تور ارزان یونان: شکم گردی در یونان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، غذاهای یونان

شاید تا حالا غذاهای یونانی مختلفی را در کتاب های آشپزی دیده باشید و سعی نموده باشید تا آن ها را درست کنید. بد نیست بدانید که غذاهای یونانی از خوشمزه ترین غذاهای جهان محسوب می شوند و یونانی ها عادت دارند که در بیشتر غذاهایشان از آویشن، روغن زیتون و لیمو ترش استفاده نمایند. تاریخچه غذاهای یونانی به قرن ها پیش برمی شود و هر ناحیه و منطقه در این کشور، غذاهای مخصوص به خود را دارد. در اینجا سعی شده تا مشهورترین و برترین غذاهای یونان به شما معرفی شوند تا در سفر به یونان آن ها را امتحان کنید. با خبرنگاران باشید:

تور ارزان یونان: شکم گردی در یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

Kolokithokeftedes

این غذا در واقع یکی از اسنک های خوشمزه و معروف در Kolokithokeftedes است که بیشتر در جزیره کرت و به عنوان مزه سرو می شود. این غذا در واقع ترکیب خوشمزه ای از کدو سبز و پنیر فتا است. آن ها این غذا را بصورت دایره های کوچکی در می آورند و بعد در روغن سرخ می نمایند. بیرون آن کاملا ترد می شود و در صورتی ک داخل آن به طرز بسیار خوشمزه ای نرم و خامه مانند است. یونانی ها این غذا را با tzatziki که نوعی سس ماست و خیار و سیر بسیار خوشمزه یونانی است سرو یم نمایند.

داکوس

داکوس هم یکی دیگر از مزه های خوشمزه یونانی است که فقط در جزیره کرت می توانید آن را پیدا کنید چون مخصوص آن ناحیه است. داکوس در اقع نوعی سالاد است که در آن گوجه و پنیر به صورت ورقه ورقه و یا به قطعات کوچک مربعی خرد می شوند و روی نان گرد خشک قرار می گیرند. بار اول که این غذا را نگاه می کنید بیشتر یاد یک پیتزای کوچک می افتید تا سالاد و مثل بسیاری دیگر از غذاهای یونان ، این سالاد هم با پونه کوهی و نوعی روغن زیتون محلی درست می شود و طعم بسیار خاصی دارد. حتما در سفر به یونان و در جریان شکم گردی هایتان! داکوس را امتحان کنید.

اسپاناکوپیتا (Spanakopita)

از محبوب ترین اسنک های یونانی و تقریبا خوراک هر روزه مردم این کشور، اسپاناکوپیتا است. ترکیبی ساده از اسفناج و پنیر فتا که در لایه ای از نوعی خمیر دست ساز خوشمزه قرار گرفته و در فر قرار داده می شود. یک شایعه وجود دارد و آن هم این است که خوشمزه ترین اسپاناکوپیتای سراسر یونان را یک نانوایی به نام نانوایی Boras که در جزیره سانتورینی واقع شده است، درست می نماید.

دولماداکیا (Dolmadakia)

غذاهای سبزیجاتی در تمام منطقه مدیترانه محبوب هستند از بالکان گرفته تا خاورمیانه، می توانید غذاهای گیاهی خوشمزه ای با طعم های مختلف در رستوران ها پیدا کنید و دولماداکیا هم یکی از آن هاست. این غذا که ترکیبی از برنج، گوشت چرخ نموده و روغن زیتون است که این ترکیب بعدا در داخل برگ درخت انگور قرار می گیرد. البته در کشورهای اطراف یونان و در دیگر کشورهای اروپایی ممکن است بتوانید کنسرو آن را پیدا کنید اما اگر دوست دارید اصل طعم غذا را بچشید فقط باید آن را در یونان امتحان کنید.

یمیستا (Yemista)

یمیستا یکی دیگر از غذاهای درست شده با سبزیجات است که در یونان محبوب است. در این غذا، گوجه و فلفل دلمه ای را شکم پر درست می نمایند. یعنی اول داخل آن را خالی می نمایند و بعد آن را با پنیر، برنج و گوشت و چرخ نموده پر می نمایند. بعد از آن این فلفل دلمه ای ها و گوجه ها را در قابلمه می گذارند تا بپزد، تقریبا شبیه به دلمه فلفل خودمان است.

هوریاتیکی (Horiatiki)

یونانی ها عادت دارند در سالادهایشان و به طور کلی در بیشتر غذاهایشان از پنیر فتا استفاده نمایند، نوعی سالاد یونانی از ترکیب پنیر فتا، پیاز و زیتون درست می شود و به آن، هوریاتیکی می گویند. اگر چه ممکن است به نظر سالادی ساده با مواد ساه باشد اما چیزی که در خصوص آن مهم است و آن را متمایز می نماید، نحوه و تکنیک درست کردن آن است. در این سالاد به هیچ وجه از کاهو استفاده نمی شود.

سولاکی (Souvlaki)

سولاکی را البته به عنوان فست فود می شناسند و در همه جای جهان این غذا را درست می نمایند اما علت این همه محبوبیت اصلا تصادفی نیست. در واقع مردم یونان قرن هاست که سولاکی می خورند و طبق اسنادی، تاریخ ساخت این غذا در جزیره سانتورینی به قرن هفدهم بر می شود. این غذا در واقع تکه های گریل شده گوشت است که در نان پیتا قرار داده می شود و با سسی که سرو می شود، طعم عالی می گیرد.

لمب کلفتیکو (Lamb Kleftiko)

لمب کلفتیکو یکی دیگر از غذاهای یونان است که از گوشت گوساله و سیب زمینی و مقداری سبزیجات مانند رزماری که در طرف گذاشته شده و در فر قرار داده می شود. این غذا بیشتر در شهرهای کوچک یونان سرو یممی شود و در شهرهای بزرگ تر ممکن است نتوانید به راحتی آن را در رستوران ها و غذاخوری ها پیدا کنید. مثلا در جزیره رودس رستورانی کوچک به نام ماما سوفیا وجود دارد که فقط و فقط تنها غذایی که سرو می نماید، لمب کلفتیکو است. شاید کمی عجیب باشد اما اگر یک بار این غذا را امتحان کنید، خودتان علتش را متوجه می شوید.

موساکا (Moussaka)

موساکا یکی دیگر از غذاهای کلاسیک و ساده یونانی است که از سیب زمینی، بادمجان، و گوشت درست می شود. این غذا در تمام مدیترانه سرو می شود اما نوع یونانی آن بسیار منحصر بفرد است. در این غذا تمام مواد به طور جداگانه ای درست می شوند و در پایان به برترین شکل ممکن به صورت لایه ای روی هم قرار می گیرند و آن ها هم مدتی در فر گذاشت می شوند.

از آن جایی که درست کردن این غذا زمان بر است برترین کار این است که برای میل کردن آن به یکی از رستوران های خوب مثل رستوران Manas Kouzina-Kouzina آتن بروید، جایی که در صبح ها و بعدازظهر کافه تریا است و در شب ها تبدیل به رستوران می شود.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11170

به "تور ارزان یونان: شکم گردی در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: شکم گردی در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید