رستوران های دربسته: تجربه خاص غذا خوردن

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بیشتر جهانگرد های حرفه ای علاقه مندند در سفر خود تجربه ای نزدیک از محیط محلی داشته باشند. رستوران های دربسته یکی از این تجربه های مجذوب کننده و مفرح است که تصویری بی واسطه از فرهنگ غذایی بومیان بدست می دهد. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این رستوران ها بخوانید.

رستوران های دربسته: تجربه خاص غذا خوردن

حسی مانند غذا خوردن با افرادی غریبه به شما دست می دهد: رستوران های دربسته یا به عبارتی دیگر رستوران های زیر زمینی، محافلی خصوصی برای صرف غذا در خانه سرآشپز هستند. اگرچه تبلیغات در خصوص این نوع از رستوران ها بسیار کم است با این حال همچنان به عنوان هدف اصلی برای غذا خوردن نگریسته می شوند.

این مکان های مخفی برای مسافران این امکان را فراهم می نماید که مانند یک محلی غذا بخورند. در خانه سرآشپز های حرفه ای و باسلیقه، می توان با هزینه ای بسیار اندک چشمه ای از طعم ها و مزه های محلی را چشید و با فرهنگ و نحوه غذا خوردن بومیان بی واسطه آشنا شد.

مکان هایی از قبیل باغچه های پنهان و اتا ق های نشیمن خصوصی جذابیت این تجربه را دو چندان می نماید.

ایده رستوران های دربسته البته تازه نیست. با رشد رستوران هایی در کوبا که خانواده ها آن را مدیریت می کردند این پدیده در میان جوامع ریشه دواند.

چگونه این رستوران ها را باید پیدا کرد؟

طبیعت پنهان این نوع رستوران ها یافتن آنها را هرچه بیشتر چالش برانگیز می نماید، به ویژه زمانی که به شهر و یا کشور تازهی قصد سفر کردن داشته باشید. برای تسهیل این مسئله، تعدادی وب سایت وجود دارد که فهرستی از این اماکن را در اختیار بازدیدنمایندگانش قرار می دهند.

یکی از این سایت ها گوستا (www.gusta.com) است. موتور جستجویی در این سایت وجود دارد که رستوران های مختلف را، از بارسلونا تا بوینس آیرس، و اتفاقات مرتبط با آشپزی و آشپزخانه های محلی را تحت پوشش قرار می دهد.

نام شهر را انتخاب کرده و سپس میان گزینه های مختلف، رستوران دربسته خود را انتخاب کرده و جای دلخواه خود را رزرو کنید.

سایت همراه من بخور (www.eatwithme.net) سایت دیگری در این زمینه است که در بستر شبکه ای اجتماعی افراد مختلف را برای صرف غذا دور هم جمع می نماید. این وب سایت که از ملبورن آغاز به فعالیت کرده، اکنون از بیش از 80 کشور عضو دارد و رویدادهای مرتبط را از برلین تا پکن پشتیبانی می نماید.

گروه Supper Club Fan Group از بریتانیا رستوران های دربسته را در نقشه ای علامت گذاری کرده است. این نقشه اگرچه منبعی مفید محسوب می گردد اما به حد کافی به روز نیست و از این رو لازم است که قبل از سفر از طریقی دیگر دسترسی محل را آنالیز نمایید.

اگر به ایالات متحده سفر می کنید، Ghetto Gourmets Supper Club Directory محلی مناسب برای نشان کردن این رستوران ها در تمامی ایالات و شهرها است.

اگر این سایت ها نتایج دلخواه شما را پیدا نکرد سعی کنید با وبلاگ نویسی بومی (که درباره غذا می نویسد) ارتباط برقرار کنید. او شما را به غذاخوری ها مخفی شهرش معرفی خواهد نمود.

کجا بریم؟

محلی که بدان جا سفر می کنید بسیار مهم است. کلان شهرها، مانند برلین، نیویورک، لندن و ملبورن دارای تعداد زیادی از این رستوران ها هستند. در بوینس آیرس، رستوران های دربسته، اصطلاحا puertas cerradas، یکی از برترین منوهای غذای شهر را در حیات خلوت ها و باغچه ها به مشتریان خود عرضه می نمایند.

چه انتظاری داشته باشیم؟

میزهای اشتراکی و منوهای ثابت در بیشتر رستوران های دربسته امری طبیعی است. رستوران ها هم فقط در زمان شام میهمان می پذیرند. اگرچه غالبا این رستوران ها محلی است که در آن آشپز های حرفه ای تکنیک ها و روش های تازه خود را بیازمایند، ممکن است در عین حال محلی باشد برای آن دسته از آشپز های خانگی که در حال توسعه مهارت های آشپزی خود هستند.

غذا اصلا قابل پیش بینی نیست ولی با این حال خوش آمدگویی گرم و صمیمانه، محیطی مفرح و تجربه ای منحصربه فرد و بومی در انتظار شما است.

نکات مهم:

  • در ایالات متحده رستوران های دربسته را اصطلاحا supper clubs می نامند. اما در بریتانیا و استرالیا تحت عنوان رستوران های زیرزمینی (underground restaurants) شناخته می شوند.
  • اگر رستوران دربسته دلخواه خود را پیدا کردید، در فهرست آنها در صفحات اجتماعی ثبت نام کنید. اینجا محلی است که برای اولین بار فهرست غذاهای برنامه ریزی شده به اشتراک گذاشته می شوند.
  • رستوران های دربسته دارای مجوز نیستند و مالیات پرداخت نمی نمایند. در نتیجه ریسکی ذاتی در این تجربه وجود دارد.
  • معمولا منو ثابت است و قابلیت تغییر در لحظه را ندارد. بنابراین اگر محدودیت غذایی دارید یا نسبت به ماده غذایی خاصی حساسیت دارید بهتر است که چند روز قبل از دیدار این مسئله را با میزبان خود مطرح کنید.
منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11070

به "رستوران های دربسته: تجربه خاص غذا خوردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران های دربسته: تجربه خاص غذا خوردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید