بهره مندی روستاهای لرستان از تلفن ثابت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: بیشتر روستاها و مناطق دور افتاده لرستان از تلفن ثابت بهره مند شده اند.

بهره مندی روستاهای لرستان از تلفن ثابت

به گزارش خبرنگاران لرستان، با توسعه ارتباطات و ارائه خدمات الکترونیکی، روز به روز توسعه زیرساخت های ارتباطی و ... در اولویت دولت قرار گرفته است. در این راستا توسعه ارتباطات در شهرها میانگین خوبی دارد اما ضروری است تا در روستاها نیز ارتباطات توسعه یابد.

یکی از اصلی ترین موضوعات برای استفاده از دولت الکترونیک، زیرساخت تلفن ثابت است تا با استفاده از آن بتوانند با اتصال به اینترنت، از خدمات دولت الکترونیک بهره ببرند.

لرستان نیز دارای بیش از 2 هزار و 500 روستا است که ضروری است در جهت ارائه خدمات به روستاییان و توسعه خدمات و کوشش در جهت ماندگاری روستاییان، اقداماتی در حوزه ارتباطات صورت بگیرد.

به همین منظور ، ارائه خدمات تلفن ثابت برای استفاده از خدمات اینترنتی و دولت الکترونیک در این روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: برای توسعه ارتباطات مناطق روستایی و کاهش شکاف دیجیتال در تمامی مناطق استان، سه برنامه شامل شبکه تلفن همراه، شبکه فیبر نوری و شبکه اینترنت پرسرعت در دستور کار واقع شده است.

شهاب حیدری اضافه نمود: در پروژه توسعه شبکه فیبر نوری تحت عنوان تار، 210 کیلومتر فیبر در سطح استان در حال انجام است و در نتیجه اجرای این پروژه می توان به بهره مندی 2هزار و 334 روستای این استان از خطوط تلفن ثابت اشاره نمود که در این زمینه شاهد رشد بیش از 82 درصدی تلفن ثابت در روستاها بوده ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهار کرد: در پروژه توسعه شبکه تلفن روستایی، احداث 16 سایت جدید ارتباطی در دستور کار قرارگرفته که از این تعداد 12 سایت به بهره برداری رسیده و چهار مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در این زمینه 2 هزار و 578 روستا از مجموع 2 هزار و 861 روستای لرستان بهره مندی کاملی از شبکه های ارتباطی دارند که ضریب این خدمت پوشش 91 درصدی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان توضیح داد: پروژه تامین اینترنت پرسرعت در 2 فاز برنامه ریزی شده که با اجرای فاز اول یکهزار و 245 روستای استان از این سرویس بهره مند شده اند و انتظار می رود تا سرانجام امسال 750 روستای دیگر نیز از این خدمت برخوردار شوند.

حیدری اضافه نمود: در این زمینه تکنولوژی 36 سایت ارتباطی ارتقا داده شده که علاوه بر افزایش سطح کیفیت ارتباطی، آمادگی جهت مقابله با حوادث غیرمترقبه طبیعی و غیرطبیعی، پایدار نگه داشتن زیرساخت های ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی حاصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: به منظور تحقق دولت الکترونیک و توسعه ارتباطات اکنون 82 درصد مناطق دورافتاده استان از خطوط تلفن ثابت بهره مند هستند.

حیدری اضافه نمود: در راستای تحقق دولت الکترونیک، توسعه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی در اولویت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دستیابی به این هدف مهم در گرو توسعه ارتباطات، دفاتر پیشخوان، افزایش سرمایه گذاری در مناطق محروم و تحت پوشش قرار دریافت تمام مناطق روستایی و شهری است.

حیدری عنوان نمود: تحقق دولت الکترونیک شروع اصلاحات ساختاری کشور در انجام امور اداری است.

وی اضافه نمود: در توسعه زیرساخت های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی سرمایه گذاری باید به گونه ای باشد که امکان ارائه چهار خدمت الکترونیکی دولت شامل سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی حداقل در 80 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار ارائه گردد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به اهداف دولت الکترونیک اشاره نمود و گفت: ارائه خدمات دولتی به صورت مستقیم و در تمامی روزهای هفته و به صورت شبانه روزی یکی از اصلی ترین اهداف دولت الکترونیک است.

وی توضیح داد: تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند با برون سپاری خدمات و واگذاری به دفاتر پیشخوان، الکترونیکی کردن کلیه فرآیندها و تکمیل بانک های اطلاعاتی مربوطه، تحقق دولت الکترونیک را هرچه سریع تر ممکن سازند.

حیدری اظهار کرد: یکی دیگر از مهم ترین اهداف دولت الکترونیک ورود کشور به عرصه دیجیتال و افزایش سطح کیفیت خدمات است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات قابل توجه این اداره کل جهت تحقق دولت الکترونیک می توان به تحت پوشش بودن 2 هزار و 578 روستا از شبکه های ارتباطی، واگذاری 2 هزار و 334 خط ارتباطی روستایی، نصب و راه اندازی 523 سایت 2G، 350 سایت 3G، 295 سایت 4G اپراتور اول و 242 سایت 2G، 231 سایت 3G، 174 سایت 4G اپراتور دوم و همچنین تعداد 41 سایت 3G اپراتور سوم اشاره نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7935

به "بهره مندی روستاهای لرستان از تلفن ثابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی روستاهای لرستان از تلفن ثابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید