خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی، فرودگاه های آمریکا را تهدید می نمایند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تغییرات اقلیمی باعث بالاآمدن آب دریاها و افزایش طوفان و سیل شده است و از آنجا که تعداد زیادی از فرودگاه های آمریکا در ساحل ساخته شده اند، آن ها خود را برای مقابله با خطرات احتمالی آماده می نمایند.

خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی، فرودگاه های آمریکا را تهدید می نمایند

تغییرات اقلیمی نه تنها منجر به تسریع افزایش سطح آب دریاها شده، بلکه زیرساخت های ساحلی، به خصوص زیرساخت های فرودگاهی را نیز در معرض خطر قرار داده است. بسیاری از فرودگاه های آمریکا به منظور کاهش خطرات ناشی از افزایش سطح آب دریاها و جاری شدن سیل، چاره ای ندارند جز اینکه برای اقدامات حفاظتی سرمایه گذاری نمایند. فرودگاه های آمریکا به لحاظ تاریخی در امتداد ساحل دریاها ساخته شده اند. اما چرا؟

ری شینفیلد، مدیر خدمات برنامه ریزی و محیطی در بخش هوانوردی فیلادلفیا، شرح می دهد:

برای ساخت فرودگاه به قطعه زمین بزرگی احتیاج است که دسترسی آن به شهرها راحت باشد و درعینِ حال به مقدار کافی از خانه ها و ساختمان های بلند دور باشد؛ این به معنی ساخت فرودگاه روی تالاب های ساحلی است.

علاوه براین، برای ساخت فرودگاه، باد مناسب اهمیت زیادی دارد که در ساحل یافت می گردد. منطقه ها ساحلی اغلب در فاصله زیادی از منطقه ها مسکونی قرار گرفته اند و به همین علت موانع کمتری برای نشست و برخاست هواپیما وجود دارد. فاصله زیاد فرودگاه های ساحلی با خانه های مردم باعث شده است که شکایت کمتری از آلودگی صوتی صورت بگیرد. با این حال، ایجاد فرودگاه در منطقه ها ساحلی کم ارتفاع به این معنی است که احتمال بروز خسارت در اثر بالاآمدن سطح دریا، جزرومد بالا و جاری شدن سیل به واسطه بارندگی یا طوفان شدید، بیشتر می گردد.

اداره هوانوردی فدرال در سال 2012 گفت که بیش از ده ها فرودگاه از 50 فرودگاه بزرگ کشور آمریکا، به علت داشتن زیرساخت کم ارتفاع در معرض خطرات ناشی از افزایش سطح آب دریا و طوفان هایی هستند که باعث وقوع سیل می شوند. از آسیب پذیرترین فرودگاه ها می توان به فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو، فرودگاه اوکلند، فرودگاه جان اف کندی و فرودگاه فیلادلفیا اشاره نمود که باندهای فرودگاه شان در فاصله 3.5 متری از سطح فعلی دریا قرار دارند.

سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD) و سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO) برای مقابله با خطرات مرتبط با افزایش سطح آب دریا و سیل، اکیداً خواهان احداث فوری باندهای فرودگاه در ارتفاعات بالاتر، دیوارهای دریایی حفاظتی، سیستم های زهکشی بهتر و حتی ایجاد سیستم های هشدار سیل شده اند. مقامات فرودگاه سان فرانسیسکو هفته گذشته تصمیم گرفتند که ساخت دیوار دریایی در اطراف فرودگاه را با هزینه ای بالغ بر 587 میلیون دلار در دستور کار قرار دهند.

شاید جالب باشد بدانید که عده ای در جهان، بالاآمدن آب دریا را ناشی از صنعت هوانوردی می دانند، چراکه طبق اعلام گروه اقدام حمل ونقل هوایی (ATAG)، سفرهای هوایی مسبب فراوری بیش از دو درصد گازهای گل خانه ای جهان به حساب می آیند. انتظار می رود که با ادامه فرایند فعلی سفرهای هوایی، مقدار فراوری گازهای گل خانه ای بیشتر گردد.

منبع: کجارو / inhabitat.com
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11628

به "خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی، فرودگاه های آمریکا را تهدید می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی، فرودگاه های آمریکا را تهدید می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید