تشدید تنش های سیاسی در تایلند همزمان با ادامه اعتراضات مخالفان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: تنش های سیاسی تایلند در حالی روز به روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد که مخالفان دولت قصد دارند طی روزهای آینده بانکوک پایتخت این کشور را به تعطیلی بکشانند.

تشدید تنش های سیاسی در تایلند همزمان با ادامه اعتراضات مخالفان

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ در حالی که مخالفان دولت تایلند تهدید نموده اند که در صورت عدم لغو انتخابات 2 فوریه شهر بانکوک را طی روزهای آینده به تعطیلی خواهند کشاند هواداران دولت نیز خواهان برپایی تظاهرات در حمایت از نخست وزیر در استان های مختلف شده اند.

بر اساس این گزارش مخالفان دولت تایلند ضمن رد پیشنهاد نخست وزیر برای برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در 2 فوریه خواهان استعفای دولت و تشکیل شورای مردمی برای برگزاری انتخابات شده اند.احزاب مخالف دولت تایلند از این مساله ترس و واهمه دارند که برگزاری انتخابات 2 فوریه بار دیگر منجر به پیروزی حزب حاکم گردد. هزاران نفر از معترضان تایلندی بار دیگر روز گذشته تظاهرات گسترده ای را برپا کردند.

به نظر می رسد بازارهای اقتصادی تایلند طی روزهای آینده تیز تحت فشار شدیدی قرار خواهد گرفت. ارزش بات پول ملی تایلند نیز روز آدینه به شدت کاهش یافت و به پایین ترین حد خود در برابر دلار آمریکا از فوریه 2010 میلادی رسیده است.شاخص سهام بورس تایلند نیز از اوایل نوامبر تاکنون بیش از 15 درصد کاهش داشته است. رهبر مخالفان تایلند نیز تاکید نمود، ما به تظاهرات خود تا دستیابی به پیروزی و موفقیت ادامه خواهیم داد و تسلیم نخواهیم شد.

نخست وزیر تایلند با درخواست مخالفان برای لغو انتخابات مخالفت نموده است. علی رغم کوشش های مخالفان دولت تایلند برای باز کردن پای ارتش در منازعات سیاسی فرماندهان ارتش هنوز در بحران سیاسی اخیر دخالت ننموده اند. ارتش تایلند در 81 سال گذشته 18 بار کودتا نموده است. تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق تایلند و برادر نخست وزیر کنونی در کودتای 2006 میلادی از قدرت استعفا داد.

نخست وزیر تایلند از حمایت اقشار فقیر روستایی در شمال و شمال شرق کشور برخوردار است ولی مخالفان دولت از بین اقشار متوسط و از مناطق جنوبی کشور هستند.یکی از رهبران مخالف دولت تایلند تاکید نمود، دو راهپیمایی دیگر در روزهای سه شنبه و پنج شنبه برگزار خواهد شد و تا روز 13 ژانویه شهر بانکوک به تعطیلی کشیده خواهد شد.

اعتراضات داخلی تایلند از نوامبر گذشته تاکنون ادامه یافته است. در جریان اعتراضات داخلی تایلند و درگیری مردم با نیروهای پلیس تاکنون 3 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شده اند.اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.

مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور عروسکی در دست برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد اقتصادی در خارج از تایلند زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 823

به "تشدید تنش های سیاسی در تایلند همزمان با ادامه اعتراضات مخالفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تنش های سیاسی در تایلند همزمان با ادامه اعتراضات مخالفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید