اولدترافورد، خاستگاه شیاطین سرخ

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، اطلاعات کلیدی

  • باشگاه: منچسر یونایتد
  • سال تاسیس: 1910 میلادی
  • گنجایش: 75.811 نفر

تاریخچه و توضیحات استادیوم

در دهه اول قرن بیستم میلادی بازی های تیم منچستر یونایتد در استادیومی 50.000 نفری برگزار می شد که در خیابان بانک (Bank Street) قرار داشت. آقای دیویس (Davies)، رئیس وقت باشگاه در همان سال ها تصمیم گرفت استادیومی تازه با ظرفیتی معادل دو برابر ظرفیت استادیوم سابق یونایتدها برای باشگاه بسازد. محلی که برای استادیوم تازه منچستر یونایتد انتخاب شد در نزدیکی منطقه صنعتی ترافورد پارک (Trafford Park) شهر منچستر بود و قرار شد آقای آرچیبالد لیچ (Archibal Leitch)، معمار معروف اسکاتلندی، طراحی آن را انجام دهد.

اولدترافورد، خاستگاه شیاطین سرخ

ورزشگاه اولدترافورد در تاریخ 19 فوریه سال 1910 با بازی بین دو تیم منچستر یونایتد و لیورپول به صورت رسمی افتتاح شد که این بازی با نتیجه 4 بر 3 به سود تیم میهمان به خاتمه رسید. هنگامی که اولترافورد در سال 1910 افتتاح شد فقط یکی از 4 طرف ورزشگاه با سقف پوشیده شده بود و سه طرف دیگر ورزشگاه روباز بودند. بعلاوه ظرفیت ورزشگاه کمی بیش از 80.000 نفر بود.

در سال 1934 اولدترافورد دچار تغییرات اندکی شد و روی یکی از تراس های ورزشگاه به نام یونایتد رود (United Road) سقف کشیده شد.

بیشترین آمار حضور تماشاگر در ورزشگاه اولدترافورد مربوط به بازی نیمه نهایی جام اتحادیه (FA Cup) بین دو تیم وولوز (Wolves) و گریمزبی تاون (Grimsby Town) در سال 1939 است که 76.962 نفر برای تماشا بازی به ورزشگاه آمده بودند.

از آنجایی که اولد ترافورد نزدیک به منطقه صنعتی ترافورد پارک بود، در طول جنگ جهانی دوم هدف حملات هوایی نیروهای آلمانی نهاده شد و صدمات شدیدی به آن وارد شد. به دلیل کمبود منابع و مواد اولیه پس از جنگ جهانی دوم، بازسازی ورزشگاه بیش از 8 سال زمان برد و در طول این سال ها بازی های منچستر یونایتد در ورزشگاه مین رود (Maine Road) که ورزشگاه تیم رقیب همشهری، منچستر سیتی بود، برگزار می شد.

در سال 1949 منچستر یونایتد بالاخره به ورزشگاه بازسازی شده اولدترافورد که گنجایش آن هم کمتر شده بود بازگشت. پس از بازگشت منچستر به ورزشگاه خود، اقدامات زیادی جهت توسعه امکانات و ظرفیت ورزشگاه در طول دهه های بعدی انجام گرفت. این اقدامات در دهه 1960 با نوسازی جایگاه شمالی - یونایتد رود- به اوج خود رسید. با بهسازی های انجام گرفته، این جایگاه لقب اولین جایگاه با فضای اختصاصی در میان ورزشگاه های انگلیسی را از آن خود کرد.

اولدترافورد 3 بازی مرحله گروهی جام جهانی 1966 انگلیس را میزبانی کرد. در آن سال ها گنجایش ورزشگاه حدود 60.000 نفر بود.

در دهه های 1970 و 1980 اولدترافورد باز هم بهسازی شد. طی این نوسازی ها و بازسازی ها سقف جایگاه تماشاچیان بهتری برای این ورزشگاه ساخته شد، محل های نشستن تماشاچیان افزایش پیدا کرد و امکانات اولیه ورزشگاه هم بهبود یافت. در همین حال به دلیل افزایش رفتارهای غیر متعارف هولیگان ها (Hooliganism) در ورزشگاه های انگیسی، حصارهایی دور زمین کشیده شد تا جایگاه تماشاجیان از زمین مسابقه جدا گردد.

در اوایل دهه 1990 برنامه ریزی هایی صورت گرفت تا در تمام جایگاه های تماشاچیان جایگاه نصب گردد. بنابراین تراس معروف استرتفورد اِند (Stretford End) تخریب شد و به جای آن جایگاه نهاده شد، بعلاوه تمام ردیف های پایینی جایگاه های دیگر هم با جایگاه جایگزین شدند.

هنگامی که اولدترافورد به عنوان یکی از ورزشگاه های منتخب برای برگزاری بازی های یورو 1996 برگزیده شد، جایگاه شمالی جدیدی در سال 1995 برای این ورزشگاه ساخته شد. با آغاز باز ی های یورو 1996 گنجایش این ورزشگاه 56.000 تماشاچی بود و در طول این رقابت ها سه بازی مرحله گروهی، یک بازی یک چهارم نهایی و یک بازی نیمه نهایی در این ورزشگاه برگزار گردید. بازی نیمه نهایی بین تیم های فرانسه و جمهوری چک بود که در طول بازی دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند و جمهوری چک در ضربات پنالتی پیروز شد به فینال رقابت ها راه پیدا کند.

در طول سال های پس از رقابت های یورو ردیف های دوم به جایگاه های تماشاچیان شرقی و غربی ورزشگاه اضافه شد و گنجایش ورزشگاه به 68.000 نفر افزایش یافت.

در سال 2006 با اضافه شدن جایگاه های ایستاده به ردیف بالایی هر دو طرف جایگاه شمالی ورزشگاه ظرفیت ورزشگاه به 75.811 نفر کنونی رسید.

سال 2003 تنها سالی بود که اولدترافورد میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بود. بازی خاتمهی در آن سال بین دو تیم میلان و یوونتوس برگزار گردید که در وقت قانونی نتیجه مساوی بدون گل به دست آمد و در ضربات پنالتی میلان به عنوان قهرمانی دست یافت.

در سال 2011 نام جایگاه شمالی ورزشگاه به افتخار مربی پرسابقه و پیروز باشگاه منچستر یونایتد به جایگاه سر الکس فرگوسن تغییر پیدا کرد.

جایگاه جنوبی ورزشگاه اولدترافورد تنها جایگاهی است که هنوز دو ردیف دارد و به نظر می رسد به خاطر خط راه آهنی که از پشت این جایگاه می گذرد، عملیاتی جهت توسعه آن صورت نگیرد. در عین حال باشگاه منچستر یونایتد اعلام نموده که هنوز هم امکان دارد ظرفیت ورزشگاه به حدود 95.000 نفر برسد، اما باشگاه تا این لحظه هیچ برنامه قطعی در این مورد اعلام ننموده است.

راه های دسترسی به ورزشگاه

اولدترافورد در حدود 3 کیلومتری جنوب غرب مرکز شهر منچستر واقع شده است و فاصله آن تا ایستگاه قطار پیکادیلی (Piccadilly Station) شهر منچستر کمتر از 5 کیلومتر است.

اگر از جاده M60 به سمت ورزشگاه می روید، از خروجی های 7 و 8 وارد جاده A56 معروف به جاده چستر (Chester) شوید. پس ازآن حدود 3/2 کیلومتر در این جاده رانندگی کنید و سپس وارد خروجی Sir Matt Busby Way شوید. البته در نظر داشته باشید که در روزهای برگزاری بازی این خروجی بسته می گردد.

در صورتی که دوست دارید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، برترین وسیله برای رسیدن به اولدترافورد مترو است. اگر از ایستگاه پیکادیلی سوار مترو شوید، تنها 15 دقیقه تا ایستگاه ورزشگاه اولدترافورد فاصله دارید و ازآنجا تا خود ورزشگاه هم فقط 5 دقیقه پیاده روی خواهید داشت.

در روزهای برگزاری بازی در این ورزشگاه قطار ویژه ای از تمام ایستگاه های مرکزی شهر منچستر به سمت ایستگاه قطار ورزشگاه اولدترافورد حرکت می نماید.

آدرس ورزشگاه به زبان انگلیسی به این صورت است: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester, M16 0RA

اقامتگاه، رستوران و کافه های نزدیک به اولدترافورد

ورزشگاه اولدترافورد در نقطه ای از شهر واقع شده که ترکیبی از منطقه ها مسکونی و اداری و بعلاوه صنایع کوچک است. جدا از خود ورزشگاه اولدترافورد، چیز سرگرم کننده دیگری در این منطقه وجود ندارد. البته اگر دوست دارید حتماً در نزدیکی ورزشگاه اقامت داشته باشید، چند هتل نسبتاً خوب در اطراف ورزشگاه وجود دارد.

هتل فوتبال منچستر (Hotel Football Manchester) درست در کنار ورزشگاه واقع شده است و افرادی که در آن اقامت داشته اند امتیازهای خوبی به آن داده اند. این هتل از حمایت تعدادی از بازیکنان سابق تیم منچستر یونایتد مثل گری نویل و رایان گیگز برخوردار است. بعلاوه هتل های چستر، ترافورد هال (Trafford Hall) و لژ اولدترافورد (Old Trafford Loge) هم در فاصله نزدیکی از ورزشگاه قرار دارند و می توانید مسافت بین آن ها تا ورزشگاه را پیاده طی کنید.

بعلاوه کمی دورتر در شمال ورزشگاه و در نزدیکی دیوار ساحلی هتل هایی مثل ایبیس باجت (Ibis Budget)، رامادا (Ramada) و هالیدی این اکسپرس (Holiday Inn Express) قرار دارند. اگر دوست دارید نظر افرادی که در هتل های نزدیک به اولدترافورد اقامت داشته اند را بدانید، اینجا کلیک کنید. علاوه بر هتل هایی که نام برده شدند، هتل هایی هم در مرکز شهر منچستر هستند که اقامت در آن ها اندکی گران تر است، اما به راحتی و با استفاده از مترو می توانید از محل قرارگیری آن هتل ها به سمت ورزشگاه بروید.

تعدادی کافه در نزدیکی ورزشگاه وجود دارند که در روزهای برگزاری بازی ظرفیت آن ها خیلی زود تکمیل می گردد. بنابراین بهتر است پیش از اینکه به سمت ورزشگاه حرکت کنید در مرکز شهر چیزی برای خوردن یا آشامیدن تهیه کنید.

بلیت بازی های منچستر یونایتد

بلیت بازی های منچستر یونایتد فقط از راه آنلاین قابل خریداری است.

بلیت بازی های لیگ فقط برای اعضای باشگاه در دسترس است. مقرون به صرفه ترین عضویت سالانه در باشگاه هواداران منچستر یونایتد 32 پوند (157.000 تومان) هزینه دارد. بلیت بیشتر بازی های منچستر یونایتد پیش از آغاز فصل به طور کامل به فروش می رسد، اما اگر عضو باشگاه هواداران باشید می توانید برای خرید بلیت بازی های این تیم در برابر تیم های کوچک تر کمی پیش از روز بازی هم اقدام کنید. در این حالت معمولاً بلیت برای جایگاه های مربوط به ردیف های بالاتر نصیبتان خواهد شد.

قیمت بلیت های بازی برای ردیف های پایین پشت دروازه از 31 پوند (152.000 تومان) آغاز می گردد و قیمت بلیت برای جایگاه های ردیف میانی در جایگاه سر الکس فرگوسن و جایگاه جنوبی 53 پوند (260.000) تومان است. نقشه جایگاه های ورزشگاه را می توانید در این لینک ببینید.

تورهای ورزشگاه اولدترافورد

تور ورزشگاه بازدید از نیمکت ذخیره ها، رختکن، تونل ورود بازیکنان به زمین و موزه منچستر یونایتد را شامل می گردد که در تمام طول این تور یک راهنما شما را همراهی می نماید. از ساعت 10 صبح تا 4:30 بعد از ظهر تقریباً هر 30 دقیقه یک تور آغاز می گردد اما ساعت باز شدن ورزشگاه و تعداد تورها به فصلی که در آن هستید هم بستگی دارد. موزه باشگاه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر پذیرای شما است، اما در روز بازی هایی که در تعطیلات آخر هفته برگزار می شوند موزه تعطیل است و بعلاوه 3 ساعت پیش از برگزاری بازی ها در روزهای وسط هفته هم درهای آن بسته می شوند.

حتماً لازم نیست که پیش از رسیدن به ورزشگاه تور را به صورت آنلاین بخرید ولی به خاطر ظرفیت محدود این تورها بهتر است پیش از حرکت به سمت ورزشگاه به صورت آنلاین تور مورد نظر خود را بخرید.

قیمت تور ورزشگاه اولدترافورد 18 پوند (88.000 تومان) است. برای اطلاعات بیشتر درباره تورها می توانید با شماره 8000 868 161 044 تماس بگیرید یا به آدرس [email protected] ایمیل ارسال کنید.

منبع: Stadiumguide

منبع: کجارو
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 10698

به "اولدترافورد، خاستگاه شیاطین سرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولدترافورد، خاستگاه شیاطین سرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید