تعداد بازیکنان فعلی اسکایریم در استیم از استارفیلد بیشتر است!

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بازی استارفیلد (Starfield) جدیدترین عنوان عرضه شده از طرف شرکت بتسدا است که عملکرد خوبی در دنیای گیمینگ داشت. این بازی توانست یک تجربه ماجراجویی فضایی بسیار خاص را به کاربران ارائه دهد و کاری کند که دوست داران سبک نقش آفرینی و علمی تخیلی نیز به گیمینگ علاقه مند بشوند.

تعداد بازیکنان فعلی اسکایریم در استیم از استارفیلد بیشتر است!

نکته اصلی استارفیلد تبلیغات آن بود. این بازی زمانی که معرفی گردید توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. به علت اینکه استارفیلد قول داد که یک دنیا قابل گشت و گذار را به کاربران ارائه خواهد داد. مشکل اینجاست که استارفیلد زمانی که عرضه شد با چیزی که قول داده بود تفاوت نسبتاً زیادی داشت.

اول از همه تعداد بسیار زیاد ویدئوهای بازی بود که باعث می شد روند بازی خسته نماینده گردد. از طرفی دنیای بازی با وجود گسترده بودن یک دنیا بسیار گسترده را به کاربر ارائه نمی داد و به جای آن یک نقشه ساده بود که به چندین قسمت تقسیم شده و روی چندین سیاره پخش شده بود. به همین علت برای وارد شدن به یک سیاره شما باید به یک قسمت خاص آن می رفتید.

در زمان عرضه استارفیلد پیروزیت بسیار خوبی بدست آورد. به حدی که به پیروز ترین بازی در زمان عرضه شرکت بتسدا تبدیل شد و عملکرد بسیار خوبی داشت. با این حال با گذشت زمان و درک بیشتر این بازی، تعداد کاربران آن کمتر شده و حال در کامپیوتر تعداد این افراد کمتر از تعداد بازیکنان اسکایریم، یک بازی 12 ساله، شده است.

طبق اطلاعاتی که شرکت ولو (Valve) از فروشگاه محبوب خود در کامپیوتر منتشر نموده، تعداد کاربران حال حاضر بازی اسکایریم نزدیک به 15 هزار و 300 نفر است. حال اگر یک آمار 24 ساعته بگیرید، بیشترین تعداد این افراد به بیش از 25 هزار نفر هم می رسد. اگر شما تعداد کاربران نسخه واقعیت مجازی این بازی را نیز اضافه کنید، تعداد کاربران کلی اسکایریم بسیار زیاد خواهد شد.

در خصوص استارفیلد شرایط فرق دارد. تعداد بازیکنان این بازی در لحظه حدود 11 هزار و 500 نفر است که اگر شما یک آمار 24 ساعته بگیرید، متوجه خواهید شد که بیشترین تعداد کاربران بازی استارفیلد نزدیک به 24 هزار نفر است. در نتیجه تعداد کاربران این بازی از اسکایریم کمتر بوده که البته چندین علت مختلف دارد.

استارفیلد در حال حاضر هم یکی از پرفروش ترین عناوین تاریخ بتسدا است و در نتیجه هواداران بسیار زیادی دارد. در ابتدا نیز از لحاظ آماری استارفیلد عملکرد خیلی خوبی داشت ولی با گذشت زمان تعداد کاربران این بازی افت زیادی پیدا کرد. البته گفتنی است که وجود گیم پس و کنسول های ایکس باکس در این آمار تغییر نسبتاً زیادی ایجاد نموده است. به علت اینکه در کنسول های ایکس باکس شرایط متفاوت بوده و تعداد بازیکنان استارفیلد قطعاً از اسکایریم بیشتر است.

یکی از دلایل مهم تعداد کاربران بیشتر در پلتفرم استیم کاربران قدیمی است. به این شکل که بسیاری از افراد توانایی اجرای بازی استارفیلد را در دستگاه خود ندارند ولی به راحتی اسکایریم را اجرا می نمایند. از طرفی استارفیلد یک بازی نسبتاً سنگین بوده و منطقی است که روی دستگاه های زیادی اجرا نگردد. در نتیجه با توجه به قیمت بسیار خوبی که کنسول های بازی دارند، بیشتر افراد برای بازی کردن عناوین سنگین به سمت این دستگاه ها می روند.

چندی پیش نامزدهای برترین بازی سال اعلام شدند و بازی استارفیلد جزئی از آن ها نبود. این باعث تعجب افراد زیادی شد و از طرفی نبود این بازی در این فهرست احتمالش کم نبود. رقبای بازی استارفیلد به شدت قوی بودند و عملکرد بسیار خوبی در میان منتقدان و گیمرها داشتند. در نتیجه استارفیلد با رقبای بسیار قدرتمندی رو به رو بود که باعث می شد نبود آن در فهرست برترین عناوین سال چندان هم عجیب نباشد. در کنار رقبای قدرتمند عملکرد اولیه استارفیلد هم چندان قدرتمند نبود که روی روند پیشرفت این بازی تأثیر بسیار زیادی داشت.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1402 بروزرسانی: 30 آبان 1402 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 16933

به "تعداد بازیکنان فعلی اسکایریم در استیم از استارفیلد بیشتر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد بازیکنان فعلی اسکایریم در استیم از استارفیلد بیشتر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید