تداوم آموزش افسران افغان در مسکو؛ 42 افسر دیگر در روسیه آموزش می بینند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در پی طرح مشترک آموزشی چین و آمریکا برای گروهی از دیپلماتهای جوان افغانستان، سفیر روسیه در کابل از آموزش درازمدت 42 افسر افغان در مسکو اطلاع داد.

تداوم آموزش افسران افغان در مسکو؛ 42 افسر دیگر در روسیه آموزش می بینند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، الکساندر مانتیسکی سفیر روسیه در کابل به خبرنگاران گفت: 42 افسر نظامی افغانستان ویزای روسیه را دریافت نموده و تا چند روز آینده به دانشگاه های نظامی مسکو اعزام خواهند شد.

مانتیسکی اضافه کرد: اعزام افسران نظامی افغانستان به مسکو بنابه درخواست وزارت دفاع این کشور از روسیه برای یاری به ارتش افغانستان اجرا شده و کابل هیچ هزینه ای را بابت این آموزشها پرداخت نخواهند کرد.

سفیر روسیه در کابل ادامه داد: این افسران برای شرکت در برنامه آموزشی 6 ساله به مسکو اعزام می شوند که سال اول آن زبان روسی و 5 سال دیگر را در زمینه مخابرات و فناوری اطلاعات ارتش آموزش خواهند دید.

سال گذشته نیز 75 نظامی افغانستان برای گذراندن دوره های آموزشی درازمدت به روسیه اعزام شده بودند.

این برنامه در حالی انجام می گردد که قرار بود گروهی از دیپلمات های جوان افغانستان براساس طرح مشترک آمریکا و چین در جهت آموزش در این دو کشور حضور پیدا نمایند، طرحی که به نظر می رسد هدفش ایجاد افغانستان جدید است.

براساس طرح مشترک آمریکا و چین، قرار بود گروه دیپلمات های جوان افغانستان در برنامه آموزشی دو هفته ای در آمریکا و پس از آن، برای آموزش دو هفته ای دیگر به چین سفر نمایند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2035

به "تداوم آموزش افسران افغان در مسکو؛ 42 افسر دیگر در روسیه آموزش می بینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم آموزش افسران افغان در مسکو؛ 42 افسر دیگر در روسیه آموزش می بینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید