ساخت برگ مصنوعی توسط محققان آمریکایی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، پژوهشگران دانشگاه رایس پیروز به فراوری برگ مصنوعی شده اند که با استفاده از انرژی خورشیدی می تواند آب را تجزیه نموده و از هیدروژن آن برای فراوری سوخت استفاده کند.

ساخت برگ مصنوعی توسط محققان آمریکایی

این سیستم مانند دیگر برگ های مصنوعی است اما به گفته پژوهشگران بسیار ارزان قیمت و کارآمدتر. در ادامه این مقاله از خبرنگاران درباره این پژوهش و برگ مصنوعی جدید بخوانید.

این سیستم از سلول های خورشیدی پروسکایت تشکیل شده است که به الکترودهایی از نوع کاتالیزورهایی که آب را الکترولیز می نمایند، متصل شده اند. زمانی که خورشید به سطح سلول های خورشیدی می تابد، انرژی لازم برای کاتالیزور فراهم شده و کاتالیزور شروع به تجزیه آب و تقسیم آن به مولکول های اکسیژن و هیدروژن می نماید.

بهره وری استفاده از نور خورشید و تجزیه آب در این سیستم 6.7 درصد است که برای چنین سیستم هایی نسبتا زیاد است. پژوهشگران می گویند اثربخشی این سیستم به دلیل طراحی فوق العاده آن می باشد زیرا سلول های خورشیدی و الکترودها همگی در یک قطعه جای گرفته اند. بطوری که سلول های خورشیدی در داخل یک پوسته پلیمری قرار دارند که اجازه تماس آب با سطح سلول های خورشیدی داده نمی گردد؛ اما نور خورشید از این پوسته عبور می نماید. الکترودها نیز در تماس با آب قرارگرفته اند و می توانند آب را تجزیه نمایند.

برای استفاده از این برگ مصنوعی کافی است تا آن را درون آب و در مقابل نور خورشید قرار دهید تا فعالیت آن شروع گردد و شروع به فراوری هیدروژن کنید.

نویسنده اصلی این مقاله، Jun Lou می گوید: می توان ماژولی را به سیستم افزود تا هنگامی که نور خورشید وجود ندارد، بتوان از سوخت های شیمیایی استفاده کرد و برق مورد نیاز برای فعالیت سیستم را تأمین کرد.

طراحان این برگ مصنوعی می گویند که سلول های خورشیدی پروسکایت به نحوی طراحی شده اند که به قطعات گران قیمت مانند پلاتین نیاز ندارند. در عوض از مواد ارزان قیمتی همچون کربن در ساخت آن استفاده می گردد که می تواند هزینه فراوری این ابزار را کاهش داده و فراوری پایدارتری را برای آن پیش بینی کرد. در کنار فراوری هیدروژن، از برگ های مصنوعی می توان برای فراوری برق، داروها، کودها، گاز های سنتز و دیگر ترکیبات مفید شیمیایی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: تا امروز فناوری چاپگر سه بعدی برای ساخت ابزار و تجهیزات مختلف استفاده شده است. محققان با این فناوری خانه ای ارزان ساخته اند که سازگار با محیط زیست است. درباره ساخت خانه ارزان با چاپگر سه بعدی بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 5320

به "ساخت برگ مصنوعی توسط محققان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت برگ مصنوعی توسط محققان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید