رشد 98 درصدی درآمد مراکز نیکوکاری

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از رشد 98 درصدی درآمد مراکز نیکوکاری در استان اطلاع داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون معادل 19 میلیارد و 250 میلیون تومان خدمات به نیازمندان ارائه شده است.

رشد 98 درصدی درآمد مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، علی الهیاری با اشاره به فرایند رو به رشد خدمات مراکز نیکوکاری در استان هرمزگان گفت: مراکز نیکوکاری باهدف شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محلات و ارائه خدمت به نیازمندان به وسیله یاری های مردمی در محل سکونت ایشان و گسترش ارتباطات بین مردم در محله ها آغاز به کار کردند تا امکان فعالیت داوطلبانه مردمی برای خدمت رسانی به نیازمندان فراهم گردد.

وی در ادامه اضافه نمود: در این راستا از سال 1393 تا به امروز 47 میلیارد و 303 میلیون تومان یاری های مردمی در قالب مراحم نقدی، کالا و خدمات مستقیم توسط مردم خیر و نیکوکار به وسیله 79 مراکز نیکوکاری فعال در سطح استان جذب و به محرومان و نیازمندان مساعدت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان بابیان این موضوع که مراکز نیکوکاری نقطه عطفی در تحقق عدالت اجتماعی و مروج سنت حسنه انفاق و احسان در جامعه هستند، ابراز داشت: از سال 1393 تا به امروز با برنامه ریزی های مدون اجرا شده در حوزه توسعه مشارکت های مردمی و ترویج فرهنگ انفاق و احسان، کمیته امداد استان هرمزگان اقدام به راه اندازی 79 مرکز نیکوکاری با موضوع مساجد و معتمدین محله ها نموده است و در آغاز فعالیت در سال 1393 مجموع درآمد مراکز فعال 196 میلیون تومان بوده است.

الهیاری ادامه داد: اما با برنامه ریزی ها و سیاست های اتخاذ شده طی پنج سال اخیر در این حوزه رشد و توسعه خوبی داشته است و از ابتدای امسال تاکنون مراکز نیکوکاری استان هرمزگان توانسته اند معادل 19 میلیارد و 250 میلیون تومان خدمات به نیازمندان ارائه نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان، اضافه نمود: در مجموع از زمان آغاز به کار این مراکز تاکنون با توجه به استقبال و همراهی مردم و خیرین شاهد رشد 98 درصدی درآمد آنها در راستای برطرف مسائل اساسی نیازمندان استان بوده ایم.

وی بابیان این که کمیته امداد تنها، تسهیل گر، ناظر و پشتیبان فعالیت های مراکز نیکوکاری محله محور است، گفت: این مراکز در کنار شناسایی ظرفیت های محلی در حوزه های اقتصادی، حرفه ای و تخصصی، نیازهای هر محله و افراد نیازمند ساکن در منطقه را شناسایی و با هم افزایی دیگر مؤسسات خیریه، سعی در برطرف مسائل آنان می نمایند.

الهیاری گفت: همچنین کمیته امداد بر اساس تشخیص این مراکز می تواند در برطرف مسائل نیازمندان اقدام به یاری اقتصادی به نیازمندان کند.

وی بابیان این که در اساسنامه کمیته امداد بر استفاده از ظرفیت مؤسسات خیریه و تشکل های مردمی تأکید شده است، گفت: اصناف و معتمدان محلی که قصد دارند اقدام به تشکیل و مشارکت در مراکز نیکوکاری نمایند، می توانند به ادارات کمیته امداد مراجعه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1616

به "رشد 98 درصدی درآمد مراکز نیکوکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 98 درصدی درآمد مراکز نیکوکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید