جاذبه های گردشگری شهر رودخانه ای بریزبن در استرالیا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، شهر رودخانه ای بریزبِن یکی از مناطق دست کم گرفته شده استرالیا بوده و برای کسانی که عاشق غذا و آسمان های همواره آبی هستند یک مقصد ایده آل به شمار می رود. شاید بریزبن خیلی از سواحل زیبا فاصله نداشته باشد اما فضای شلوغ شهری را به خوبی می توانید در آن لمس کنید. در اینجا برای هر کسی چیزی پیدا می گردد. در ادامه مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر بریزبن را به شما معرفی خواهیم کرد.

جاذبه های گردشگری شهر رودخانه ای بریزبن در استرالیا

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

1. ساوت بنک

ساوت بنک (Southbank) باید اولین ایستگاه هر بازدیدنماینده ای باشد که به بریزبن می آید. می توانید آن را در مرکز شهر به راحتی پیدا کنید. در اینجا ساحلی زیبا، باغ ها، رستوران ها، کافه ها و یک سینما وجود دارد و چرخ و فلک معروف بریزبن را نیز در همین ناحیه می بینید. تماشای شهر چراغانی شده در شب از بالای این چرخ و فلک تجربه جالبی خواهد بود. معمولاً برنامه های تئاتر و اجراهای مختلف هم در اینجا برگزار می گردد و می توانید از کلاس های ورزشی رایگان، ورکشاپ های هنری بچه ها و سینماهای فضای باز نیز بهره ببرید.

2. گوما

توقف بعدی، گالری هنر مدرن گوما (GOMA) خواهد بود که در فاصله اندکی از ساوت بنک قرار گرفته است. در اینجا نمایشگاه های موقتی بسیاری برگزار شده و معمولاً هنرمندان مشهوری از استرالیا و سایر کشورها در آن حضور دارند. تخصص اصلی گوما در چیدمان های هنری بوده و معمولاً هر اتاق به شما تجربه ای متفاوت را نشان می دهد. شاید جذاب ترین بخش این جاذبه برای بازدیدنمایندگان رایگان بودن بازدید باشد!

3. کوه کوتا

کوه کوتا (Cootha) بدون شک زیباترین مناظر کل شهر را پیش چشمان شما به نمایش می گذارد. بندر را می توان از دور دست ها تماشا کرد و نور شبانه شهر نیز چیزی نیست که بتوان از دست داد. یکی از بهترین کارها در یک روز آفتابی، پارک کردن پای کوه و پیاده روی یکی از چندین جهت آن تا بالا و لذت بردن از مناظر زیبای اطراف است. نقاط زیادی برای پیک نیک تعبیه شده اند. دیدن پانورامای بریزبن همان طور که بالا و بالاتر می روید، جالب و دیدنی خواهد بود.

4. پارک نیو فارم و پاورهاوس

پاورهاوس (Powerhouse) یک نیروگاه قدیمی است که به یک تئاتر تبدیل شد. می توانید در اینجا یک نمایش کمدی را تماشا کنید یا به دیدن بعضی از نمایشگاه های هنری بروید. اگر به دنبال گزینه ای بدون برچسب قیمت بودید، پیشنهاد ما پیک نیک در پارک نیو فارم (New Farm) در کنار پاورهاوس است. در اینجا می توانید از مناظر زیبای شهری لذت برده و باغ های گل را ببینید. اگر می خواستید اندکی از آفتاب گرمی بخش بریزبن روی پوستتان لذت ببرید، اینجا مقصد مناسبی محسوب می گردد.

5. خرید کردن در خیابان جیمز

بعد از توقف در باغ های کنار رودخانه ای نیو فارم، به سمت خیابان جیمز رفته و بعد از 10 دقیقه پیاده روی، به جهانیی پر از فروشگاه و مرکز خرید وارد شوید. در این خیابان بهترین گزینه های مد، طراحی و سلیقه های امروزی استرالیا را می بینید. در جیمز، رستوران های لوکس و مجللی هم پیدا می شوند. اگر شما هم برای خرید سفر می کنید، نباید این منطقه خرید مهم را فراموش کنید.

6. استرادبروک آیلند شمالی

استرادبروک آیلند شمالی (North Stradbroke Island) که توسط مردم محلی استرادی هم خوانده می گردد، یک بهشت ماورایی و زیبا بوده که با یک سفر قایقی کوتاه از مرکز بریزبن می توانید به آن برسید. سواحل شن سفید اینجا با آب های زلال و فیروزه ای، چیزی نیستند که به سادگی بتوان نادیده گرفت. گردش در این جزیره یک سفر یک روزه محسوب شده و برای غذا هم می توانید برگرهای لذیذ سیلندر بیچ (Cylinder Beach) را که در پشت تپه قرار گرفته امتحان کنید.

7. ایت استریت مارکتس

ایت استریت مارکتس (Eat Street Markets) جایی است که بهترین و ماهرترین آشپزهای بریزبن دور هم جمع شده اند تا در آدینه و شنبه شب ها خلاقیت های لذیذشان را در پشت ون ها به فروش برسانند. جمعیت زیادی از این افراد از نقاط مختلف جهان به اینجا می آیند؛ از دونات های ژاپن گرفته تا سالادهای سالم و تازه برای گیاه خوارها در این بازار پیدا می گردد. ایت استریت برای هر شکم گرد واقعی جزو واجبات سفر محسوب می گردد.

8. صخره نوردی در کانگرو پوینت

برای هر کسی که احتیاج به اندکی فعالیت ورزشی و هیجان دارد، صخره های کانگرو پوینت (Kangaroo Point) را پیشنهاد می کنیم. این نقطه یکی از مناطق محبوب سنگنوردان بوده و با مناظر خیره نماینده و حیرت انگیزش شما را مسحور می نماید. توصیه می کنیم به هیچ عنوان این ورزش هیجان انگیز را نادیده نگرفته و از آدرنالین بالای آن لذت ببرید!

9. بازارهای محصولات دهقانی جان پاور

چهارشنبه ها در میدان آنزاک (Anzac)، شنبه ها در پاورهاوس و یکشنبه ها در میچلتون و مانلی (Michelton and Manly) می توانید بازارهای محصولات دهقانی جان پاور (Jan Power) را پیدا کنید. تمام محصولات این بازارها تازه و فصلی هستند و مشتریان با خریدشان از کسب و کارهای محلی حمایت می نمایند. بهترین جا برای خرید ناهار یا محصولاتی خوشمزه و تازه برای شام خانگی این بازار خواهد بود.

10. موزه بریزبن

این موزه در یکی از ساختمان های قدیمی و ارزشمند بریزبن قرار داشته و در سال 2013 بعد از توسعه مجدد، دوباره به روی عموم باز شد. موزه بریزبن در بالاترین طبقه ساختمان شهرداری بوده و در مساحت اندکی که دارد عظیم ترین داستان های تاریخ این شهر را جای داده است. نمایشگاه های مدرن و عالی آن بسیار دیدنی هستند. جدای از تجربه ای که در موزه به دست می آورید، تماشای مناظر شهری، گنبد مسی و برج ساعت ساختمان نیز به هیجانات این جاذبه اضافه می نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6537

به "جاذبه های گردشگری شهر رودخانه ای بریزبن در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری شهر رودخانه ای بریزبن در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید