بیشتر از نیمی از رزرو هتل ها حاصل تبلیغات در گوگل هستند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، آگهی های تبلیغاتی هتل ها در گوگل که در قسمت گوگل هتل ادز منتشر می شود، از لحاظ موفقیت در معرفی هتل ها به کاربران و تبلیغ رزرو آنلاین هتل ها، بسیار بهتر از رقبایی چون تریپ ادوایزر و تریواگو عمل کرده و جایگاه خود را به عنوان مرتبط ترین ابرجستجوگر به اثبات رسانده است.

بیشتر از نیمی از رزرو هتل ها حاصل تبلیغات در گوگل هستند

رویباک (Roiback)، یک شرکت متخصص در امر کانال یابی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان، اعلام کرده است که 65٪ از رزروهای اولیه هتل ها که از طریق ابرجستجوگرها انجام می شود متعلق به پلت فرم گوگل هتل ادز (GHA) است که قیمت رزرو هتل را در زمان واقعی منتشر می کند. این تنها بخشی از 12٪ از رزروهای قطعی هتل که از طریق ابرجستجوگرها انجام می شود و علاوه بر 25٪ از رزروهایی است که حاصل فروش به روش های دیگر (تنظیمات سئو، تبلیغات مستقیم، واژه های تبلیغاتی و غیره) است.

بدین ترتیب، GHA با 150٪ رشد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تنها 26٪ پیشرفت را تجربه می کرد، به عنوان سودآورترین ابرجستجوگر دنیای دیجیتال لقب گرفت و در جایگاهی بالاتر از سایت هایی چون تریپ ادوایزر (Tripadvisor) و تریواگو (Trivago) ایستاد.

رویباک، بر اهمیت حداکثرسازی حضور دیجیتال هتل های مستقل و هتل های زنجیره ای در شرایطی که 75٪ از مسافران تعطیلات خود را به صورت آنلاین رزرو می کنند تاکید می کند و بر مزیت های ارائه شده از طریق ابرجستجوگرها صحه می گذارد.

فیلیپ براوو، سرپرست بازاریابی دیجیتال در رویباک، گفت:

تبلیغات گوگل همچنان مهم ترین کانال برای بازاریابی است؛ چرا که آن 20٪ از کل را به خود اختصاص می دهد، ولی تبلیغات در گوگل هتل ادز (Google Hotel Ads) روزبه روز بر بخش بیشتری از این عرصه تسلط می یابد.

توصیه ما، ترکیب هر دو کانال با هم است، چون آگهی های تبلیغاتی در طول مرحله تحقیق در یک سیکل خرید سودمند هستند و تبلیغات گوگل هتل بیشتر به عنوان ابزاری در مرحله رزرو عمل می کند. با استفاده از یک استراتژی ترکیبی، هتل داران می توانند رقابت راحت تری با OTA ها (وب سایت های مسافرتی) داشته باشند و مشتریان را به قیمت بهتری از لحاظ انجام تبلیغات جذب خود کنند.

همچنین، این شرکت که دفتر مرکزی آن در پالما مستقر است، بر این موضوع تأکید می کند که بازده سرمایه گذاری (ROI) مشتریان آن که از تبلیغات گوگل هتل استفاده می کنند حدود 900٪ است که به معنی بازگشت 9 یورو در ازای هر یوروی سرمایه گذاری شده است. آن ها رزروهایی را که در هتل های مشابه از طریق GHA در تابستان گذشته و در بازه زمانی مشابه در سال گذشته انجام شده بود با هم مقایسه کردند و به لطف بهینه سازی هایی که در بعضی موارد انجام شده است، متوجه افزایش 77 درصدی در سطوح سودآوری شدند.

براوو، با اشاره به این نکته، گفت:

همین موضوع ثابت می کند که امسال، GHA نسبت به سال های گذشته در Google.com، گوگل مپ و گوگل دستینیشن (Google مقاصد) بیشتر دیده شده است؛ همچنین، در تلفن های همراه و سایر دستگاه های قابل حمل بسیار مورد توجه قرار گرفته است و تبدیل به متداول ترین ابرجستجوگر برای صنعت هتل شده است.

با توجه به آماری رویباک در این زمینه ارائه می دهد، نسبت لغو رزروها از طریق GHA نیز نسبت به سایر روش ها پایین تر است و تنها 13٪ را شامل می شود که زیر نرخ لغو رزرو OTA است که بین 20٪ تا 40٪ است.

براوو ادامه می دهد:

تبلیغات گوگل هتل، راهی عالی برای ارتباط مستقیم با کاربران گوگل است که در پی محلی برای اقامت خود هستند. علاوه بر این، این امکان را به هتل داران می دهد که مشتری های بیشتری را جذب کنند و با ارائه خدمات و تخفیفات بیشتر به مشتری ها - پیش از اقامت، در حین اقامت یا پس از اقامت - آن ها را نسبت به خود وفادار بسازند. بدون شک، آن ابزاری برای کاهش وابستگی به توزیع کنندگان، عمده فروشان و OTA ها است.

یافته های تحقیقات بازار رویباک بر این نکته پافشاری می کند که در حدود 50٪ از رزروهایی که از طریق GHA انجام شده است، متعلق به کشورهای اسپانیا، ایالات متحده، مکزیک، بریتانیا، کلمبیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و پرتغال است؛ اما در مجموعه، 80 کشور منبع وجود دارند که این رزروها را انجام داده اند.

به این ترتیب، اگر هدف هتل ها از تبلیغات در این کانال تنها تنوع بخشیدن به بازارهای منبع آن ها و جذب مشتریانی از ملیت های خاص باشد، باید اذعان کرد که GHA، مناسب ترین ابزار برای دست یافتن به این هدف است. طبق گزارش رویباک، به طور میانگین هتل ها، پیشنهادهای GHA خود را به طور میانگین در حدود 10 الی 12 درصد حفظ می کنند و با این که به چهار روش مختلف می توان از GHA بهره برد، ولی مورد تقاضاترین آن ها مدل پورسانتی (GHACP) است.

براوو توضیح داد:

لازم به ذکر است که مدل GHACP تنها برای رزروهایی پورسانت پرداخت می کند که مصرف بشوند و برای رزروهایی که لغو می شوند هیچ مبلغی در نظر نمی گیرد؛ در حالی که مدل CPA حتی رزروهای لغو شده را هم در نظر می گیرد، چرا که آن همه پیش خریدهای انجام شده در طی یک ماه را محاسبه می کند. بنابراین، بسیار مهم است که تعداد لغوهای انجام شده را قبل از تصمیم گیری درباره مقدار پورسانت پیشنهادی بررسی کنیم.

همچنین، باید به خاطر داشت که گوگل دیگر استفاده از این مدل را برای خدمات دهندگان دیگر مجاز نمی داند (مگر این که آن ها با دعوت نامه ای از طرف گوگل مشغول به کار شده باشند)؛ چرا که گوگل در حال تلاش است تا مدل CPA را تحت فشار بگذارد که ریسک ناشی از لغو رزرو را به دوش هتل داران بیندازد.

ما در رایبوک بیشتر از دو سال و حتی در همین فصل جاری از مدل پورسانتی استفاده می کردیم و همه شرکای ما می توانند این مدل را برای کار خود انتخاب کنند.

و بالاخره، رایبوک در رابطه با بیشتر دیده شدن GHA در دستگاه های تلفن همراه می گوید که 40٪ از پیش خریدهایی که به این طریق انجام شده اند از طریق این دستگاه ها بوده است.

براوو این گونه به صحبت های خود انتها می دهد که:

این آمار، بسیار بیشتر از میانگین کل همه کانال های دیگر تبلیغاتی و آمار مربوط به فروش مستقیم است که دو مفهوم را به همراه دارد؛ در درجه اول، افزایش دیده شدن GHA در دستگاه های قابل حمل به اضافه افزایش بازدید ها از تلفن های همراه؛ و در مرحله دوم، راه حل GHA برای گوشی های تلفن همراه بسیار موثر بوده است و این امکان به کاربران داده شده است که رزرو هتل خود را روی گوشی های خود و بدون نیاز به کامپیوتر تکمیل کنند. این قابلیت در کانال های دیگر تبلیغاتی مهیا نیست.

منبع: کجارو / traveldailymedia.com
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 12471

به "بیشتر از نیمی از رزرو هتل ها حاصل تبلیغات در گوگل هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر از نیمی از رزرو هتل ها حاصل تبلیغات در گوگل هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید