سیل زدگان ایلام، 410 میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، معاون بازسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن ایلام گفت: از ابتدای پرداخت بسته های حمایتی دولت به سیل زدگان تا به امروز، مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل این استان، 410 میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند.

سیل زدگان ایلام، 410 میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رضا اسماعیلی سه شنبه دهم دی اظهار کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات بلاعوض، مبلغ مصوب شده تسهیلات پرداختی به سیل زدگان ایلامی (مرحله اول، دوم و سوم) یک هزار و 720 میلیارد ریال بوده که از این میزان تا به امروز یک هزار و 217 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی اضافه نمود: تا به امروز هشت هزار و 684 تن سیمان رایگان برای بازسازی در مناطق سیل زده استان توزیع شده است و این فرایند همچنان ادامه دارد.

معاون بازسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن ایلام یادآور شد: برای هر واحد مسکونی احداثی روستایی و شهری 160 کیسه سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب توزیع شده است.

اسماعیلی از فعالیت مهندسان ناظر ساخت مسکن زیر پوشش این بنیاد در مناطق سیل زده ایلام خبر داد و گفت: این افراد بر همه مراحل از تهیه نقشه ساختمان تا انتها کار نظارت کامل دارند.

وی اضافه نمود: تا به امروز 11 هزار و 767 پفراینده از مجموع واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی سیل زده به بانک های عامل این استان برای دریافت تسهیلات ارجاع شده که از این میزان 9 هزار و 403 مورد منجر به عقد قرارداد شده است.

معاون بازسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن ایلام شرح داد: با توجه به شرایط پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی و تعمیری در استان نیز تا به امروز یک هزار و 916 مورد آواربرداری، یک هزار و 748 مورد پی کنی ساختمان، یک هزار و 671 مورد آرماتوربندی و یک هزار و 202 مورد دیوارچینی نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

2 موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز امسال باعث بروز خرابی های متعددی در حوزه زیرساخت های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه و زیربخش های کشاورزی در استان ایلام شد.

بیشترین خسارت ها به مناطق شهرهای ماژین دره شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، جمعیت استان ایلام 580 هزار و 158 نفر معادل 73 صدم درصد جمعیت کل کشور است و رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان ها دارد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1811

به "سیل زدگان ایلام، 410 میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل زدگان ایلام، 410 میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید