تخریب جاذبه های گردشگری تکاب با اکتشافات معادن

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، فعال محیط زیست تکاب گفت: طبیعت بکر تکاب پذیرش بالایی در گردشگری دارد. وجود چشمه های آب گرم جاذبه های منحصر به فرد این شهرستان به شمار میرود، اما اکتشافات معادن در نزدیکی این چشمه ها باعث از بین رفتن آن ها می گردد.

تخریب جاذبه های گردشگری تکاب با اکتشافات معادن

گروه استان های خبرنگاران، شهرستان تکاب از شهر های جنوبی آذربایجان غربی است و به علت وجود 2 معدن طلا و 50 معدن سنگ یکی از ظرفیت های بی بدیل مالی در شهرستان به شمار می رود.

این شهرستان با داشتن آب و هوای کوهستانی و صد ها چشمه آب قابل شرب و مراتع متراکم و فراوان می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و شکوفایی منطقه، در توسعه صادرات دامی و کشاورزی نقش ارزنده ای ایفا نماید. اما بهره برداری غیراصولی از معادن، عامل اصلی تخریب گسترده منابع طبیعی این منطقه به شمار می رود.

طی سال های گذشته فعالیت معدن کاران و شرکت های معدنی در شهرستان تکاب به بالاترین اندازه خود رسیده است. همین امر باعث تخریب منابع طبیعی و طبیعت بکر تکاب شده است و به بسیاری از منطقه ها که از اهمیت فوق العاده طبیعی و زیست محیطی برخوردار بوده و حتی قابلیت گردشگری دارند لطمه جبران ناپذیری خورده است.

در این راستا، تبادل نظریی با محمد امین آقایی فعال محیط زیست شهرستان داشته ایم که در ادامه می توانید مشروح این تبادل نظر را ببنید.

محمد امین آقایی فعال محیط زیست در تبادل نظر با خبرنگار ما دراین رابطه گفت: معدن های متعددی که در شهرستان تکاب وجود دارد اما این شهرستان جزو 32 شهرستان محروم کشور است. براساس قانون باید خسارت های ناشی از معادن به افراد بومی آن منطقه داده گردد و بخشی از مالیات صرف توسعه آن منطقه گردد، اما تا به امروز این امر صورت نگرفته است.

وی توضیح داد: بهره برداری غیر اصولی و اکتشافات معادن در روستا های تکاب باعث از بین رفتن طبیعت بکر می گردد.طبیعت تکاب پذیرش بالایی در گردشگری دارد. وجود چشمه های آب گرم جاذبه های منحصر به فرد این شهرستان به شمار میرود، اما اکتشافات معادن در نزدیکی این چشمه ها باعث از بین رفتن آنها می گردد.

مشروح این تبادل نظردر فیلم زیر مشاهده کنید:

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 10587

به "تخریب جاذبه های گردشگری تکاب با اکتشافات معادن" امتیاز دهید

1 کاربر به "تخریب جاذبه های گردشگری تکاب با اکتشافات معادن" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب جاذبه های گردشگری تکاب با اکتشافات معادن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید