فعالیت بیش از 800 مرکز مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیر کل پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از فعالیت بیش از 800 مرکز مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق اطلاع داد.

فعالیت بیش از 800 مرکز مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق

به گزارش خبرنگاران به نقل از قوه قضاییه، علی محمد زنگانه اظهار کرد: یکی از اولویت های این معاونت کنترل و کاهش آسیب های حوزه خانواده علی الخصوص در موضوع طلاق است. بیش از 800 مرکز مشاوره به زوجینی که درخواست طلاق می دهند، فعال و در سه سال گذشته 70 هزار مورد صلح و سازش رقم خورده است.

وی با بیان اینکه برنامه ما این است که مشاوره ها کیفی سازی گردد تا فرآیند صلح و سازش پایدار گردد، گفت: برنامه داریم که کلیه موارد طلاق توافقی در تمامی استان ها به مشاوره ارجاع گردد.

زنگانه اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از برنامه های ما برگزاری دوره های کارگاهی مهر است که ویژه زوجینی است که در روابط مهارتی و زندگی ضعف دارند.

مدیرکل پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: از اقدامات دیگری که توسط این معاونت صورت می گیرد می توان به ارجاع پرونده ها به مشاوره وبرگزاری کارگاه های مهارت زندگی ویژه زوجین اشاره نمود.

وی گفت: قوه قضاییه موظف است تا شعب تخصصی دادگاه خانواده را راه اندازی کند و بنا داریم که تا سال 1400، 500 قاضی در این حوزه فعالیت نمایند و این آمار در حال حاضر حدود 323 قاضی مستقر می باشد.

مدیرکل پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اضافه کرد: در این زمینه به 400 قاضی مشاوره زن احتیاج داریم و در حال حاضر 136 قاضی مشاوره زن فعال می باشند.

زنگانه توضیح داد: همچنین 1620 کارگاه برای توانمند سازی مشاورین در نظر گرفته ایم که طی سه سال 795 کارگاه برگزار شده است. به دنبال تقویت بازرسی از مراکز مشاوره هستیم و تاکنون 1646 بازرسی اجرا شده است و به 5 هزار و 400 مشاور احتیاج داریم و در حال حاضر 1364 مشاور جذب شده است.

وی با اشاره به موضوع فرزندان طلاق خاطر نشان کرد: 142 مرکز برای ملاقات فرزندان طلاق راه اندازی شده که پیش بینی ما برای این امر 168 مرکز می باشد. ملاقات فرزندان طلاق در محیط های فرهنگی نظیر فرهنگسرا ها و کلینیک های مددکاری انجام می گردد. همچنین مشاوره مددکاری نیز صورت می گیرد.

زنگانه با اشاره به حمایت از حقوق بچه ها اضافه کرد: هدف ما از بهبود روند ملاقات فرزندان این است که شرایط مطلوبی برای ملاقات فراهم گردد بحث دیگر در حوزه حمایت از حقوق بچه ها فرآیند رسیدگی به پرونده های بچه ها معارض با قانون می باشد که رسیدگی به این پرونده ها در دادگاه های تخصصی صورت می گیرد و موظفیم که در کنار حضور قاضی یک مشاور هم وجود داشته باشد. 888 نفر مشاور در محاکم اطفال و نوجوانان مستقر هستند و 28 هزار پرونده که رسیدگی شده است با حضور قاضی و مشاور اجرا شده است.

وی ادامه داد: در سال 97 برنامه ای برای استقرار مجازات های جایگزین حبس داشتیم و اکنون یک دستورالعمل برای این مجازات ها وجود دارد همچنین ائتلاف ملی نماد در 72 مدرسه اجرا شد و 28 هزار دانش آموز در شهرستان نظر آباد تحت اجرای این طرح قرار گرفتند و در سال تحصیلی جاری 35 پایلوت جامع در کشور خواهیم داشت؛ و این ائتلاف تا خاتمه سال 1400 در 105 هزار مدرسه کشور مستقر خواهد شد و 74 محتوای خودآموز در ائتلاف نماد نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان وجود دارد.

مدیرکل پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: همچنین برای 8 هزار مربی آموزش خانواده محتوا طراحی نموده ایم و بنا داریم که تا خاتمه سال 98 شش هزار نفر را آ موزش دهیم.

زنگانه اضافه کرد: در برنامه نماد شناسایی علائم خطر، معلم محور است همچنین برنامه ضمن خدمت پیشگیری رشد مدار ویژه فرهنگیان را نیز طراحی نموده ایم. سن طلایی پیشگیری رشد مدار پیش از دبستان است و مهارت های اجتماعی پایه نظیر بخگرددگی، تاب آوری، ارزش های اخلاقی و شناخت و مدیریت هیجانات شناسایی شده است.

وی گفت: بنا داریم تا ائتلاف ملی پیش از دبستان را با یاری وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان نماک راه اندازی کنیم که مبانی پایه آن استخراج شده است و کتاب های مربوط به آن نیز طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1145

به "فعالیت بیش از 800 مرکز مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بیش از 800 مرکز مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید