شناسایی دانش آموزان حواس پرت با سیستم های تشخیص چهره در کلاس های مدارس چین

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تصور کنید در مدرسه و کلاس درسی حاضر شوید که تمام مدت چندین دوربین روی صورت شما زوم کردند و منتظر واکنش یا تغییر حالت چهره تان هستند تا معلم و مدیران مدرسه را خبر نمایند!

شناسایی دانش آموزان حواس پرت با سیستم های تشخیص چهره در کلاس های مدارس چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

در چین، مدرسه دوره هدایت به نام Hangzhou No.11 کلاس هایش را به یک سیستم هوشمند مدیریت رفتار دانش آموزان مجهز نموده است. این سیستم از دوربین ها و سیستم های تشخیص چهره برای شناسایی و ردگیری عملکرد دانش آموزان استفاده می نماید.

این سیستم قادر به اندازه گیری حالات دانش آموزان مانند خشم، ناراحتی، تعجب، شادی و حواس پرتی است. این سیستم می تواند در زمان لازم به معلم هشدار دهد که دانش آموزی رفتار ناخوش آیندی دارد یا وضعیت روحی او به یک مقدار معینی رسیده است.

این سیستم تشخیص چهره به شبکه سراسری مدرسه Hangzhou متصل است و اطلاعات خام دریافت شده از دانش آموزان را ذخیره و به معلمان و مدیران مدرسه به طور آنلاین نشان می دهد.

این سیستم نرم افزاری/سخت افزاری می تواند گراف وضعیت هر دانش آموز از نظر تمرکز و حضور در کلاس را ترسیم و نشان دهد کدام دانش آموز بیشترین توجه و کدام دانش آموز کمترین توجه را داشته است.

هنوز معین نیست معلم و مدرسه برای دانش آموزان حواس پرت چه تنبیه یا تمهیداتی اتخاذ می نمایند. برای مثال، شاید شرح دادن دوباره درس برای این دانش آموزان راه کاری مفید باشد.

یکی از مسئولان این مدرسه در توییتر گفته سیستم به کار گرفته شده به اندازه کافی هوشمند است که می تواند حالات روحی یک دانش آموز را از روی چهره اش در کلاس شناسایی و ثبت کند. این سیستم ظریف ترین تغییر حالت چهره دانش آموزان را تشخیص می دهد.

این سیستم با داده هایی که جمع آوری می نماید؛ می تواند امکان تجزیه و تحلیل عملکرد و رفتار دانش آموزان را در مدت زمان حضور در کلاس فراهم کند. چینی ها اعتقاد دارند این یک روش بسیار کارآمد برای آنالیز وضعیت حضور دانش آموزان در کلاس درس است.

روشی جدید برای بهبود عملکرد دانش آموزان

این سیستم در روند تدریس معلم اختلال ایجاد نمی نماید و با صفحه نمایشی که بدان متصل است، سعی می نماید وضعیت هر دانش آموز را به طور زنده نشان بدهد. چینی ها می گویند قرار نیست این سیستم وضعیت و عملکرد معلمان را نیز ارزیابی و ردگیری کند ولی شاید در آینده وضعیت تدریس ملعمان براساس واکنش های دانش آموزان نیز انجام گردد.

ظاهرا این نرم افزار و سیستم هوشمند از ماه مارس در بعضی مدارس چین به صورت آزمایشی استفاده شده تا در صورت مثبت بودن نتایج آن، به طور سراسری در کل مدارس این کشور استقرار پیدا کند.

لازم به ذکر است مشابه این سیستم در بعضی مدارس ایالات متحده نیز استفاده شده ولی در آن جا بیشتر هدف شان مقابله با رفتارهای خشن و خطرناک دانش آموزان مانند حمله به دیگران یا تیراندازی و قتل است.

درباره ماهیت و عملکرد مثبت چنین سیستمی، نظرات متناقضی وجود دارد. بعضی کارشناسان می گویند این سیستم می تواند استرس مضاعفی به دانش آموز وارد کند و بیشتر از اینکه حواس اش متوجه معلم و درس باشد؛ دنبال این مسئله برود که دوربین ها حالت چهره اش را متوجه نشوند. همین طور، ممکن است دانش آموزان پس از مدتی رو به سوی رفتارهای مصنوعی و فریبنده بیاورند.

اما بعضی از خود دانش آموزان مدارس چینی که چنین سیستمی را استفاده کردند؛ نظر دیگری دارند و تشخیص چهره را برای توجه بیشتر به درس معلم مفید دانستند. این دانش آموزان می گویند وقتی به خواب می روند یا حواس شان به طور کامل از درس پرت می گردد؛ این سیستم معلم را مطلع نموده و دوباره به وضعیت عادی برمی گردند.

منبع

مطالب دسته سرگرمی برای بچه ها سایت خبرنگاران را بخوانید.

نمونه هایی از مطالبی که پیشنهاد می کنیم:

سرگرمی

  • با این اپلیکیشن واقعیت افزوده بهترین ابرو و سایه را برای چهره تان انتخاب کنید
  • تصور کنید که به کارگردان های مشهور مأموریت بدهند که پوستر تبلیغ گردشگری شهرها را بسازند
  • 20 نقل قول برگزیده زیبا از کتاب های مشهور برای سرگرمی و اندیشه شما
منبع: یک پزشک
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 850

به "شناسایی دانش آموزان حواس پرت با سیستم های تشخیص چهره در کلاس های مدارس چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی دانش آموزان حواس پرت با سیستم های تشخیص چهره در کلاس های مدارس چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید