فروش حیرت انگیز برقی ها در چین

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رشد فروش خودروهای برقی در چین، آمریکا، نروژ و آلمان بالاتر از 70 درصد بوده است. چین با 111 درصد پیشتاز بازار است و به تنهایی مالک نیمی از تقاضای جهانی این محصول است. گزارش تازه جاتو داینامیکز از ابعاد رشد بازار خودروهای برقی در سال 2019 گویای این موضوع است که محصولات الکتریکی برد بلند پیروز شده اند سهم بازار خود را به شدت افزایش دهند. این گزارش نشان می دهد در نیمه نخست امسال765 هزار دستگاه خودرو برقی بردبلند به فروش رفته که در مقایسه با نیمه اول 2018 از حدود 93 درصد رشد حکایت دارد.

فروش حیرت انگیز برقی ها در چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

این آمار که میزان فروش محصولات هیبریدی، پلاگین هیبرید و سلول سوختی از آن سوا شده است، امیدواری برای افزایش فراوری خودرو در سال های پیش رو را بالا می برد. از آنجا که سه بازار بزرگ دنیا در چین، آمریکای شاقتصادی و اروپا با بحران تقاضا روبه رو هستند، افزایش تعداد خریداران اتومبیل های برقی می تواند نشانه بازگشت رشد به این بازارها در آینده نزدیک باشد. هفت صبح در یک گزارش اختصاصی بازار محصولات الکتریکی دنیا در نیمه اول سال 2019 را زیر ذره بین برده و برندگان و بازندگان این رده و نقاط قوت و ضعف این بخش در پنج قاره را مورد آنالیز قرار داده است.

بزرگ ترین بازارها و آغوش باز مشتریان

در چین، خودروسازان با تحویل 430675 دستگاه خودرو برقی که هیچ موتور درون سوزی ندارند، یک شاهکار بزرگ خلق نموده و ضمن رشد 111 درصدی، آینده امیدوارنماینده ای را به دنیا نشان می دهند. دولت چین که تاکید بسیاری روی حذف محصولات آلاینده دارد، گویا پیروز شده در نیمه اول سال راهبرد خود را به بزرگان صنعت خودرو دیکته کند.

پس از چین، ایالات متحده آمریکا دومین بازار بزرگ دنیا برای محصولات برقی بردبلند (BEV) است که مجموع فروش بازیگرانش در این بخش طی شش ماه، 87 درصد رشد نموده و به 116545 دستگاه رسیده است.

باورکردنی نیست ولی نروژ سومین بازار مهم دنیا برای خودروهای برقی است که با ورود 36255 دستگاه خودرو جدید، دقیقا 74 درصد رشد داشته است. این کشور که قطب رشد روزافزون محصولات الکتریکی در اتحادیه اروپا است، مشوق های بسیاری برای خرید خودرو برقی به شهروندانش اعطا می نماید.

آلمان، فرانسه و هلند هم که رتبه های چهارم تا ششم دنیا را به دست آورده اند، به ترتیب با کسب نرخ های رشد 72، 38 و 118 درصدی پیروز شده اند 32990، 24289 و 17763 دستگاه اتومبیل برقی جدید را وارد شبکه مصرف شهروندان خود نمایند. اما کره جنوبی، کانادا، انگلستان و ژاپن از جمله کشورهایی هستند که با قرارگیری در رده هفتم تا دهم، پذیرای10 تا 17 هزار دستگاه خودرو برقی جدید طی نیمه اول سال جاری بوده اند. این بین افت فروش این محصولات در ژاپن آن هم به میزان 27 درصد موردی است که مستقیما به مشوق های اقتصادی دولت مربوط می گردد.

پرفروش ترین برندهای دنیا؛ اژدها برمی خیزد؟!

باورش سخت است اما از 10 برند برتر دنیا در زمینه میزان فروش خودروهای الکتریکی، شش تا چینی هستند و تقریبا هیچ یک از نام های بزرگ و گروه های خودروسازی مطرح، اینجا حرفی برای گفتن ندارند. طبق رده بندی جاتو داینامیکز، تسلا با فروش 166285 دستگاه، ضمن تجربه رشد 131 درصدی بزرگ ترین فروشنده محصولات برقی برد بلند در صنعت خودروسازی است. پشت سر تسلا، بی وای دی ایستاده که با سهم 95860 تایی، 428 درصد رشد نموده و دومین خودروساز بزرگ این حوزه است. رتبه سوم هم به بایک رسیده که به یاری رشد 9 درصدی از نیسان جلو زده و مجموعا 51509 دستگاه فروش داشته است.

نیسان، جک، هیوندای و رنو هم با قرارگیری در رتبه چهارم تا هفتم، نرخ های رشد بسیار خوبی را تجربه نموده اند و به ترتیب 46954 ،31261، 30879 و 29395 دستگاه فروش داشته اند.

رده های هشتم تا دهم هم در حالی به چری، جیلی و اورا رسیده که هر سه چینی بوده و بین 24 تا 29هزار دستگاه در این مدت فروش داشته اند. این جدول نشان می دهد بی توجهی تویوتا، فولکس و جنرال موتورز به فراوری و فروش محصولات برقی، احتمالا خواهد توانست زمینه انقراض آنها را در آینده مهیا کند یا چینی ها را به عنوان مالکان جدید صنعت خودرو مطرح سازد.

10 مدل محبوب و شش چینی مدعی

تسلا مدل3 پیروز ترین خودرو برقی دنیا است و با 134154 دستگاه ضمن چهار برابر کردن فروش خود ظرف شش ماه، در رده اول پیروز ترین محصولات BEV واقع شده است. دو اتومبیل چینی بی وای دی E5و بایک EU هم پس از مدل3، فروش خود را 4.5 و 25 برابر نموده و 55394 و 44118 دستگاه فروش داشته اند. نیسان لی، بی وای دی یوان، رنو زوی، هیوندای کونا برقی، چری EQ1، جیلی امگرند الکتریکی و رووی i5 هم بعد از این سه محصول رده های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده اند. در شرایط که اغلب رقبا بیش از 100 درصد افزایش فروش داشته اند، افت 16 درصدی فروش نیسان لیف نکته مهمی است که نباید آن را از نظر دور داشت.

کدام اتاق از بازار برقی ها محبوب تر است؟

سدان های سایز C با ابعادی نزدیک به مزدا3 و بنز C کلاس بیشترین محبوبیت را در بین خریداران محصولات برقی داشته به طوری که این رده با بیش از 261 هزار نفر خریدار، سهم عمده بازار را مال خود نموده است. اتاق اس یووی ها اما رشد 265 درصدی را در همین مدت تجربه نموده و گویا میل و تقاضای بازار طی سال های آینده بیشتر به این قبیل محصولات است. سدان های متوسط سایز D، هاچ بک های کوچک کلاس A، محصولات مسافری نظیر MPV های شهری، هاچ بک های متوسط کلاس B و ون های باری از جمله دیگر اتاق هایی هستند که بیشترین سطح از استقبال را به دست آورده اند.

نکته: در بین بازارهای مختلف، نروژ تنها کشوری است که بیشترین سهم محصولات برقی را با 37 درصد کل بازار به خود اختصاص داده است.

منبع: دیوار
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 750

به "فروش حیرت انگیز برقی ها در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش حیرت انگیز برقی ها در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید