شیر سفید آفریقایی مراقب مهربان خود را کُشت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مردی که سال ها از یک جفت شیر سفید ماده مراقبت نموده بود و هر روز با آنها به پیاده روی می رفت، در حمله یکی از این شیرها به شدت زخمی شد و جانش را از دست داد.

شیر سفید آفریقایی مراقب مهربان خود را کُشت

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، وست متیوسن 69 ساله از فعالان هوادار حیات وحش و محیط زیست در آفریقای جنوبی بود و دو شیر ماده سفید را از وقتی توله های بسیار ضعیف بودند نزد خود نگه می داشت. روابط متیوسن چنان با این حیوان های وحشی خوب بود که همراه آنها هر روز سه تا چهار ساعت در مراتع و دشتزارها به پیاده روی می رفت و هرگز از سوی جانوران تهدید نشده بود.

حادثه حمله یکی از شیرهای سفید به عمو وست روز پنجشنبه در لیمپوپو، شمالی ترین استان آفریقای جنوبی رخ داد. جیل، همسر 65 ساله آقای متیوسن پشت سر او و دو شیر در حال رانندگی بود که ناگهان دید یکی از شیرها بدون هشدار قبلی به وست حمله کرد و پیرمرد را از پا درآورد. جیل کوشید همسرش را از دست شیر خشمگین نجات دهد اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

نکته عجیب اینکه سه سال پیش شیرها از زیستگاه خود فرار نموده و یکی از کارگران را در زمین های همسایه کشته بودند. آن موقع آقای متیوسن مدعی شده بود اصلا روحیه تهاجمی ندارند و نمی توانند به انسان حمله نمایند و کسی را بکشند. عمو وست شیرها را از برنامه شکار برنامه ریزی شده نجات داده و سال ها در بهترین شرایط از آنها مراقبت نموده بود.

همسر آقای متیوسن و چهار فرزند و شش نوه شان اعلام کردند با اینکه از مرگ او دلشکسته شده اند اما شیرها را در فضایی بسیار مناسب رها می نمایند تا در آغوش طبیعت زندگی نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 3873

به "شیر سفید آفریقایی مراقب مهربان خود را کُشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیر سفید آفریقایی مراقب مهربان خود را کُشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید