تاکید بر گسترش و تعمیق همکاریهای پکن-برلین

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: رئیس جمهور چین که به برلین سفر نموده است در دیدار با مقامات آلمان از کوشش کشورش برای صلح و هماهنگی با جامعه بین المللی اطلاع داد.

تاکید بر گسترش و تعمیق همکاریهای پکن-برلین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از روزنامه فرانکفورتر روند شای، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین که به آلمان سفر نموده است دیدارهایی با همتای آلمانی خود و صدر اعظم آلمان داشت.

وی در سفر خود به آلمان کوشش کرد تا نگرانی های بسیاری از اروپاییان درباره صعود روزافزون قدرت سیاسی و مالی کشورش را رفع کند.

شی جین پینگ، شب گذشته در یک سخنرانی درباره سیاست خارجی چین در برلین توضیح داد که چین از زمان های بسیار قدیم خود را متعهد و موظف به صلح و هماهنگی با جامعه بین المللی می داند. فرهنگ 5 هزار ساله چین همیشه یک فرهنگ صلح آمیز بوده است. کوشش برای صلح و هماهنگی در گوشت و خون ما چینی ها آمیخته شده است. وی اضافه نمود: قرن بیست و یکم یک قرن هماهنگی است و چین سهم خود در این راستا را انجام می دهد.

رئیس جمهوری چین با نگاهی به قدرت های اروپایی، آمریکا و ژاپن توضیح داد که ما در مسیری قدم نمی گذاریم که قدرت مالی ما به یک هژمونی جهانی منجر گردد. همزمان چین آماده و مصمم است تا از منافع و مرزهای خود دفاع کند. بنابراین همچنین این مسئله ای عادی است که کشور ما نیروهای امنیتی خود را مدرن سازی نموده و بودجه دفاعی خود را افزایش دهد.

کشور چین با 1.3 میلیارد نفر پر جمعیت ترین کشور جهان محسوب شده و در دهه های اخیر به دومین اقتصاد بزرگ ملی جهان ارتقا پیدا نموده است.

نمایندگان دو کشور چین و آلمان روز آدینه حدود بیست قراداد همکاری را با هم امضا کردند. هر دو دولت در یک بیانیه مشترک بر این مسئله تاکید کردند که در حل مسائل بین المللی مانند بحران اوکراین و روسیه خواستار همکاری های تنگاتنگ تری هستند.

در این بیانیه آمده است که آلمان و چین آماده اند همکاری های استراتژیک خود در زمینه سیاست خارجی و امنیتی را تعمیق بخشند. همچنین برلین و پکن می خواهند در زمینه سیاست انرژی و محیط زیست همکاری های تنگاتنگ تری را داشته باشند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 858

به "تاکید بر گسترش و تعمیق همکاریهای پکن-برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر گسترش و تعمیق همکاریهای پکن-برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید