رئیس جمهور ویتنام به دیدار پاپ رفت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، پاپ و رئیس جمهور ویتنام در راستای بهبود روابط دیدار کردند.

رئیس جمهور ویتنام به دیدار پاپ رفت

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبر گزاری فرانسه، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی روابط، در واتیکان میزبان رئیس جمهور ویتنام بود.

در این جلسه که به مدت 15 دقیقه به طول انجامید، با اشاره به روابط خوب بین ویتنام و واتیکان، طرفین به بهبود روابط و همکاری مشترک تاکید نمودند.

واتیکان در این دیدار از طرف ویتنامی بر یافتن راه هایی برای ارتقای روابط تاکید نمود ولی صحبتی درارتباط با بهبود روابط دیپلماتیک انجام نشد.

رژیم کمونیستی ویتنام روابط دیپلماتیک خود را با واتیکان در سال 1975 قطع کرد ولی کوشش ها برای سازش و صلح از سال 2007 آغاز شد و با دیدار نخست وزیر این کشور و واتیکان اوج گرفت.

بیشتر جمعیت ویتنام اعلام نموده اند که حامی بودائیسم میباشند ولی هفت درصد مردم این کشوربه گفته خود کاتولیک هستند.

سرزمین های متعلق به کاتولیک ها با اتمام استعمار فرانسه در سال 1954مصادره شدند و همین موضوع موجب نارضایتی اعضای کلیساها شده و نارظایتی آنها را در بر داشت.

در سال های اخیر، رهبران کلیسا خواهان آزادی فعالان این عرصه شدند که به دلیل دفاع از عقاید دینی خود اکنون در زندان به سر می برند.

از زمانی که پاپ این مسئولیت را به عهده گرفته است، از کشور های زیادی از جمله کره جنوبی، سریلانکا و فیلیپین دیدار نموده است. این مسئول دینی تمامی کوشش های خود را برای برقراری رابطه دوباره با چین انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1083

به "رئیس جمهور ویتنام به دیدار پاپ رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور ویتنام به دیدار پاپ رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید