دیدار پوتین با رئیس جمهوری سنگاپور

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس جمهوری روسیه در شروع سفر خود به سنگاپور برای شرکت در دو نشست سران منطقه ای، با رئیس جمهوری این کشور دیدار و روند توسعه مشارکت دوجانبه را مورد آنالیز قرار داد.

دیدار پوتین با رئیس جمهوری سنگاپور

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه راسیسکایا گازیتا، حلیمه یعقوب رئیس جمهوری سنگاپور در مراسم رسمی دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو جامعه جنوب شرق آسیا (آسه آن) و نشست سران کشورهای شرق آسیا به این کشور سفر نموده، بر لزوم تقویت روابط محبت آمیز بین دو کشور تاکید نمود.

وی یادآور شد روابط دو کشور در جهت گیری های مختلف در حال توسعه است، با وجود اینکه سنگاپور دو کشور کاملا متفاوت هستند و تماس ها بین مقامات سنگاپور و روسیه در سطوح مختلف، از جمله دولت و مجلس و همچنین کار کمیسیون مشترک بین دولتی به طور مرتب ادامه دارد.

به گفته خانم یعقوب، روابط بین سنگاپور و روسیه در عرصه مالی نیز فعالانه در حال توسعه بوده و حجم مبادلات بازرگانی نزدیک به هفت و نیم میلیارد دلار رسیده است. وی دورنمای همکاری های دوجانبه را بسیار روشن ارزیابی کرد.

رئیس جمهوری روسیه نیز پس از این دیدار گفت که مذاکرات با رئیس جمهوری سنگاپور بسیار سازنده، همه جانبه و جالب توجه بود و دو طرف در جوی بسیار محبت آمیز پیروز شدند تا همه ابعاد مربوط به مسائل دوجانبه را مورد آنالیز قرار دهند.

پوتین با یادآوری اینکه دو کشور در امسال پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را جشن خواهند گرفت، اضافه نمود: مشارکت دو کشور به تدریج در حال گسترش بوده و ابعاد جدیدی پیدا نموده است. سنگاپور یکی از شرکای مهم و خوش آتیه روسیه در منطقه آسیا و اقیانوسیه به شمار می رود.

روسای جمهوری دو کشور بعد از مذاکرات دوجانبه در مراسم شروع ساخت مرکز فرهنگی روسیه در سنگاپور شرکت کردند. پوتین در این مراسم ابراز اطمینان کرد که شروع به کار این مرکز باعث توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه شب گذشته همچنین در سنگاپور با نخست وزیر مالزی دیداری دوجانبه داشت. پوتین در این دیدار یادآور شد که حجم مبادلات بازرگانی بین دو کشور طی هشت ماهه نخست امسال 60 درصد افزایش یافته و روسیه علاقه مند است تا مذاکرات درباره ابعاد مختلف گسترش همکاری ها بین دو کشور ادامه پیدا کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 524

به "دیدار پوتین با رئیس جمهوری سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار پوتین با رئیس جمهوری سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید