تالار مرکزی شیراز چشم انتظار سرمایه گذار

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از سرمایه گذاران حوزه فرهنگ و هنر و فعالان بخش خصوصی برای تکمیل تالار مرکزی شیراز دعوت به همکاری کرد.

تالار مرکزی شیراز چشم انتظار سرمایه گذار

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، صابر سهرابی با بیان این که موضوع واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی در دولت دوازدهم مطرح شد، اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری از این مجموعه در گرو همیاری بخش خصوصی است و با مساعدت دولت زمینه انجام آن فراهم شده است. در همین زمینه بسته های تشویقی به منظور تکمیل تالار مرکزی برای فعالان بخش خصوصی در نظر گرفته شد.

وی تالار مرکزی شیراز را یکی از طرح های بسیار مهم فرهنگی و هنری استان فارس دانست و افزود: با توجه به تبصره 18 ماده قانون واگذاری ها، وزارت فرهنگ و ارشاد آماده است که تالار مرکزی را به بخش خصوصی واگذار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد نیز مبلغ 25 میلیارد تومان بودجه درقالب بسته تشویقی برای تکمیل این طرح اختصاص داده است که امکان دارد آن را به صورت بلاعوض یا به صورت تسهیلات بلندمدت کم بهره در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

به گفته این مسئول، علاوه بر این مشوق در نظر گرفته شده از سوی دولت، استاندار فارس نیز تاکید کرده که مجوزهای هتل و مجموعه های تجاری نیز برای سرمایه گذار تالار مرکزی در نظر گرفته شود تا مشارکت در این طرح برای بخش خصوصی بازده مالی داشته باشد.

وی افزود: تا به امروز با بیش از 10 سرمایه گذار فرهنگی جلساتی در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار گشت و حتی با شهرداری شیراز نیز مذاکراتی صورت گرفت که به نتیجه نرسید .

سهرابی شرح داد: بودجه ای که از آغاز ساخت این پروژه در نظر گرفته شده بود، طبق وعده های پیمانکار در آن زمان عملیاتی نشد و منجر به ادامه دار شدن ساخت وساز شد.

ساخت تالار مرکزی شیراز در زمینی به مساحت 18هزار مترمربع و با زیربنای 20 هزار متر سال 1390 در محل ساختمان قدیمی سیلوی شهر آغاز شد و همچنان در مرحله اسکلت باقی مانده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 4544

به "تالار مرکزی شیراز چشم انتظار سرمایه گذار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالار مرکزی شیراز چشم انتظار سرمایه گذار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید