا بخواهند از میهمانان پذیرایی کنند، انتخاب رنگ فرش قطعاً به نظر و نیاز آنها بستگی دارد. باید به یک سؤال اساسی قبل از انتخاب فرش مناسب پذیرایی پاسخ دهید:

  • آیا فضای پذیرایی قلب فعالیت های روزانه خانه شما است یا اینکه فقط فضایی است برای پذیرایی از مهمانان؟ پاسخ به این سؤال در انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی مؤثر است.

بنابراین نظر مختلف اعضای خانواده را بررسی کنید. به عنوان مثال، نمونه هایی از ایده های مختلف دکوراسیون را با هم نگاه کنید و سپس محصول مورد نظر را انتخاب کنید. با این روش ممکن است چیز جدیدی را پیدا کنید و یا نظری از افراد که قبلاً به آن توجه نکرده اید را دریافت کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع فرش ایرانی ، در تار و پود فرش های نفیس شرقی چه می گذرد!

2- برای انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی به رنگ دیوارها توجه کنید

گرم، سرد یا خنثی! اگر دیوارهایی با پس زمینه گرم دارید، فرش خود را با رنگ های خاکی نظیر بژ و کرم و رنگ های گرم سِت کنید، مثلاً دیوار به رنگ کرمی با فرش با رنگ قرمز ترکیبی جادویی هستند. اگر دیوارهای سرد یا خنثی دارید، رنگ فرش را خنثی انتخاب کنید. اگر فرشی را می خواهید که بتواند هم با دیوارهای خنک و هم با دیواره های گرم ست شود، از رنگ های فرش های خنثی استفاده کنید.

3- رنگ فرش را مطابق با میزان رفت و آمد خانگی خود انتخاب کنید

رنگ مناسب به شرایطی که فرش در معرض آن واقع شده است، بستگی دارد. خانواده هایی که فرزندان کوچکی دارند، بهتر است از رنگ های تیره تر برای جلوگیری از لکه دار شدن فرش استفاده کنند. اگر در خانه حیوان خانگی دارید، بهتر است از فرشی استفاده کنید که کثیفی ها و لکه ها را پنهان کند. نحوه استفاده از فرش و توجه به نیاز اعضای خانواده نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال، در بعضی از خانه ها اتاق نشیمن یک نوع پذیرایی است و فقط مخصوص میهمانان است و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. در این خانه ها می توان از فرش هایی با پیش زمینه های روشن استفاده کرد، اما بهتر است در خانه های پُرجمعیت از رنگ های تیره تر استفاده شود.

مطلب پیشنهادی: مکمل رنگ کرم : چگونگی ست کردن رنگ کرم در دکوراسیون داخلی!

4- رنگ فرش را بر طبق علاقه و احساس انتخاب کنید

از آنجایی که قصد دارید از فرش خود برای مدت طولانی استفاده کنید، سعی کنید چیزی را انتخاب کنید که از دوام بالایی برخوردار باشد. به عنوان مثال، اگر به تازگی عاشق رنگ خاکستری شده اید، انتخاب فرش خاکستری شاید گزینه خوبی نباشد! و ممکن است بعد از مدتی نسبت به خرید آن پشیمان شوید. بنابراین، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که فکر می کنید با گذشت زمان از آن خسته نخواهید شد. به طور کلی، انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی یه مقوله احساسی است که در راستای علایق شما قرار دارند. اگر با هر بار دیدن فرش، احساس لذت می کنید، این همان گزینه مورد نظر شماست.

5- اندازه فضای پذیرایی منزل شما چقدر است؟

برای انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی کوچک یا دارای سقف کوتاه، می توان از رنگ های خنثی بهره برد (کرمی یا خاکستری) که ظریف تر به نظر برسند. اما انتخاب فرش مناسب با رنگ های جسورانه (آبی، قرمز و رنگ های غیر خنثی) و متناسب با رنگ دیوارها، برای پذیرایی بزرگ یا پذیرایی که دکوراسیون بسیار متفاوتی دارند، عالی هستند. مهم این است که بتوانید اثر وجود فرش را مهم جلوه دهید. فرش با رنگ جسورانه در پذیرایی کوچک، شلوغی فضا را بیشتر نشان می دهد و این باعث می شود که فرش به عنوان عامل اصلی مشکل طراحی داخلی شناخته شود.

6- رنگ فرش در نورهای مختلف چگونه به نظر می رسد؟

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی را برطبق نورپردازی منزل خود انتخاب کنید. گاهی اوقات یک رنگ در یک پذیرایی خیلی روشن، بسیار عالی به نظر می رسد، اما هنگامی که در معرض نور کم قرار می گیرد، جلوه ای دیگر پیدا می کند. عموماً منبع نور در این مورد نقش تعیین کننده دارد، برای مثال، اگر نور به طور مستقیم از بالا می تابد (نور لوستر)، فرش هایی را انتخاب کنید رنگ ختثی و طرح ساده دارند، ولی اگر نور به طور محسوس و غیرمستقیم می تابد (نور مخفی یا نور از دیوار)، رنگ فرش را جسورانه (تُن های رنگی قرمز) و یا طرح های شلوغ انتخاب کنید. اگر هم فضای زندگی شما پر از نورهای طبیعی است (خانه ویلایی یا پنجره های بزرگ)، رنگ فرش را جسورانه انتخاب کنید.

7- از تصاویر الهام بخشِ دکوراسیون پذیرایی ایده بگیرید

قبل از انتخاب رنگ فرش برای پذیرایی، حتماً از منابع و تصاویر الهام بخش استفاده کنید و ایده های رنگی مختلفی را در دکوراسیون مشاهده کنید. این به شما کمک می کند دید بهتری نسبت به علایق و فضای زندگی خود داشته باشد. پس از پیدا کردن رنگ های مورد نظر خود و بررسی گزینه های مناسب، شروع به اجرای ایده ها کنید. با اینکه ممکن است دکوراسیون خانه و حتی فرشی که در تصاویر مشاهده می کنید (در اینترنت) دقیقاً با آنچه در واقعیت منزل شما واقع شده است تطابق نداشته باشد، اما سعی کنید تصاویر الهام بخش را که به محیط زندگی شما نزدیک هستند را جستجو کنید.

نکته: رنگ های روشن توانایی بزرگ تر نشان دادن فضای پذیرایی و اتاق ها را دارد. رنگ های تیره تر برای پنهان کردن کثیفی ها و لکه ها و برای فضاهای روشن با دیوارهای سفید و دکوراسیون روشن، انتخابی عالی هستند.

کلام آخر

اگر هنوز در انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی مشکل دارید، پیشنهاد ما این است که رنگ فرش را از بین رنگ پایه یا رنگ تیره تر طیف رنگی دکوراسیون منزل خود، انتخاب کنید. رنگ فرش باید گرم تر و تیره تر از رنگ مبلمان خانه باشد. همچنین، رنگ های مختلف باعث ایجاد روحیه متفاوتی می شوند. در مورد انتخاب رنگ فرش برای پذیرایی خود بیاندیشید و ببینید که می خواهید خودتان و دیگران هنگام پا گذاردن بر روی آن چه احساسی پیدا کنید.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 4476

به "بهترین رنگ فرش برای پذیرایی کدام است و 7 عامل مهم در انتخاب آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رنگ فرش برای پذیرایی کدام است و 7 عامل مهم در انتخاب آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید