آشنایی با جاذبه های دیدنی جزیره هاینان در جنوب چین

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، جزیره هاینان جنوبی ترین استان کشور چین بوده و پس از تایوان به عنوان دومین جزیره بزرگ این کشور نیز شناخته می گردد. همچنین جزیره هاینان بزرگترین جزیره اقیانوس و کوچکترین استان چین نیز می باشد. این جزیره با توجه به موقعیت قرارگیری آن برخلاف بسیاری از بخش های کشور چین دارای آب و هوایی استوایی و سواحلی برای استراحت می باشد. ما نیز در این مطلب قصد داریم تا جاذبه های جزیره هاینان چین را به شما معرفی نماییم پس با تور چین همراه شوید.

آشنایی با جاذبه های دیدنی جزیره هاینان در جنوب چین

شن های ساحلی سفید

به طور طبیعی یکی از جاذبه های جزیهر هاینان چین خط ساحلی آن بوده که هر روز نیز گسترش می یابد. سانیا (Sanya) یک منطقه ساحلی در نوک جنوبی این جزیره می باشد که از سه بخش دادونگهای (Dadongha)، خلیج سانیا (Sanya Bay) و خلیج یالوگ (Yalong Bay) تشکیل شده که تمامی آن ها در لیست سواحل چین قرار دارند. مقامات در جهت استفاده راحت و قابل دسترس برای مردم برخی از سواحل این منطقه را عمومی و آزاد قرار داده تا در صورتی که شما در یک هتل 5 ستاره اقامت ندارید نیز بتوانید از ساحل شن های سفید لذت ببرید.

جزیره هاینان یک پارک آتشفشانی دارد

یک خط خوشه ای از 40 آتشفشان در منطقه از جزیهر هاینان وجود داشته که در حال حاضر به آن پارک زمین شناسی جهانی آتشفشان های خوشه ای هایکو (Haikou) می گویند. اینجا یکی از جاذبه های جزیره هاینان بوده و برخی از مردم هنوز در دو روستای ساخته شده از گذازه ها زندگی می نمایند. خانه های این افراد از سنگ های آتشفشانی ساخته شده است. علاوه بر این شما می توانید از غارهای گدازه ای که در اثر فعالیت های آتشفشانی به وجود آمده اند دیدن نموده و به سمت لبه دهانه های آتشفشانی بروید.

روی دیگری از فرهنگ چینی در سانیا

ساکنان جزیره هاینان از لحاظ تاریخی دسته ای متنوع بوده که دارای 36 گروه اقلیت می باشند. این موضوع باعث شده تا پارک ها، موزه ها و بسیاری موارد متنوع دیگر برای این اقلیت ها به وجود آید. 2 مورد از برجسته ترین اقلیت های جزیره هاینان یکی از قدیمی ترین آن ها می باشد. این روستا که بیش از 600 زمین فوتبال می باشد بسیاری از نمایشگاه ها را در خصوص یادگیری فرهنگ این مردم برگزار می نماید. اینکه آن ها چطور روی صورت های خود نقاشی می کشند، آداب و رسوم آن ها و نحوه لباس پوشیدنشان و حتی شما می توانید یک اجرای زنده از مراسم سنتی آن ها را به عنوان جاذبه های جزیره هاینان مشاهده نمایید.

اقامت لوکس با بودجه ای مقرون به صرفه

اغلب کشورهایی که در مناطق گرمسیری قرار گرفته اند دارای هتل هایی بوده که فضایی جذاب و لوکس را برای مهمانان خود فراهم می نماید. نکته جالبی که در این خصوص وجود دارد علاوه بر اینکه جزیره هاینان دارای آب و هوایی گرمسیری می باشد اما شما می توانید بدون پرداخت هزینه بسیار زیاد از خدماتی لوکس بهره مند شوید. این یکی از جاذبه های جزیره هاینان بوده که در آن شما می توانید یک اتاق بزرگ با آشپزخانه و استخر شنا را در هتل 5 ستاره رافلز هاینان (Raffles Hainan) تنها با 145 دلار دریافت نمایید. واقعیت این است که پرواز به جزیره هاینان نسبتا ارزان بوده و این دلیل خوبی است که شما اقامتگاه خود را در سطحی بالاتر انتخاب نمایید.

شهر قدیمی هایکو و فرهنگ قدیمی چای

وقتی رو به شمال این جزیره می روید گویی در زمان به عقب بر می گردیم. به وسیله جاده های مخروطی هایکو که ترکیبی از تاثیرات متمایز آسیایی و اروپایی در اثر استعمار چین می باشد عبور نموده و با حرکت در خیابان های کوییلو (Qilou) تصویر کاملی از شهر هایکو را مشاهده خواهیم کرد. شهر قدیمی هایکو یکی از جاذبه های جزیره هاینان بوده که فرهنگ چای در آن بسیار قدیمی می باشد. چایخانه هایی که مردان میانسال با کلاه در جلوی آن نشسته و این بخشی از زندگی روزمره آن ها می باشد. این چایخانه ها که به باباچایخانه شهرت دارد تصویری دقیق از زندگی سنتی مردم این منطقه را به نمایش می گذارد.

تنها جزیره محافظت شده میمون ها

یکی از جاذبه های جزیره هاینان بازدید از جزیره میمون های می باشد. این منطقه ای حفاظت شده با نزدیک به 2 هزار میمون می باشد که در جزیره میمون های نانوان (Nanwan) زندگی می نمایند. این منطقه توسط دولت محافظت شده و در حدود 95 درصد از سطح آن توسط گیاهان پوشیده شده است. برای ورود به این جزیره و بازدید می توانید از تله کابین بهره ببرید که بیش از 2 کیلومتر طول داشته و از روی دریا عبور می نماید. این طولانی ترین طناب در کشور چین است که از روی اقسانوس عبور نموده است.

منبع: www.hetravelintern.co

منبع: الی گشت
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 249

به "آشنایی با جاذبه های دیدنی جزیره هاینان در جنوب چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های دیدنی جزیره هاینان در جنوب چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید