طراح حمله به مجلس هند به دار آویخته شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران : طراح نقشه حمله به مجلس هند در سال 2001 که از سوی دادگاه هند به اعدام محکوم شده بود انتها به دار آویخته شد.

طراح حمله به مجلس هند به دار آویخته شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ افضل گورو که به جرم حمله به مجلس هند در سال 2001 به مرگ محکوم شده بود پس از رد درخواست عفو از سوی پراناب موکرجی، رئیس جمهور هند، در زندان تیهار دهلی به دار آویخته شد.

به گفته مقامات هند، افضل گورو که پیش از این یک میوه فروش اهل کشمیر به شمار می رفت در ساعت 7:30 به وقت محلی در زندان تیهار به دار آویخته شد و بدین ترتیب دومین فردی بوده که در طول یک دهه اخیر در هند به این مجازات محکوم شده است.

وزیر کشور هند نیز خبر به دار آویخته شدن وی را تایید کرد.

گورو به دلیل حمله به مجلس هند که منجر به کشته شدن 9 تن شد در سال 2004 به اعدام محکوم شده بود. گفتنی است که 8 نفر از کشته شدگان را نیروی پلیس تشکیل داده بود. به گفته یکی از مقامات درخواست عفو وی چند روز پیش رد شده بود.

در جریان حمله به مجلس هند در 13 دسامبر 2001 چهار نفر از شورشیان مسلح توسط پلیس کشته شدند.

گورو به دلیل توطئه و پناه دادن به شورشیانی که به مجلس حمله نموده بودند از سوی دادگاه مجرم شناخته شد. این حادثه به اندازه ای حائز اهمیت بود که دو کشور هند و پاکستان را تا آستانه جنگ با هم پیش برد.

وی همچنین به دلیل عضویت در گروه مخالف جیش محمد مجرم شناخته شد. این گروه در منطقه کشمیر حاضر بوده و در حال مبارزه با دولت هند است.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1274

به "طراح حمله به مجلس هند به دار آویخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراح حمله به مجلس هند به دار آویخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید