شرح استاندار تهران درباره آتش سوزی های اخیر بوستان های پایتخت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، استاندار تهران درباره آتش سوزی های اخیر در بوستان های تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

شرح استاندار تهران درباره آتش سوزی های اخیر بوستان های پایتخت

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه برگزاری پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد آتش سوزی های اخیر بوستان ها در تهران، گفت: در اوایل سال جاری بارندگی های خوبی داشتیم و همین امر سبب رشد علف های هرز در مراتع و بوستان های تهران شده است که با افزایش گرمای هوا و شدت تابش آفتاب بعضا به صورت سهوی آتش سوزی هایی شکل می گیرد.

وی ادامه داد: البته مواردی از آتش سوزی ها نیز به صورت عمدی اجرا شده که مسببان حادثه دستگیر شده اند. البته این آتش سوزی ها در مجموع حدود 25 مورد بوده که حدود سه تا چهار مورد آنها عمدی بوده که قطعا مسببین به مجازات خود خواهند رسید.

وی تاکید نمود: عمده آتش سوزی ها بر اثر به جامانده ضایعات پلاستیکی است که انتظار می رود شهروندان در مورد رها کردن این ضایعات در طبیعت دقت نظر را داشته باشند. خوشبختانه آمادگی لازم در دستگاه ها برای نظارت و مقابله با این موارد نیز شکل گرفته است.

وی همچنین گفت: برای اتخاذ تدابیر لازم جهت ایجاد آمادگی آحاد جامعه و دستگاه های ذیربط این جلسه تشکیل شد و در راستای آن دستگاه هایی همچون هلال احمر، آب منطقه ای، آبفا، مسکن و شهرسازی، شهرداری و موسسه ژئوفیزیک گزارش هایی ارائه کردند.

وی اضافه کرد: دستگاه های مختلف وظایف خاصی را عهده دار هستند که بر اساس تقسیم کار ملی و استانی که در قانون پیش بینی شده هر یک از آنها باید وظایف خود را اجرا نمایند. البته مقرر شد این دستگاه ها بار دیگر وظایف خود را مرور و احصا نمایند و در این راستا علاوه بر ارائه گزارش اقدامات خود، نیازمندی های خود را نیز اعلام نمایند.

وی ادامه داد: مقرر شد هلال احمر برای آموزش های همگانی، اسکان اضطراری و سایر وظایف خود از ظرفیت ها و امکانات دستگاه های دیگر استفاده کند. همچنین خوشبختانه با دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه نسبت به تامین اقلام پایگاه های هلال احمر اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه تامین آب شرب در مواقع اضطراری نیز تا سرانجام سال جاری 102 مخزن آب اضطراری برای مواقع بحران مورد بهره برداری قرار می گیرد و مابقی آنها نیز تا سرانجام سال 1403 تامین و به بهره برداری می رسند.

استاندار تهران تاکید نمود: بناهایی همچون 16 بیمارستانی که در خط گسل زلزله قرار گرفته اند توسط دانشگاه های علوم پزشکی مقاوم سازی و یا جایگزینی بیمارستان ها انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر وجود نگرانی در مورد 3200 هکتار بافت فرسوده در تهران اضافه کرد: پیشنهاد است که هر چه سریع تر نوسازی بافت های فرسوده در دستور کار قرار گیرد و مقرر شده گزارشی در مورد اقدامات این حوزه در این جلسه ارائه گردد و تا نوسازی بافت های فرسوده، مقاوم سازی آنها انجام گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 3367

به "شرح استاندار تهران درباره آتش سوزی های اخیر بوستان های پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح استاندار تهران درباره آتش سوزی های اخیر بوستان های پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید