تکمیل خانه فرهنگ بیرجند نیازمند بیش از یک میلیارد تومان اعتبار

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرڪل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تکمیل خانه فرهنگ بیرجند نیاز به یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار دارد که استانداری خراسان جنوبی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول هایی برای تکمیل آن داده اند.

تکمیل خانه فرهنگ بیرجند نیازمند بیش از یک میلیارد تومان اعتبار

ناصر نبی زاده، امروز چهارشنبه 13 آذر، در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه آثار اساتید همزمان با افتتاح نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود با اشاره به نقش هنر در اشاعه فرهنگ رضوی اظهار کرد: فرهنگ و معارف رضوی سرشاراز غنای الهی و علمی است و بیان این معارف به شیوه زیبا و به شکل مناسب مسیری است ڪه هنرمندان پیمودند و بهترین آنها هنرمندان خوشنویس هستند.

مدیرڪل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هنرمندان خوشنویس توانسته اند ڪلام معصومین(ع)، معارف دینی و ڪلام امام رضا(ع) را زیبا به تصویر کشانده و تدوین ڪنند و در مقابل دید همگان قرار دهند.

به گزارش خبرنگاران، وی ادامه داد: مطمئنا این ڪلام غنی و پر بار معصومین(ع) به شکلی زیبا در دل و جان مردم می نشیند و تاثیر خود را دارد.

نبی زاده یادآور شد: نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره ملی رضوی ڪه در نگارخانه شهرداری بیرجند با حضور اساتید ڪشوری و استانی افتتاح شده است یکی از دو تا نمایشگاه جنبی خوشنویسی رضوی است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره ڪه مورد داوری قرار گرفته ارائه شده است، ادامه داد: به این جشنواره آثاری از اساتید خوشنویس سراسر ڪشور ارسال شده است ڪه 70 اثر آن از 60 هنرمند به بخش نمایشگاهی راه پیدا ڪرد.

مدیرڪل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان ڪرد: از میان 70 اثر برگزیده شده 26 اثر به صورت برجسته توسط داوران انتخاب شده است ڪه در مراسم اختتامیه از آن ها تجلیل خواهدشد.

وی ادامه داد: نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره ملی خوشنویسی اساتید ڪشوری از 13 آذرماه به مدت یک هفته برای بازید علاقمندان در نگارخانه شهرداری بیرجند دایر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امروز نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود نیز افتتاح شد و به عنوان جزئی از خانه فرهنگ بیرجند از سال 90 تا 98 تکمیل شده است.

نبی زاده یادآور شد: برای ساخت نگارخانه 200 میلیون تومان و برای تجهیز آن براساس استانداردها نیز 50 میلیون تومان هزینه شده است که امیدواریم محل مناسبی برای نمایش آثار هنرمندان باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1609

به "تکمیل خانه فرهنگ بیرجند نیازمند بیش از یک میلیارد تومان اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل خانه فرهنگ بیرجند نیازمند بیش از یک میلیارد تومان اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید