فناوری نو نمایشگر شاید طول عمر باتری گوشی ها را دو برابر کند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، این طور که به نظر می رسد، قرار است به زودی در نمایشگرهای گوشی فناوری جدیدی به کار گرفته شود که می تواند طول عمر باتری را تا دو برابر افزایش دهد.

فناوری نو نمایشگر شاید طول عمر باتری گوشی ها را دو برابر کند

در مصرف انرژی باتری در گوشی های هوشمند یا به طور کلی هر نوع گجتی، چیزهای بسیار زیادی دخیل هستند اما یکی از مهم ترین آن ها که بیشترین تأثیر را هم دارد، نمایشگر است. نمایشگر معمولا بزرگ ترین قطعه ای است که روی یک گجت قرار می گیرد و شاید در حال حاضر هیچ بخش دیگری وجود نداشته باشد که تا این اندازه در مصرف انرژی تأثیرگذار باشد.

شاید به این موضوع فکر کنید که پردازنده ها هم نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند که درست است. اما موضوع اینجاست که پردازنده ها اکنون از فناوری های بسیار بهینه ای استفاده می کنند و اندازه تراشه آن ها هم هر سال رو به کاهش است. در نتیجه مصرف انرژی آن ها هم کاهش پیدا می کند مگر اینکه بخواهید با گوشی بازی های سنگینی انجام دهید.

در واقع در استفاده معمولی و روزمره، اندازه مصرف انرژی باتری گوشی شما به یک موضوع بستگی دارد و آن هم نمایشگر و فناوری به کار رفته در آن است. سامسونگ در حال حاضر از فناوری LTPO OLED استفاده می کند که در گوشی هایی نظیر آیفون 13 پرو، 13 پرو مکس و سری گلکسی S21 استفاده شده است. این نمایشگر از فناوری تولید نسل ششم شرکت کره ای ساخته شده است و به نسبت نمایشگرهای LTPS که در گوشی هایی نظیر آیفون 13 شاهد به کارگیری آن هستیم، مصرف انرژی بسیار پایین تری دارد. همه این ها در شرایطی اتفاق می افتد که رفرش ریت این نمایشگرها هم بالاست اما با این حال واقعا عملکرد بی نظیری در کنترل مصرف انرژی دارند.

این طور که به نظر می رسد، سامسونگ فعالیت خود را در زمینه تولید نمایشگرهای نو با فناوری پیشرفته تر آغاز کرده است. گویا این نمایشگر نو از فناوری تولید نسل 8.5 بهره می برد و نوع پنل به کار رفته در آن هم مطابق انتظار OLED است. یک محقق کره ای هم در مصاحبه ای در رابطه با این نمایشگر گفته بود که فناوری به کار رفته در آن، انقلابی خواهد بود.

پرسش اینجاست که این فناوری اصلا چیست و چرا تا این اندازه انتظارات از آن بالا است؟ در توضیحاتی که پروفسور چانگ هون هوانگ از دانشگاه دانکوک در رابطه با این فناوری ارائه داد، اصطلاحات و کلمات تخصصی زیادی وجود دارد که فهم آن ها برای افراد عادی سخت است. اما به صورت خلاصه و به زبان ساده می توان گفت که مواد و فناوری به کار رفته در تولید این نمایشگر از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری می کنند و تا دو برابر در نگه داری شارژ تأثیر می گذارند.

در حال حاضر نمایشگرهای OLED نمی توانند چگالی پیکسلی بیش از 550 پیکسل بر هر اینچ داشته باشند اما به نظر می رسد به لطف این فناوری نو حتی می توان چگالی پیکسل ها را به 10.000 در هر اینچ هم افزایش داد. همچنین این فناوری نو طول عمر پیکسل ها را هم افزایش می دهد و باعث می شود مصرف انرژی آن ها به اندازه چشمگیری کاهش پیدا کند.

دقیقا به همین علت است که پروفسور هوانگ معتقد بود طول عمر باتری گوشی های سامسونگ یا به طور کلی گوشی ها تا دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد. این فناوری هنوز در مرحله اولیه تولید واقع شده است و تیم استارت آپ هوانگ در حال جمع آوری بودجه برای دور بعدی تحقیقات است تا بتواند این بار در قالب یک محصول مفهومی، ایده خود را عملی کند. حال باید دید آیا چنین ایده ای در نهایت پیروز خواهد شد یا خیر.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 10011

به "فناوری نو نمایشگر شاید طول عمر باتری گوشی ها را دو برابر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری نو نمایشگر شاید طول عمر باتری گوشی ها را دو برابر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید