تعطیلات تیر ماه کجا برویم؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تعطیلات تقویم تیر 1401 هم مانند ماه های پیش، به گونه ای هستند که امکان برنامه ریزی یک سفر خوب را برای ما فراهم می نمایند و می توانیم با آنالیز روزهای آن، مقاصدی را برای خودمان معین کنیم.

تعطیلات تیر ماه کجا برویم؟

تیرماه سال 1401، غیر از آدینه ها، دو روز تعطیلی دیگر هم دارد که به این ترتیب می توانید با انتخاب مقصد مناسب، سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. با توجه به گرمای هوا، نمی توان هرجایی را به عنوان مقصد انتخاب کرد و این موضوع باعث می گردد که انتخاب های محدودتری پیش روی ما باشند. از این رو، در ادامه سعی نموده ایم شهرها و استان هایی از ایران را معرفی کنیم که به نسبت سایر منطقه ها هوای خنک تری دارند و برای سفر در تابستان مناسب هستند. با خبرنگاران همراه باشید تا بدانیم تعطیلات تیر ماه کجا برویم.

استان گلستان

جنگل دنیا نمای گرگان

دنیا نما، در 60 کیلومتری جنوب شرقی کردکوی قرار گرفته و فاصله اش تا گرگان حدود 85 کیلومتر است. فصل بهار و تابستان، آب و هوای بسیار خوبی را می توانید در اینجا حس کنید، از این رو برای اینکه بدانید تعطیلات تیر ماه کجا برویم جنگل دنیا نما را به شما پیشنهاد می کنیم.

ترکمن صحرا

ترکمن ها مراسم ویژه ای برای عید قربان دارند و تقریبا مانند عید نوروز، کارهای ویژه ای را انجام می دهند. از تمیز کردن خانه گرفته تا پوشیدن لباس نو بخشی از کارهایی است که در روز عید قربان انجام می دهند. بنابراین، ارزشش را دارد که با وجود هوای گرم ترکمن صحرا، از نزدیک مراسم عید قربانشان را ببینید و از مهمان نوازی شان شگفت زده شوید.

استان مازندران

فیلبند

علاوه بر طبیعت زیبا و آب و هوای بکری که در فیلبند وجود دارد، منظره زیبای اقیانوسی از ابرها هم مجذوب کنندهیت های این منطقه را بیشتر می نماید و یکی از اصلی ترین دلایل سفر توریستان به فیلبند است. اگر به تماشای های مازندران علاقه دارید، بهترین جاهای تماشای شهر نور را بخوانید.

آلاشت

آلاشت در گذشته یک روستا بوده، اما با بزرگ شدن و توسعه پیدا کردنش همراه با تاسیس شهرداری در آن، به شهر تبدیل می گردد. آلاشت هم در مجموع آب و هوای سردی دارد و به همین علت، مناسب ترین زمان برای سفر به آن، فصول گرم سال مانند بهار و تابستان هستند.

قله دماوند

قله دماوند هم به سبب موقعیت جغرافیایی و هوای خنکی که در فصول گرم دارد، انتخاب خوبی برای تعطیلات تیر 1401 است. طی این تعطیلات هم اگر بدن آماده ای دارید، می توانید برنامه یک کوهنوردی خوب و صعود را برای خود تعیین کنید و به آن دست یابید.

استان گیلان

داماش

یکی از مجذوب کننده ترین مواردی که سبب ورود توریست به آن می گردد، گل سوسن چلچراغ است. این گل، فرم و ویژگی های خاصی دارد و گونه نادر و کمیابی است که قدمتی دیرینه هم دارد. بسیاری از توریستان، فقط برای تماشا این گل به روستای داماش می فرایند.

استان خراسان شمالی

بجنورد نسبتا آب و هوای خنک تری هم دارد. با توجه به این موضوع، تقریبا از نظر آب و هوایی در تعطیلات تیر 1401 هم خیالتان راحت است. این را از قلم نیاندازید که آب و هوای بجنورد، نسبت به بیشتر شهرهای دیگر خراسان شمالی خنک تر است.

استان تهران

اگر می خواهید کمی از گرما دور شوید و از خنکی هوا لذت ببرید، بهتر است که به ارتفاعات تهران بروید. البته که آنجا هم شاید خیلی خنک نباشد و آن انتظاری را که دارید برآورده نسازد، با این حال، به نسبت خنک تر است. غیر از ارتفاعات، می توانید از آبشارهای تهران و اطراف آن هم تماشا کنید.

استان چهارمحال و بختیاری

کوهرنگ

کوهرنگ یکی از شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری است که هم از نظر طبیعی و هم از نظر فرهنگی می توانیم در آن جاذبه های مختلفی را ببینیم و از آن ها بازدید داشته باشیم. از غار یخی چما گرفته تا چشمه ها و رودخانه ها و روستاهای متعدد و مختلفی که در این شهرستان هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا جاهای دیگر ایران تماشا این ییلاق را از دست ندهید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 13032

به "تعطیلات تیر ماه کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات تیر ماه کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید