ثبت سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر در سامانه ثبت اشیای تاریخی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، ثبت سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر در سامانه ثبت اشیای تاریخی صورت می گیرد.

ثبت سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر در سامانه ثبت اشیای تاریخی

نصرالله ابراهیمی، معاون میراث فرهنگی استان بوشهر اظهار کرد: کلیسای گریگوری یکی از آثار تاریخی با اهمیت و شاخص شهر بوشهر است که برای پایش و آماده سازی به منظور بازدید علاقمندان مورد پاکسازی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پوشش گیاهی و رویش درخت در حیاط و محوطه این کلیسا موجب آسیب رساندن به این بنا می شد که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی بندر بوشهر کار پاکسازی و ساماندهی آن انجام شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر افزود: سنگ قبرهایی که مربوط به این کلیسا بود در سالهای گذشته جمع آوری شده و در اتاقی نگهداری میشد و با توجه به اینکه شرایط حفاظت پایدار را نداشتند با رعایت تمامی ضوابط انتقال اشیای تاریخی، برای تمیزکاری و قارچ زدایی به موزه منطقه ای خلیج فارس انتقال داده شد که در کارگاه بازسازی این موزه با اتمام مراحل پاکسازی، کار مستندنگاری و ثبت در سامانه ثبت اشیای تاریخی برای تک تک سنگ قبرها انجام خواهد گرفت.

ابراهیمی در خاتمه یادآور شد: این سنگ ها با ثبت و شماره گذاری دوباره در کلیسا جانمایی می شود تا پس از انجام مراحل پایش، زمینه بازدید برای علاقمندان فراهم شود.

کلیسای گریگوری بوشهر با شماره 6514 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: همگردی
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11405

به "ثبت سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر در سامانه ثبت اشیای تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر در سامانه ثبت اشیای تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید