حقایقی جالب و عجیب از فیلم های قدیمی جهان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در این گزارش حقایقی جالب از فیلم های کلاسیک هالیوود را بخوانید.

حقایقی جالب و عجیب از فیلم های قدیمی جهان

به گزارش خبرنگار ، هیچ چیز بهتر از این نیست که در آخر هفته ها در دستتان پاپ کورن بگیرید و به تماشای یک فیلم سینمایی کلاسیک خوب بنشینید. این کار نه تنها خاطرات قدیمی مرتبط با فیلم را دوباره به ما یادآوری می کند، بلکه به نوعی به ما الهام می بخشد.

اما حتی پس از چندین بار تماشای آثار کلاسیک و قدیمی هالیوود، ما اغلب واقعیت های پنهان و عجیب مربوط به فیلم های مورد علاقه خود را نمی دانیم. در این گزارش لیستی از جالب ترین و عجیب ترین حقایقی که احتمالاً چیزی از آن ها نمی دانید تهیه کرده ایم.

فراتر از یک صحنه مبارزه

فیلم چه بر سر بیبی جین آمد؟ بدون شک یکی از بهترین فیلم های هالیوود است. ما در این داستان، هم بت دیویس و هم جوآن کرافورد را دوست داشتیم، اما چیزی که بیشتر مردم نمی دانند این است که این دو نفر در لباس بازیگری با یکدیگر جدال ها و درگیری های زیادی داشته اند. کرافورد و دیویس معمولا سعی می کردند زمانی که به صورت مشترک در صحنه ای از فیلم حضور داشتند، یک دیگر را مورد آزار قرار دهند.

تنبیه بازیگران کودک

این مورد احتمالا حقیقت عجیبی است. زمانی بود که یک بازیگر کودک در هالیوود به دلیل انجام حرکات اضافه مجازات می شد.

نقشه ب

در فیلم پرندگان آلفرد هیچکاک کارگردان قصد داشت از پرنده ای ساختگی استفاده کند که به شخصیت اصلی فیلم گره خورده و به سمت او پرتاب شود. اما این طرح مسئله ای را حل نکرد و کارگردان مجبور شد به جای آن از پرندگان واقعی استفاده کند!

زنبق های مزرعه

فیلم زنبق های مزرعه از نظر بسیاری یک کلاسیک کالت است، اما آنچه شما نمی دانید این است که بودجه این فیلم سینمایی بسیار پایین بود. به همین دلیل بازیگر نقش اصلی سیدنی پوآتیه، بخشی از دستمزد خود را دریافت نکرد؛ و مهمترین قسمت کل این رویداد، برنده شدن جایزه اسکار از طریق پوآتیه بود.

هزینه هایی که برای ساخت کلئوپاترا صرف شد

همه ما قبول داریم که کلئوپاترا یک فیلم سودآور نبود. میلیون ها دلاری که کمپانی فاکس قرن بیستم برای این فیلم خرج کرد، به سود نرسید. بودجه اولیه اختصاص یافته به فیلم حدود 5 میلیون دلار بود، اما بودجه واقعی مورد استفاده سازندگان فیلم تقریبا 10 برابر بیشتر از این بود!

قد جعلی

اینکه بسیاری از بازیگران از کفش های مخصوصی استفاده می کنند که بلندتر از حد واقعی آنهارا نشان می دهد بر کسی پوشیده نیست. از رابرت داونی جونیور گرفته تا چندین بازیگر مشهور دیگر این کار را انجام داده اند. همفری بوگارت هم از این قاعده مستثنی نبود. در فیلم کازابلانکا جعبه ای به او داده شد تا روی آن بایستد و روی بالش می نشست تا بلندتر از بازیگر مقابلش، اینگرید برگمن به نظر برسد. عکس بالا مربوط به فیلم سینمایی مرد ایرلندی در سال 2019 است.

شکستگی دنده

بیشتر بازیگران بزرگ از نحوه رفتارشان برای ارائه عملکرد بسیار واقع گرایانه در فیلم ها استفاده می کنند اما برخی از بازیگران در این کار کمی افراط هم به خرج می دهند. در فیلم Move over Darling، جیمز گارنر باعث شد دو دنده دوریس دی بشکند.

آواز در باران ، داستان پیانو

آواز زیر باران بدون شک از آثار کلاسیک هالیوود است که همگی از تماشای آن لذت برده اند. اما چیزی که خیلی ها نمی دانند این است که در هنگام فیلمبرداری، جین کلی بازیگر به دبی رینولدز که در هنگام پیانو نوازی گریه می کرده است، توهین می کند.

باستر کیتون در شرلوک

در صحنه فیلمبرداری یک اثر آسیب دیدگی ها معمولا رخ می دهد، اما خوشبختانه در بیشتر موارد به موقع برطرف می شوند. در این مورد، باستر کیتون در فیلم سینمایی شرلوک جونیور دچار آسیب دیدگی و شکستگی گردن می شود، اما او چند سال بعد متوجه این موضوع می شود. البته این آسیب دیدگی تأثیر زیادی روی او نگذاشت و انتها بهبود پیدا کرد.

لان چینی، هنرمند بزرگ

بیشتر مردم وقتی لون چانی بازیگر را دیدند ترسیده بودند. او در فیلم های گوژپشت نوتردام و شبح اپرا شخصیت های عجیب و وحشتناکی را بازی کرده بود که باعث ترس مخاطبان می شد. اما به هر حال مردم تحت تأثیر ایفای نقش وی قرار گرفتند. اما چیزی که بیشتر مردم نمی دانند این است که او یک بازیگر فوق العاده نیست، بلکه چهره پرداز خوب است.او تمامی گریم خود برای این دو فیلم را خودش انجام داده است.

بیشتر گریه کن!

گریه یکی از رایج ترین صحنه هایی است که یک بازیگر اجرا می کند. اما گاهی کارگردان فیلم از بازیگر می خواهد بیشتر گریه کند اتفاقی که برای یکی از بازیگران فیلم مرا در سنت لوئیس ملاقات کن رخ داد.

سگ مخاطب

هرگز تصور نمی کردید یک سگ در این لیست باشد. در حین فیلمبرداری فیلم جادوگر اوز بازیگران حدود 50 دلار در هفته دریافت می کردند، اما به صاحب سگی که در این فیلم حضور داشت به صورت هفتگی 125 دلار پرداخت می شد.

جادوگر می سوزد!

همه ما فیلم جادوگر اوز را دوست داریم و از آن لذت می بریم. بسیاری از صحنه های این فیلم امروزه همچنان مجذوب کننده به حساب می آیند. اما در آن زمان انجام بدلکاری ها آسان نبود به همین دلیل در یکی از صحنه های بدلکاری اتفاقی دور از انتظار افتاد و در نهایت منجر به سوختگی درجه دوم و سوم بازیگر فیلم، مارگارت همیلتون شد.

منبع: umang.pk

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9264

به "حقایقی جالب و عجیب از فیلم های قدیمی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب و عجیب از فیلم های قدیمی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید