راهنمای خرید عینک شنا به همراه معرفی برترین مدل های حرفه ای

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، اگرچه بودن در دنیایی با تعداد نامحدودی از انتخاب ها می تواند مجذوب کننده باشد، اما همین مساله هم می تواند عاملی برای سخت شدن روند انتخاب و خرید یک کالا باشد. عینک شنا هم این قاعده مستثنا نیست و امروزه با انواع مختلفی از این وسیله ضروری شنا در برندهای متنوع روبرو هستیم. بنابراین خواندن یک راهنمای خرید جامع که تمامی نکات و برندهای معروف برای خرید عینک شنا را معرفی می نماید می تواند بسیار یاری کننده باشد. قبل هر چیزی به تجربه توصیه می کنم اگر قرار است شنا را ورزش روتین خود انتخاب کنید یا برای تبدیل شدن به شناگری ماهر یا حتی نیمه حرفه ای تمرین می کنید، حتما از همان ابتدا برای خرید عینک شنایی باکیفیت سرمایه گذاری کنید، چراکه شنا کردن با عینک های مقرون به صرفه و بی کیفیت حتی برای یک بار هم عذاب آور و پردردسر است.

راهنمای خرید عینک شنا به همراه معرفی برترین مدل های حرفه ای

اهمیت مقدار لنز و قاب عینک شنا

اگر سری به فروشگاه های آنلاین یا سنتی بزنید، می توانید انواع عینک های شنا را در اشکال و مقدار های مختلف مشاهده کنید. به طور کلی، من دوست دارم این نوع از محصولات را در دو دسته کوچک و بزرگ طبقه بندی کنم. در این طبقه بندی مقدار چشمی یا همان قاب محصول و ابعاد لنز عینک در نظر گرفته شده است.

  • مقدار چشمی عینک شنا می تواند تاحدی اطلاعاتی در خصوص مقدار لنز یا شیشه عینک را نشان دهد. در این میان بعضی از شناگران عینک های کوچکی که در حفره چشم قرار می گیرند مانند عینک شنای سوئدی را دوست ندارند، زیرا این دسته از محصولات می توانند روی استخوان های اطراف حدقه چشم فشار وارد نمایند؛ بنابراین برای بعضی از افراد شنا با آن راحت نیست. از سوی دیگر، عینک های چشمی بزرگ چون در حدقه چشم شما قرار نمی گیرند و به نوعی ساختار مکنده (مانند فوم، لاستیک و غیره) متکی هستند ممکن است کمتر آزاردهنده باشند. در این میان توصیه می کنیم که به سمت خرید عینک شنایی با چشمی کوچک بروید، چراکه در فعالیت های حرفه ای گزینه های بزرگ ممکن است کمی حجیم، سنگین و دست و پا گیر باشد.
  • مقدار لنز عینک در واقع مقدار شیشه یا همان عدسی آن است که شناگر به وسیله آن محیط اطراف را ببیند. یک لنز بزرگ تر به شناگر اجازه می دهد دامنه دید وسیع تری داشته باشد. در مقابل، لنزهای کوچک به شناگران حرفه ای این امکان را می دهند که شاید با محدود کردن میدان دید، روی مسابقه خود تمرکز نمایند. توجه داشته باشید که در زمان خرید عینک شنای کوچک یا از نوع سوئدی در پی گزینه هایی باشید که شیشه آن کمی کشیده به سمت گونه ها باشد تا بتوانید دید بهتر و بیشتری را تجربه کنید.

تناسب عینک شنا با صورت

مهم ترین چیزی که در خصوص تناسب ایدئال عینک شنا با صورت وجود دارد، شکل عینک اطراف حدقه چشم است. اگر عینک مکش نداشته باشد، ممکن است هنگام شنا، نشت کند یا از روی صورت بیفتند. به همین خاطر هم توصیه می کنیم در زمان خرید، عینک را بدون آویز کردن بند بر روی حدقه چشم های خود قرار دهید تا از مقدار مکش آن مطمئن شوید.

بعضی از عینک های مسابقه مانند مدل های سوئدی جزو گزینه های بی مکش یا بدون واشر هستند و می توانند یک مهر و موم محکم با حدقه چشم شما ایجاد نمایند و برای ایمن شدن باید در حفره چشم قرار بگیرند. هنگام استفاده از این نوع عینک، مطمئن شوید که به مقدار کافی آن را روی صورت محکم کنید تا در جای خود باقی بماند. بعلاوه بند عینک هم می تواند بر روی تناسب عینک با صورت تاثیر زیادی بگذارد. بنابراین سعی کنید بند را کاملا متناسب با دور سر خودتان تنظیم کنید.

آشنایی با انواع عینک شنا

به طور کلی عینک های شنا از نقطه نظر نوع استفاده شما در استخر می توانند دسته بندی شوند که در حالت کلی می توان آن ها در دو دسته تفریحی و ورزشی (حرفه ای) دسته بندی کرد.

عینک شنا از نوع تفریحی

این نوع از عینک های شنا، کمی ضخیم هستند و هنگامی که قاب آن بر روی چشم قرار می گیرد بر روی پوست اطراف حدقه چشم مکش کمی ایجاد می نماید. ولی از آنجایی که از درزگیر چندان مناسبی در پوشش دور چشم ندارند، معمولا موجب نفوذ آب به داخل عینک و تشکیل بخار در شیشه می شوند. این دسته از محصولات برای استفاده افرادی مناسب است که گه گاهی هوس شنا دارند و در پی عینکی مقرون به صرفه برای رفتن به استخر به صورت تفریحی هستند.

عینک مسابقه ای شنا (عینک شنا حرفه ای)

این نوع از عینک ها را معمولا شناگران حرفه ای و نیمه حرفه ای استفاده می نمایند و به دلیل تنگ بودن بند تعبیه شده در آن که به جهت عدم نفوذ آب به داخل آن است، عموما به طور دائمی مورد استفاده قرار نمی گیرد. عینک شنا حرفه ای درزگیری مناسبی به دور حدقه چشم ها دارد، اما ممکن است برای استفاده طولانی مدت کمی آزاردهنده باشد. در عین حال اگر در پی گزینه ای حرفه ای با قیمت مناسب هستید توصیه می کنیم که عینک سوئدی را برای شنا انتخاب کنید. به طور کلی در این عینک ها از لنزهای ساده پلاستیکی با بند هایی لاستیکی استفاده شده است و حفرهای تعبیه شده برای پوشش چشم ها در آن شبیه به چشم انسان است به همین خاطر هم زدن این نوع عینک به چشم چندان آزاردهنده نیست.

7 نکته مهم در هنگام خرید عینک شنا

همانطور که احتمالا تجربه دارید خوب می دانید که شناگران معمولا از سه وسیله اصلی برای فعالبت خود استفاده می نمایند که شامل مایو، کلاه شنا و عینک شنا می گردد. در این میان انتخاب و خرید عینک شنا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چراکه به معنی واقعی کلمه بر عملکرد شما تاثیر می گذارد. به همین خاطر هم در این بخش چند فاکتور مهم در خرید این کالای ورزشی را آنالیز می کنیم.

1. کجا شنا می کنید؟

اولین سوالی که در زمان خرید عینک شنا باید از خود بپرسید این است که قصد شنا در چه جایی را دارید؟ شنا در آب های آزاد، شنا در استخرهای سرپوشیده یا استخرهای روباز؟ بسته به نوع محیط انتخابی، به عینک شنایی با رنگ لنز متفاوتی احتیاج دارید. اگر بخواهید در استخرهای سرپوشیده شنا کنید ممکن است عینک های بسیار تیره چندان کاربردی نباشند و دید خوبی نداشته باشید، مگر اینکه نور زیادی در محیط وجود داشته باشد. اگر قصد شنا در فضای باز یا استخرهای رو باز را دارید، باید از چشمان خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. به همین خاطر هم مدل هایی با لنزهای پلاریزه و دارای محافظ UV را برای خرید پیشنهاد می کنیم.

2. مقدار قاب چشمی عینک

معمولاً هرچه قاب کوچک تر باشد بهتر است، زیرا کمتر دست و پای شما را زیر آب می گیرد و بر روی چشم حس سنگینی می دهند. با این حال توصیه می کنیم که اگر اصرار دارید که زاویه دید بیشتر از حد معمول داشته باشید، بهتر است که عینک های ویژه غواصی یا ماسک غواصی را تهیه کنید.

3. مکنده های لاستیکی، سیلیکونی، فوم یا پلاستیکی؟

مکنده ها یا واشرهای عینک قطعاتی هستند که در واقع پوست اطراف چشم شما را لمس می نمایند و در اطراف حدقه چشم شما فشار ایجاد می نمایند تا آب وارد چشم نگردد. معمولاً گزینه هایی از جنس لاستیکی یا سیلیکونی برترین مواد برای این بخش هستند، زیرا مکش خوبی ایجاد می نمایند که آب وارد چشم نگردد. البته قیمت مدل هایی با مکنده های لاستیکی یا سیلیکونی بالاتر از سایر مدل ها است. با این حال، اگر آلرژی ندارید، فوم نیز گزینه ای کاربردی است، اما عینک های فومی خیلی زود خراب می شوند.

4. به طرز قرار گرفتن عینک روی چشمان خود دقت کنید

آیا عینک شنا روی صورت تان زیادی بزرگ یا زیادی کوچک است؟ آیا مژه های شما هنگام پلک زدن عینک را لمس می نماید؟ این مساله می تواند کاملا آزاردهنده باشد. بنابراین یکی از مواردی که در اینجا باید در نظر گرفت این است که چه مدت شنا می کنید؟ اگر گهگاهی برای حدودا نیم ساعت در استخر هستید، این مساله نمی تواند مشکل بزرگی برای شما درست کند، اما اگر می خواهید ساعت ها آب شنا کنید، شاید باید به فکر صرف هزینه بیشتر و انتخاب گزینه ای نرم باشید که به آرامی روی پوست شما بنشیند. در غیر این صورت بعداً پشیمان خواهید شد.

5. بند عینک را آنالیز کنید

آیا بند عینک شنا برای سر من قابل تنظیم است؟ به طور کلی برای بزرگسالان، یک بند دوگانه گزینه ای کاملا استاندارد است. در خصوص بچه ها در حالت ایدئال، بند کمی بزرگ تر از سر آن ها است، تا راحت تر باز گردد. با این حال، مراقب مواد بی کیفیتی که برای ساخت بند عینک به کار می رود باشید. به منظور شناسایی کیفیت بند عینک آن را بکشید و ببینید که آیا رنگ بند تغییر می نماید یا خیر. اگر بله، در این صورت بند از مواد باکیفیتی ساخته نشده است.

6. آنتی فوگ حقیقی در مقابل آنتی فوگ های تبلیغاتی

در حالت کلی عینک های شنای واقعا بد در عرض چند ثانیه آغاز به مه گرفتن می نمایند. بنابراین توصیه می کنیم در زمان خرید قبل از اینکه روی چشم هایتان بگذارید با زبان داخل آن لیس بزنید. بله، درست خواندید، نترسید و این کار را انجام دهید. با این حال، اگر علاقه ای به چنین کاری ندارید، بدانید که محصولات باکیفیت دارای یک پوشش نازک ضد مه در داخل لنز هستند که نباید با دست روی آن ها بکشید. البته دوام این پوشش ها کم است و معمولا پس از مدتی خاصیت ضد مه خود را از دست می دهند.

7. حتما عینک را امتحان کنید

شما احتیاج دارید کالا را روی چشمان خود قرار دهید تا ببینید مناسب شما هست یا خیر، بنابراین اگر فروشنده کالا را به شکل مهر و موم شده می فروشد و اجازه نمی دهد آن را باز کنید، بهتر است از چنین محلی خرید نکنید.

با عینک طبی شنا همه می توانند شنا نمایند

در گذشته افرادی که دچار مشکل بینایی بودند و به اصطلاح چشمان ضعیفی داشتند همیشه در پی یافتن عینک های شنایی با لنز طبی بودند که با به صورت شخصی آماده می گردد و طبیعتا قیمت های گزافی هم داشت. اما در حال حاضر عینک های شنا یی وجود دارد که در آن ها از لنز طبی با قیمت های بسیار مناسبی استفاده شده است. این دسته از محصولات (عینک طبی شنا) به صورت نیم شماره ای در سایت خبرنگاران موجود است و افرادی که عینک می زنند هم می توانند به راحتی از شنا به عنوان ورزشی مفرح لذت ببرند.

معرفی پرفروش ترین عینک های شنا در بازار ایران

حال که با تمام نکات لازم برای خرید عینکی مناسب آشنا شدید در این بخش شما را با پرفروش ترین های این حوزه به استناد نظر خریداران خبرنگاران آشنا می کنیم.

عینک شنا سوانز مدل SR-81M PAF LAVY

عینک شنا سوانز مدل SR-81M PAF LAVY گزینه ای حرفه ای و باکیفیت از برند معتبر و ژاپنی سوانز است که ویژگی های آن شامل پوشش ضد آب و ضد آلودگی بلبرینگ، لنز پلی کربنات و وزن 240 گرمی می گردد. جالب است بدانید که بند این عینک در برابر کشیدگی و پوسیدگی ناشی از کلر مقاومت بسیاری دارد و در آزمایشگاه های کنترل کیفی ژاپن مورد تایید واقع شده است. بعلاوه گفتنی است که عینک شنا سوانز مدل SR-81M PAF LAVY دارای تاییدیه فدراسیون جهانی شنا FINA است.

عینک شنا اینتکس مدل 55978

عینک شنا اینتکس مدل 55978 یکی از محصولات ورزشی از نوع غواصی شکل با لنز پلی کربنات است که با وزن 300 گرمی و بندی از جنس لاتکس گزینه ای ایدئال برای شنا با دیدی وسیع است. این مدل کالای شنای میان رده بند قابل تنظیم دارد و برای افرادی با سن 8 سال به بالا مناسب است.

ماسک شنا اسپیدو مدل Biofuse Rift کد 2022

یکی از گزینه های حرفه ای برای شنا با دیدی عالی ماسک شنا اسپیدو مدل Biofuse Rift کد 2022 است. این نوع کالای ورزشی دارای مشخصه هایی همانند لنز پلی کربنات، وزن 90 گرمی، بند سیلیکونی و قابل استفاده برای خانم ها و آقایان است و در کنار آن به دلیل وسعتِ دید بیشتر، امنیت خاطر بیشتری را در فرایند یادگیری شنا ایجاد می نماید.

عینک شنا کانکوئست مدل BL885H

عینک شنا کانکوئست مدل BL885H محصولی مالی و با عملکردی قابل قبول است که با وجود لنز پلی کربنات و فیلتر فرابنفش محصولی مناسب برای شنا در استخرهای رو باز به عنوان مبتدی به شمار می رود. بند قرارگرفته روی این عینک دارای قابلیت تنظیم عالی و از جنس سیلیکون و بسیار مقاوم است و ساختار کلی آن احساس راحتی در زمان شنا را به کاربر می دهد. گفتنی است که وزن این کالا 68 گرم است.

عینک شنا اسپیدو مدل NK-7264

عینک شنا اسپیدو مدل NK-7264 گزینه ای از پلی کربنات باکیفیت و با بندی از سیلیکون است که در زمان استفاده شناگر راحتی چشم های او را تضمین می نماید. این کالا خوش ساخت از برند بزرگ اسپیدو وزنی 100 گرمی دارد و با تکنولوژی ضد مه و ضد بخار به بازار ارائه شده است. بعلاوه این نوع عینک متناسب با فرم صورت هر شخص از لنزهای هیدروسکوپی برای دید بسیار واضح، استفاده کرد است و واشرهای سلیکونی نرم با چسبندگی بالایی برای جلوگیری از نفوذ آب به چشم دارد.

عینک شنا نابایجی مدل X-BASE LW

عینک شنا نابایجی مدل X-BASE LW یک گزینه حرفه ای و خوش قیمت برای علاقه مندان به شنا است که ویژگی های کلی آن شامل وزن 70 گرمی، لنز پلی کربنات، لنزهای آنتی فاگ، بند سیلیکونی نرم و قابل تنظیم می گردد.

عینک شنا فری شارک مدل YG-3100-1

یکی از گزینه های سبک وزن و مالی بازار با وزن 65 گرم و لنزهای پلی کربنات عینک فری شارک مدل YG-3100-1 است. این کالای ورزشی با پوشش ضد آب و ضد آلودگی بلبرینگ عرضه شده است و با وجود بندهای لاستیکی مهر و موم مناسبی را برای شنا و محافظت از چشم های شما ایجاد می نماید.

عینک شنا زاگز مدل Predator Polarized Ultra

یکی از محبوب ترین عینک های شنا در بین افراد حرفه ای عینک شنا زاگز مدل Predator Polarized Ultra است. این محصول گزینه ای مناسب برای شنا در فضاهای باز است و با وجود پوشش ضدآب، واشرهای محکم، وزن 240 گرمی، لنز پلی کربنات و بند سیلیکونی قابل تنظیم یکی از برترین محصولات برای شنای حرفه ای است.

عینک شنا یاماکاوا مدل 1633N

عینک یاماکاوا مدل 1633N گزینه ای با قابلیت آنتی فوگ است که جزو محصولات میان رده و مالی دسته بندی می گردد. این محصول ورزشی 50 گرم وزن دارد و با وجود بند سیلیکونی قابلیت استفاده بر روی چشم ها به مدت طولانی را دارد. گفتنی است که عینک شنا یاماکاوا مدل 1633N برای بزرگسالان چه خانم ها و چه آقایان طراحی شده است.

سخن خاتمهی

در خاتمه این راهنمای جامع بیان تجربه شخصی خودم می تواند به عنوان سخن خاتمهی مفید باشد. من از عینک های چشمی بزرگ (با دیدی عالی) استفاده نموده ام، اما متاسفانه علیرغم دید عالی ای که ارائه می نمایند احتمال نشتی در هنگام شیرجه در آب را دارند. اما مدل های کوچک اگرچه دیدی به مقدار نمونه های قبلی ندارند اما از نظر عدم نشتی آب و راحتی در زمان شیرجه و فعالیت حرفه ای جزو برترین ها هستند. این مساله اگر با خرید عینک از برندهایی معتبری مانند آدیداس، اسپیدو، زاگز یا دلفین دنبال گردد، بدون شک برترین تجربه خرید شما خواهد بود.

منبع: SWIMOUTLET

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 شهریور 1402 بروزرسانی: 9 شهریور 1402 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 16730

به "راهنمای خرید عینک شنا به همراه معرفی برترین مدل های حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید عینک شنا به همراه معرفی برترین مدل های حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید