تئوری های نو نشان می دهد اختاپوس ها از سیارات دیگر به زمین آمده اند!

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، اختاپوس های فضایی

ظاهر عجیب هشت پاها ممکن است برای نظریه اختاپوس های فضایی کافی باشد اما 33 دانشمند که چنین نظریه ای را داده اند دلایل قانع نماینده تری برای حرف های خود دارند. اختاپوس ها قابلیت هایی دارند که هیچ موجود دیگری روی کره زمین توانایی انجام آن را ندارد، آن ها می توانند بدن خود را تغییر دهند. آن ها در یک سیر تکاملی می توانند تغییرات ژنتیکی را به نحوی که نیازمند آن هستند بر روی DNA بدن خود انجام دهند. اختاپوس ها به صورت روتین RNA خود را تغییر می دهند تا بتوانند خود را با شرایط اطرافشان سازگار نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موجودات شگفت انگیز با خبرنگاران همراه شوید.

تئوری های نو نشان می دهد اختاپوس ها از سیارات دیگر به زمین آمده اند!

هشت پاها مسافرانی از فضا

عجایب اختاپوس ها برای 33 دانشمند از موسسات معتبر کافی بود تا درباره تفکر و ایده ای متفاوت درباره این موجودات کار نمایند. در طی یک تحقیقات گسترده که حاصل دهه ها کوشش است آن ها مقاله ای را در ژورنال Progress in Biophysics and Molecular Biology به چاپ رساندند. آن ها معتقد هستند بیولوژی هشت پاها یک معما نیست بلکه نشان می دهد اختاپوس ها موجوداتی فضایی هستند.

آن ها فکر می نمایند اختاپوس های فضایی حدود 270 میلیون سال پیش پا بر روی کره زمین گذاشتند. در این تحقیق آن ها از نظریه، ژنوم (همه کروموزم های گوناگون که در هسته سلول های یک گونه تعیین یافت می شوند) هشت پا با 33000 ژن کد نماینده پروتئینی دارای سطح پیجیدگی بالا است، استفاده نموده اند.

دانشمندان با در نظر گرفتن ژنوم پیچیده هشت پاها گفتند: باور پذیر است که بگوییم به جای این که این گونه بر روی زمین تکامل یافت باشند از آینده دور بر روی زمین آمده اند، یا اگر بخواهم واقع بینانه تر نگاه کنیم اختاپوس های فضایی هستند و از سایر نقاط کهکشان به این جا آمده اند، به نظر ما این ژن های متفاوت و از جایی غیر از کره زمین به این جا آمده اند.

از طرفی توانایی های خارق العاده این جانور به تئوری اختاپوس های فضایی جان بیشتری می بخشد.

ویژگی های منحصر به فرد اختاپوس

هشت بازو در کنار سر هشت پا قرار گرفته اند و تمام اندام های حیاتی اختاپوس های فضایی در سر آن ها قرار گرفته است. رو این بازوها با کلاهک های مکنده پوشیده شده است (240 تا در هر بازو) که قدرت مکش بسیاری دارند و اختاپوس ها از آن برای شکار استفاده می نمایند. این موجودات فضایی سه قلب دارند و خونشان آبی رنگ است.

علی رغم این که اختاپوس ها در دسته بی مهرگان قرار می گیرند دارای سیستم عصبی پیشرفته ای هستند و می توانند موضوعات مختلفی را یاد بگیرند. آنالیز ها تعیین نموده آن ها توانایی حل پازل و شناسایی شکل های مختلف را دارند، بعلاوه حافظه بلند مدت و کوتاه مدت بسیار خوبی دارند.

این موجودات می توانند به روش های خارق العاده ای از چنگال شکارچیان بگریزند. آن ها توانایی استتار در محیط به وسیله تغییر رنگ و بافت پوستشان را دارند. در صورتی که یکی از بازوهای هشت پا قطع گردد می توانند به سرعت یک بازوی دیگر را رشد دهند و از آن استفاده نمایند.

انقراض جمعی بعضی از گونه ها موجب شده که بعضی حقایق از دست برود. یکی از انقراض های گسترده جمعی حدود 500 میلیون سال پیش روی داد. فسیل هایی که از چند میلیون سال بعد از آن موجود است یک انفجار عجیب در میان موجودات روی زمین را نشان می دهد. می توان گفت عاملی که موجب انقراض گونه های مختلف جانوری شد به گروه دیگری از موجودات زندگی بخشید.

منبع: allthatsinteresting.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11350

به "تئوری های نو نشان می دهد اختاپوس ها از سیارات دیگر به زمین آمده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئوری های نو نشان می دهد اختاپوس ها از سیارات دیگر به زمین آمده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید