جبران 4 اشتباه مربوط به سلامت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، این یک وسوسه است که وقتی حس کردید دارید بهتر می شوید درمان را قطع کنید. اما اینکه دیگر احساس بیماری نمی کنید به این معنی نیست که تمام باکتری ها از بین رفته اند....

جبران 4 اشتباه مربوط به سلامت

من دوره درمان انتی بیوتیکم را تمام ننموده ام.

این یک وسوسه است که وقتی حس کردید دارید بهتر می شوید درمان را قطع کنید. اما اینکه دیگر احساس بیماری نمی کنید به این معنی نیست که تمام باکتری ها از بین رفته اند.

و احتمال بیماری مجدد شما افزایش می یابد. اینکه اخرین قرص هاتان را نخورید اشتباه است چون در مسئله مقاومت به آنتی بیوتیک سهیم می شوید.

اما چرا مقاومت به انتی بیوتیک بروز می نماید؟ در روزهای ابتدائی، دارو فقط ضعیف ترین باکتری ها را از بین می برد. و با تمام نکردن کل دوره، شما باکتری های قوی تر را رها می کنید، این باکتری ها بعدا به انتی بیوتیک هایی معمولی مقاوم می شوند.

چه باید کرد؟

اگر دو روز است که مصرف را قطع نموده اید دوباره درمان را آغاز کنید تا دوره درمان کامل گردد. اما اگر یک هفته یا بیشتر است خودتان را به دردسر نیاندازید زیرا باکتری هایی که به جای مانده اند ممکن است که تغییر ژنتیکی نموده باشند و با مصرف دوباره دارو فقط انها را مقاوم می کنید.

اگر درمان را قطع نموده اید به این علت که اثرات جانبی بدی، مثل حالت تهوع یا اسهال را در شما ایجاد می نمایند داروها را با غذا مصرف کنید(البته در صورتی که از این کار منع نشده باشید). اگر این کار یاریی نکرد به دکترتان خبر دهید او می تواند دارو یا دوز ان را عوض کند.

خوب است بدانید: انتی بیوتیک ها بعضی از باکتری های مفیدی را که به طور عادی در دستگاه گوارشی وجود دارند را هم می کشد و همین باعث عوارض جانبی مثل اسهال و ناراحتی شکمی می گردد..... انتی بیوتیک می تواند باعث عفونت های قارچی هم بگردد زیرا تعادل PH را در واژن به هم می زند. اگر شما عفونت قارچی دارید این موضوع را به دکترتان بگوئید تا در طول درمان با انتی بیوتیک کرم ضد قارچ هم تجویز کند.

من با گوش پاک کن گوشم را پاک کردم و الان گوشم درد می نماید.

به احتمال زیاد مجرای گوشتان خراشیده شده است و این معمولا به خودی خود خوب می گردد اما اگر احساس می کنید .... ممکن است چرک گوشتان را چه باید کرد؟

خیلی خوب است که پزشک یا یک متخصص گوش و حلق و بینی شما را ببیند. اگر شما بخشی از گوشتان را خراشیده باشید و ان بخش در حال عفونت باشد دکتر ممکن است برای شما قطره گوشی انتی بیوتیک تجویز کند. و اگر چرک یا تکه ای از گوش پاک کن در گوشتان گیر نموده باشد دکتر (البته بهتر است که متخصص گوش و حلق و بینی باشد) ان را از گوشتان به دقت خارج می نماید. نشانه هاتان را کنترل کنید ممکن است احتیاج داشته باشد تست شنوایی بدهید. اگر شما اندودرم گوشتان را پاره نموده باشید خودش خوب می گردد اما خوب است دکتر ان را چک کند تا از بهبود ان مطمئن گردد. به ندرت محتمل است که خوب نگردد یا اعصاب صورت شما اسیب دیده باشند یا شنوایی شما به شدت کاهش یابد در این صورت باید جراحی کنید.

خوب است بدانید:

واقعا احتیاجی نیست داخل گوشتان را تمییز کنید. .... یاری می نماید گرد و غبار وارد مجرای داخلی گوشتان نگردد. دکتر دارات می گوید: اگر گوشتان می خارد یا شما را به زحمت انداخته است از قطره هایی مثل .... بهره ببرید که هم چرک ها را در خود حل می نماید هم به بیرون راندن ان یاری می نماید. می توانید قطره مخصوص به خودتان را بسازید به نسبت مساوی از هیدروژن پراکسید و اب گرم معمولی را با هم مخلوط کنید.

سرتان را به یک طرف خم کنید با قطره چکان پزشکی 5 قطره از ان را به گوشتان بریزید. 1 یا 2 دقیقه صبر کنید و اجازه دهید تا چرک ها نرم و روان شوند سپس سرتان را به سمت دیگر برگردانید تا مایع به سینک طرفشویی یا روی دستمال بریزد.

فراموش نموده ام قرص های ضد بارداریم را مصرف کنم.

چه باید کرد؟ اگر از قرص های ترکیبی استروژن و پروژسترون استفاده می کنید به محض اینکه به یادتان امد ان را بخورید(حتی می توانید در یک روز دو تا بخورید)

خوب است بدانید: اگر اغلب فراموش می کنید که قرص هاتان را بخورید با دکترتان در خصوص روش های دیگر پیشگیری از بارداری صحبت کنید که به یاد اوری روزانه احتیاج نداشته باشد. حلقه های واژینال (که ماهانه باید تعویض شوند) و IUD (که حداقل 12 سال می توان از ان استفاده کرد) جایگزین های مناسبی است.

من برای سردرد استامینوفن خورده بودم بعد متوجه شدم که قرص سرماخوردگی ام هم حاوی استامینوفن است.

اگر یکبار میزان زیادی استامینوفن مصرف کنید معمولا مشکل خاصی ایجاد نمی گردد اما تکرار دوزهای بالای استامینوفن منجر به سمیت کبدی می گردد. حداکثر دوزی روزانه در بزرگسالان 4000 میلی گرم است یعنی 8 قرص 500 میلی گرمی.

چه باید کرد؟

نگران نباشید و تا انتها روز داروی دیگری مصرف نکنید....نشانه های اسیب کبدی معمولا در دراز مدت بروز می نماید و احتمال اینکه نشانه های(کاهش اشتها، تهوع و استفراغ) ان با بیماری های دیگری مثل انفولانزا وجود دارد.اگر احساس بیماری می کنید بهتر است به دکترتان یا مرکز مسمومیت های دارویی زنگ بزنید. اگر بیش از 4000 میلی گرم استامینوفن در یک روز مصرف کردید حتی اگر نشانه ای از مسمومیت هم نداشتید به بیمارستان بروید ممکن است برای جلوگیری از اسیب های جدی کبدی به اقدامات درمانی احتیاج داشته باشید.

در دفعات بعد قبل از مصرف داروهای OTC (بدون نسخه) ضد سرفه و سرماخوردگی و حتی خواب اور ها ماده موثره ان را به دقت نگاه کنید و مطمئن شوید که فراورده دیگری که حاوی این مواد باشد را مصرف ننموده اید.

خوب است بدانید:

اگر شما الکلی هستید دوز توصیه شده هم می تواند برایتان مضر باشد زیرا الکل هم سمیت کبدی می دهد.در افراد الکلی حداکثر دوز 2600 میلی گرم است. البته می توانید با دکترتان در خصوص داروهای ضد درد دیگری که برای شما بهتر است مشورت کنید.

منبع:سلامت نیوز

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت : hasantaleb

منبع: راسخون
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9658

به "جبران 4 اشتباه مربوط به سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبران 4 اشتباه مربوط به سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید