فواید طلاق و رهایی از زندگی مشترک ناموفق

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، شاید اولین سوالی که با خواندن عبارت فواید طلاق به ذهنتان می رسد این باشد: مگر طلاق می تواند فایده ای هم داشته باشد؟ طلاق موضوعیست که همواره در فرهنگ ما ناپسند است. اما در جدال انتخاب بین بد و بدتر می توان انتخابی کرد که آسیب کمتری داشته باشد.

فواید طلاق و رهایی از زندگی مشترک ناموفق

خبرنگاران| سرویس روانشناسی - برای زنان از قدیم گفتند با رخت سفید به خانه شوهر می روی با رخت سفید هم بیرون میایی! یعنی مگر با کفن پوش شدن یک زن بتواند از خانه شوهر خلاص شود. همین جمله برای بیان کردن جایگاه زن مطلقه در فرهنگ ما کافیست. از آن طرف طلاق برای مردان هم چندان خوشایند نیست. مسائل فرهنگی، مهریه های کلان و گاهی هم وجود فرزندان باعث شده بسکمک از زوجین با هم بسوزند و بسازند غافل از اینکه با سوختنشان آتش جهنم زندگیشان را شعله ورتر می کنند. در حالیکه چنین زوج هایی می توانند هریک زندگی خوبی را تجربه کنند و حتی فرزندانشان به جای اینکه در این آتش بسوزند با جدایی آن ها آسیب کمتری خواهند دید.

زوجین باید تا قبل از طلاق از آسیب های طلاق برای خود و فرزندان آگاه باشند. در این مقاله قصد ما آسیب شناسی طلاق نیست. بلکه اینبار می خواهیم به فواید طلاق بپردازیم. پیش از آن به سراغ پاسخ این پرسش می رویم که چه زمانی باید برای جدایی اقدام کرد؟

زمان مناسب طلاق

اگر سلامت فکری و جسمی شما در زندگی با همسرتان به خطر افتاده است و با وجود چاره هایی که اندیشیده اید همچنان در خطر هستید، اگر مدت زمان زیادی است که از مشاور خانوادگی کمک گرفته اید، اما از جدا شدن منصرف نشده اید، اگر زندگیتان به جایی رسیده که فقط و فقط بخاطر فرزندانتان به زندگی ادامه می دهید، اگر هم شما و هم همسرتان می دانید کجای کارتان ایراد دارد، اما برای بهبود رابطه میل ندارید قدمی بردارید، اگر طی رابطه آسیبی دیده اید که قابل التیام یا بخشش نیست، آسیب هایی مانند خیانت، دروغ، اعتیاد و...

وقت آنست برای تغییر دادن این شرایط اقدامی کنید.

بیشتر بخوانید: نشانه های سرانجام رابطه عاطفی و ازدواج

فواید طلاق

همانطور که گفتیم ما در اینجا به آسیب شناسی طلاق نمی پردازیم. فرض ما براینست که خواننده پس از جدایی این مطلب را می خواند و قبل از آن تمامی جوانب را درنظر و از مشاور نیز کمک گرفته است. مضرات طلاق از کسی پوشیده نیست و قاعدتا شخص به خوبی با این آسیب ها نه تنها آشنا شده که درگیرشان نیز شده است. اما اگر شما از همسرتان جدا شده اید باید بدانید که زندگی شما وارد مرحله جدیدی شده نه اینکه آن را یک پرونده سیاه یا مختومه بدانید. مطالعه موارد زیر نیمه پر لیوان را به شما نشان می دهد.

آسیب ندیدن!

شاید بتوان اولین و بزرگترین فایده طلاق را دیگر آسیب ندیدن مطرح نمود. آسیبی که می تواند جسمی یا روحی باشد. اگر قبلا به موجب درگیری فیزیکی آسیبی می دیدید دیگر راحت شدید. اگر سلامت روان شما درخطر بود، آرامش نداشتید یا استرس زیادی را تجربه می کردید دیگر از این روز ها خبری نیست. فواید طلاق موجب بروز بسکمک از جنبه های زندگی شما می شود که تا به امروز نهفته بودند. استعداد های بسکمک در شما شکوفا خواهد شد. انرژی و وقت شما افزایش خواهد یافت.

فعالیت های جدید

جدایی، یک سری از مسئولیت های سابق شما را حذف کرده و مسئولیت های جدید جایگزین می کند. اگر فرزندتان با شما زندگی می کند از حالا شما باید برایش جای خالی همسر سابقتان را پر کنید. مسلما این امر در یک زندگی غمگین امکان پذیر نیست. پس بلند شوید و به خودتان تکانی بدهید. وقت تغییر است. شما جدا نشده اید که زانوی غم به بغل بگیرید. حتی اگر طلاق به درخواست شما نبوده است و از طرف شریک زندگیتان بوده این را بدانید این شرایط برای هردوی شما بهتر است چراکه حتی زندگی اجباری یک نفر با شما نه تنها خوشبختی تان را تضمین نمی کند بلکه مخرب است. پس متناسب با شرایط جدیدتان تصمیم به فعالیت بگیرید. حالا که دیگر دلایل آسیب دیدنتان در زندگی حذف شده از این آزادی جدید لذت ببرید. یک شغل جدید، تفریحات جدید، وقت گذرانی با فرزند و شرکت در اردو های مختلف، یاد دریافت مهارت های جدید، انجام دادن فعالیت های مشترک با فرزند مثل آشپزی، ورزش، رنگ زدن خانه، سر زدن به اقوام...

بیشتر بخوانید: طلاق یا ماندن در یک ازدواج ناموفق؟!

حذف افراد مخرب

چه بخواهید چه نخواهید ناچارید تمام کسانی را که دائم با شما از گذشته پچ پچ می کنند و باعث حس سرخوردگی یا پشیمانی می شوند، حدف کنید. شما به ذره ذره انرژی تان نیاز دارید. پس این انرژی نباید صرف مقابله با انسان های منفی نگر شود. طلاق اتفاقی است که خودش می تواند به حذف انسان های مخرب کمک کند.

حالا دیگر خودتان هستید

حالا که جدا شده اید دیگر کسی نیست که مدام از شما بخواهد تغییر کنید یا بخواهد عوضتان کند. پس غرور و عزت نفس از دست رفته تان را احیا کنید و خودتان باشید و از خودتان بودن لذت ببرید!

بیشتر بخوانید: راه های افزایش عزت نفس

اصلاح شدن

از آنجایی که عوامل لجبازی ها و بی اخلاقی ها حذف شده اند دیگر دلیلی وجود ندارد تمام آن اشتباهات را دوباره تکرار کنید. شما با شریک زندگی تان لجبازی داشتید. اما با خودتان که نباید لج کنید. پس این واقعه تلخ زندگی تان را به بهار روحی تبدیل کنید و تغییر کنید. حالا تغییر کردن بسیار آسان تر است. انرژی های منفی زندگی شما کاهش بسکمک یافته اند. افراد مخرب حذف شده اند. هر جنبه زندگی تان که می بینید نیاز به اصلاح شدن دارد را با کمک رفتار درمانگر یا مشاور اصلاح کنید. ورزش کردن را به برنامه روزانه تان اضافه کنید. شاید طلاق باعث شده باشد مسئولیت زندگی تان دوچندان شده باشد و به ناچار چند برابر کار کنید. این را بدانید که مهم اینست که زندگی هرقدر هم سخت بشود حالا لذت بیشتری دارد. حتی اگر دچار افسردگی یا پشیمانی هستید این احساسات همگی باید گذرا و موقت باشند. انتخاب دیگری ندارید: باید برای بهتر شدن اقدام کنید. برای نجات خودتان، فرزندتان و آینده تان...

سخن آخر

مسلما حق طبیعی شماست که پس از طلاق احساس کنید انگیزه ای برای زندگی بهتر ندارید، احساس پوچی کنید و دچار یک دوره افسردگی شوید. اما آنچه باید بدانید اینست که دنیا به آخر نرسیده است. کیفیت زندگی شما باید افزایش پیدا کند. بالاخره تا آخر دنیا که نباید غصه بخورید. همیشه سخت ترین قدم، اولین قدم است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: setare.com
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6969

به "فواید طلاق و رهایی از زندگی مشترک ناموفق" امتیاز دهید

1 کاربر به "فواید طلاق و رهایی از زندگی مشترک ناموفق" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید طلاق و رهایی از زندگی مشترک ناموفق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید